پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار هریجان : شمال کشور از آن مناطقی است که همیشه و در هر فصلی پذیرای مسافران زیادی است. فاصله اندک آن از تهران و سرسبزی‌اش باعث شده اولین گزینه برای سپری کردن تعطیلات باشد. با وجود این هنوز بسیاری از جاذبه‌های گردشگری آن ناشناخته مانده است. آبشار هریجان یکی از مکان‌های به نسبت بکر برای گردشگری در شمال کشور عزیزمان ایران است.آبشار هریجان در نزدیکی روستای زیبایی به همین نام، در منطقه کلاردشت استان مازندران با طبیعتی بکر و حیات‌وحشی بی‌نظیر یکی از بهترین مقاصد تورهای طبیعت‌گردی، به‌ویژه برای پایتخت‌نشینان است.

می توانید برای اجاره ویلا در کلاردشت با شماره  09114481870 تماس بگیرید.

هریجان یکی از مناطق خوش آب و هوای منطقه کلاردشت در استان مازندران است که پایتخت‌نشینان با چند ساعت رانندگی می‌توانند یک آخر هفته خوب را پشت سر بگذارند و تا پای آبشار بلندش که حدود ۸۰ متر ارتفاع دارد، بالا بروند. شما می توانید برای رزرو اقامت نیز اقدام نمایید. کلاردشت نزدیکترین مکان نزدیک به این آبشار می باشد.

روستای هریجان مازندران

هریجان نام روستایی در استان مازندران است. نکته شگفت‌انگیز درباره این روستا این است که بر اساس گزارش مرکز آمار ایران روستای هریجان مازندران از لحاظ اقامت دائمی خالی از سکنه شده است. مگر تعداد اندکی از روستایی‌هایی که در اینجا باقی مانده باشند. با توجه به این موضوع هریجان این روستای سحرانگیز، با جاذبه‌های گردشگری مانند آبشار بی‌نظیرش مکانی بسیار بکر برای یک تفریح کوتاه یا چند روزه برای شما به حساب می‌آید.

این روستا در محدوده کلاردشت مازندران واقع شده است. این منطقه جزو مناطق حفاظت‌شده زیستی به حساب می‌آید. در غرب این  روستا آبشار مشهور هریجان خودنمایی می‌کند. گردنه هزارچم با داشتن این آبشار زیبا در خود به مکانی بس تماشایی مبدل گشته است. اگر می‌خواهید به این مکان مسافرت کنید، باید از مسیر جاده چالوس عازم این سفر شوید. برای رسیدن به اولین تاج آبشار هریجان باید مسیر کوتاهی را پیاده روی کنید.

آبشار هریجان

مسیر دسترسی به آبشار هریجان

برای رفتن به سوی آبشار هریجان در مازندران ابتدا باید به سمت روستای هریجان حرکت کنید. برای این منظور می توانید از زیباترین جاده ایران که همان جاده چالوس است، استفاده نمایید و از طریق یکی از فرعی ها آن راهی روستای دیدنی هریجان شوید. روستای هریجان در حدفاصل 10 کیلومتری و شاید هم حتی کمتر از جاده چالوس قرار دارد که با وارد شدن به مسیر منتهی به آن و همچنین پشت سر گذاشتن چند پیچ مختلف، می توانید این روستا را از دور نظاره گر باشید.

بیشتر بخوانید

جاذبه های گردشگری چالوس

بهترین فصل سفر به آبشار هریجان

 آب و هوای این آبشار بسیار معتدل و مطلوب است. زمستان و پاییز هریجان با تمام زیبایی‌های طبیعی و آبشار نیمه‌یخ زده‌اش، نمی‌تواند مکان مناسبی برای یه گردش و مسافرت مناسب باشد. اما روزهای گرم هریجان در بهار و تابستان بهترین گزینه برای گریز از تمام شلوغی‌ها به دامن طبیعت است.

روستای هریجان منحصراً در فصل بهار و اردیبهشت که تمام ایران یکپارچه بهشت است، بهشت هریجان با تنوع گیاهی منحصر به فرد خود می‌تواند به شگفت‌انگیز ترین مکان تبدیل می‌شود. پس اگر تمایل به دیدن آبشار هریجان دارید، در اردیبهشت یک زمان را خالی کنید. چراکه در این ماه رویش گل‌های فصلی کوتاه عمر آغاز می‌شود.

این زیبایی خیره کننده در خرداد ماه نیز بسیار مسرور کننده است. با این وجود اگر نتوانستید بعد از تعطیلات نوروز در اردیبهشت زمان مناسبی را در تقویم پیدا کنید، خرداد ماه فصل پایانی بهار و ابتدای تابستان نیز می‌تواند دومین گزینه پیش روی شما باشد.

آبشار هریجان

ویژگی های منحصربه فرد آبشار هریجان

  • دشت‌های گل و علفزارهای بی نظیر هریجان، که چریدن و چرای دام در آن‌ها ممنوع است.
  • گونه‌های جانوری بسیار زیبا اما وحشی مانند پلنگ، خرس، بز و کبک که در منطقه محافظت شده قرار گرفته‌اند؛ تا برای گردشگران خطرات احتمالی به وجود نیاید.
  • آبشار باریک اما مرتفع با تاج‌های متعدد.
  • کوتاه‌ترین تاج آبشار هریجان دارای 9 متر ارتفاع است.

این آبشار دارای جاده‌های فرعی بکر و متنوعی است، هر کدام از این جاده‌ها شما را به بهشت برین شمال ایران می‌رساند. اما یادتان باشد خطر مواجه شدن با حیوانات وحشی نیز در کمین است. به همین دلیل از گردشگران خواسته می‌شود که به این مناطق نروند و اگر علاقه زیادی به این کار دارند، باید حتماً از اداره محیط زیست چالوس مجوز رسمی بگیرند.

دیدنی های روستای هریجان

دیدنی های روستای هریجان در حالت کلی تقسیم می شوند به آبشار هریجان، بافت قدیمی و روستایی آن و همچنین علفزارهای چشمگیر و وسیع که به تمام این موارد باید امامزاده شاهزاده محمود (ع) را نیز اضافه نماییم. گنبد این امامزاده در میان سایر خانه های آباد و ویران روستا از دور بسیار خودنمایی می کند و می توان خیلی راحت آن را در کل محیط روستای هریجان پیدا نمود و موقع بازگشت از این روستا، زیارت کوچکی را نیز انجام داد.

آبشار هریجان

برای سفر به هریجان با خودمان چی ببریم؟

شما باید برای این سفر کلیه تجهیزات اسکان را با خود به هریجان بیاورید. چادر برای اسکان از ملزومات اساسی است. وسایل لازم برای برپایی آتش، مواد غذایی، چراغ قوه و جعبه کمک‌های اولیه را فراموش نکنید. یادتان باشد شما در حال سفر به منطقه‌ای تقریباً بکر هستید، بنابراین تمامی لوازم ضروری را برای سفر به همراه خود داشته باشید؛ تا بتوانید بی دغدغه ساعات بسیار زیبایی را در دشت‌های زیبا و آبشار هریجان بگذرانید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی