پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

تشک

21/آذر/1396 مقالات
بدون دیدگاه

تشک :اگر شما بد خواب هستید یا خواب کافی ندارید، می تواند نشانه این باشد که شاید تشک شما راحت نیست. خستگی و خواب آلودگی در صبح، به سختی از تختخواب بیرون آمدن، صبح وکج خلق بودن، نشانه بدخوابی شما است. مطالعات نشان می دهد افرادی که تشک جدیدی را خریداری کرده اند، خواب بهتری را تجربه می کنند.

تشک های اسفنجی و فنری تشک هایی هستند که اغلب در بازار مصرف دیده می شوند ولی در این بازار هفت رنگ، بازار تشک های تقلبی هم داغ است.

تشک های تقلبی

تشک های تقلبی همان تشک های «یونولیتی» هستند. این تشک ها بسیار سبک و ارزان قیمت تر از تشک های اسفنجی اند و بیشتر از دو سه ماه عمر نمی کنند.

بعضی از افراد فکر می کنند اگر تشک خیلی سفت باشد بهتر است اما این تشک ها طی مدت کمی با چند بار استفاده، شکسته و خراب و غیرقابل استفاده می شوند.

این تشک ها به طور معمول در کارگاه های کوچک و بدون مجوز تولید و روانه بازار می شوند. برخی فروشندگان نیز تشک های خود را با اسامی مشابه مارک های معروف سازنده تشک به فروش می رسانند که اصلا کیفیت و استانداردهای یک تشک سالم را ندارند.

بعضی دیگر از فروشندگان نیز مارک دوخته شده کنار تشک را پاره و جدا کرده و این تشک ها را به جای تشک های داخلی و خارجی به فروش می رسانند.

نمونه دیگری از تقلب در بازار تشک به این شکل است که برخی تولید کنندگان کارگاهی و زیرپله ای، با مراجعه به در منازل و خریداری تشک های فنری دست دوم و قدیمی، این تشک ها را مجددا بازسازی کرده و با رنگ و طرح جدید و استفاده از روکش نو، به جای تشک نو می فروشند.

این تشک ها به مرور انواع و اقسام بیماری های پوستی را برای مصرف کنندگان به ارمغان می آورند. شما به عنوان یک مصرف کننده باید بدانید می توانید شکایات خود را پس از خرید چنین تشک هایی با اتحادیه ندافان در میان بگذارید.
چه تشکی استاندارد است؟

اگر قصد خرید تشک دارید باید بدانید یک تشک استاندارد چه ویژگی هایی دارد. اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ویژگی های خاصی را برای یک تشک استاندارد در نظر گرفته است.

یک تشک استاندارد باید فنرهای قوی داشته باشد، عایق هایی از الیاف ضد باکتری و ضد حساسیت داشته باشد. نوع پارچه تشک، استحکام و مقاومت آن، نوع دوخت و شرایط آماده سازی و بسته بندی تشک از پارامترهایی است که نشانه مرغوبیت تشک است.

که مورد استقبال افراد مسن قرار می گیرند و قیمت بالاتری نسبت به تشک های فنری دارند. تشک های طبی برقی نوع دیگری از تشک های طبی اند که به طور معمول با ولتاژ ۱۲ ولت کار می کنند.

این تشک ها برای برطرف کردن دردهای ناشی از آرتروز مفاصل، استخوان و آسب دیدگی تاندون ها و ماهیچه ها استفاده می شوند همچنین چون قابلیت گرم شدن دارند می توان برای افراد مسن که نیاز به گرم شدن موضعی دارند، از این تشک ها استفاده کرد.

تشک های بادی انواعی از تشک ها هستند که به طور معمول برای اوقات فراغت و نیز افرادی که به هر دلیل نمی توانند از تشک فنری معمولی استفاده کنند، خریداری می شوند.
 نکاتی برای خرید تشک

▪ پیش از خرید تشک باید نکاتی را در نظر بگیرید تا وقتی تشک را به منزل آوردید و یک شب روی آن به خواب رفتید از انتخابتان راضی باشید:

ـ پرس و جو کنید: پیش از خرید تشک بهتر است خوب پرس و جو و تحقیق کنید. انواع تشک های موجود در بازار را جویا شوید و مارک های معروف تر و مرغوب تر را بیابید.

اینجا هم هر قدر بیشتر پول بپردازید بیشتر آش خواهید خورد. شما می توانید یا در آگهی های اینترنتی به دنبال تشک مورد نظرتان بگردید یا راهی بازار یا نمایندگی های فروش تشک شوید. با کارشناسان فروش تشک گفتگو کنید و از آنها بخواهید پس از شنیدن نیازهایی که به یک تشک دارید، مناسب ترین تشک را به شما معرفی کنند.

ـ گارانتی: اگر از شرکت های معتبر تولید کننده تشک، خرید کنید تشک شما دارای گارانتی تعمیرات و تعویض خواهد بود.

به طور معمول تشک ها تا ۱۰ سال گارانتی نیز دارند. به طور معمول تشک های ضد آب را کارخانه های سازنده بهتر گارانتی می کنند.

این تشک ها روکش های ضد آب دارند. بنابراین پیش از خرید تشک داشتن گارانتی و شرایط استفاده از آن را با فروشنده کنترل کنید.

عجله نکنید: برای خرید تشک عجله نکنید و وقت کافی صرف کنید. انواع بسیار متفاوتی از تشک ها در بازار وجود دارند.

تشک طبی، تشک اسفنجی، تشک بادی، تشک برقی، تشک آبی و… انواع تشک های موجود در بازار هستند. شما می توانید به آرامی روی تشک دراز بکشید و راحتی آن را امتحان کنید سپس یک تشک دیگر را امتحان کنید.

ـ ثبات و استحکام: هر تشکی که استحکام بیشتری داشته باشد لزوما بهتر و مرغوب تر نیست.

بعضی ها فکر می کنند هرچه تشک سفت تر باشد برای کمر و ستون فقرات بهتر است ولی این طور نیست. اگر تشک خیلی سفت باشد به استخوان ستون فقرات شما اجازه نخواهد داد مطابق با شانه ها و استخوان لگن شما خمیدگی پیدا کند.

تشک هایی که نرم تر هستند به استخوان شانه و لگن شما اجازه می دهند در تشک کمی فرو روند و استخوان ستون فقرات شما به صورت مستقیم روی سطح تشک قرار گیرد.

ـ اندازه تشک: اندازه تشک باید متناسب با اندازه قد شما باشد. بزرگ ترین اندازه تشک را برگزینید که با اندازه تخت شما هماهنگ باشد.

ـ فنرها را کنترل کنید: اگر تشکی فنرهای بیشتری درونش کار گذاشته شده باشد لزوما تشک بهتری نیست. به طور معمول فنرهای تشک ها به هم پیوسته و یا جدا جدا درون آن کار گذاشته شده است.

تشک هایی که فنرهای به هم پیوسته دارند به طور معمول درون آنها از فنرهای کمتری استفاده شده است چون فنرها به هم پیوسته و گره خورده اند. تشک هایی که فنرهای از هم جدا دارند، تعداد فنرهایی که درون شان کار گذاشته شده است بیشتر است زیرا هر فنر باید به تنهایی از بدن شما هنگامی که روی تشک دراز کشیده اید، حمایت کند.

مزیت تشک هایی که فنرهای مستقل دارند این است که اگر شما روی تشک خوابیده باشید و فرد دیگری روی تشک جا به جا شود شما کمتر متوجه این جابه جایی تشک می شوید. اگر شما خوابتان سبک است این نوع تشک را خریداری کنید.

ـ تشک های ۲ لایه را برگزینید: تشک هایی که ۲ لایه آستر دارند شاید قیمت گران تری داشته باشند ولی لایه های داخلی آن در سال های اولیه مصرف به آسانی لک نمی شوند.

حتما تشک هایی را دیده اید که اگر آستر آن را بردارید، اسفنج درون آن از لایه های سطحی لک شده است. این تشک ها چنین مشکلاتی ندارند.

بودجه شما چقدر است؟ قبل از اینکه برای خرید تشک راهی بازار شوید تصمیم بگیرید که می خواهید چقدر پول خرج کنید؟ اگر شما تشک های مختلف را امتحان کنید خواهید دید تشک هایی که گران ترند، راحت تر نیز هستند.

ـ از چه مارکی خرید می کنید؟ خیلی از اوقات ارزش دارد که شما از یک شرکت معتبر تولید کننده تشک، خرید کنید.

تشک هایی که در این کارخانه ها تولید می شوند به طور معمول کنترل کیفیت بالایی دارند و به گونه ای طراحی شده اند که سلامت عضلات و اسکلت بدن را هنگام دراز کشیدن روی تشک تامین می کنند.

ـ خجالت نکشید: سعی کنید تحت فشار فروشنده تشکی را خریداری نکنید. اصلا اشکالی ندارد سوالات زیادی درباره قیمت، گارانتی، کیفیت، طریقه حمل تشک به منزل (هزینه بر عهده شما یا فروشنده)، امکان تعویض تشک را از فروشنده بپرسید و سپس با آگاهی کامل اقدام به خرید تشک کنید.

کی به فکر خرید یک تشک جدید باشید

برخلاف عقیده بسیاری از افراد، تشک یکی از مهم ترین لوازم منزل است چرا که به طور مستقیم با سلامت اسکلت و عضلات شما در ارتباط است. ما یک سوم عمر خود را در خواب به سر می بریم بنابراین بهتر است یک سوم عمر خود را در تشک استانداردی طی کنید که تا خواب آرام و سالمی داشته باشید.

اگر تشک شما بیش از ۱۰ سال عمر کرده است، گود شده یا قلمبه قلمبه شده است یا هنگامی که از خواب برمی خیزید بدنتان کوفته است، نشانه هایی هستند که شاید وقت آن است که به فکر خرید یک تشک جدید باشید.

 نشانه هایی که باید تشکتان را تعویض کنید عبارتند از:

در قسمتی از تشک که در آن قسمت می خوابید گودی ایجاد شده است.

وقتی تشک شما غژغژ صدا می دهد.

پس از خوابیدن روی تشک احساس کمردرد می کنید یا بدنتان کوفته است.

خدمات گلستانی ها در زمینه نجاری

  • ساخت انواع کابینت
  • ساخت انواع سرویس خواب برای عروس
  • ساخت انواع سرویس خواب برای کودک تا نوجوان
  • انواع کمد دیواری و دراور و اقلام چوبی
  • انواع میز تلویزیون و ....

جهت انجام سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۱۴۴۸۱۸۷۰

۰۱۷۳۲۲۴۵۳۶۲

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی