پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

ترموستات چیست؟ نحوه کار ترموستات یخچال به صورت کاملا ساده

اگر بخواهیم درباره ترموستات یخچال و نحوه تنظیم درجه یخچال به صورت کاملا ساده توضیح بدهیم باید بدانید ترموستات به معنی Therm(دما) و stat(ثابت) است که برای ثابت نگه داشتن دمای یک محیط یا یک محفظه مانند یخچال طراحی شده است که این سیستم کاملا مکانیکی بوده و به صورت کاملا مکانیکی و بدون دخالت دست  دمای داخل یخچال و محیط را تنظیم کرده و به عبارتی به کمپرسور فرمان قطع و وصل شدن را صادر میکند مثلاً زمانی که شما اهرم ترموستات را چرخانده و آن را روی ۶ قرار می‌دهید تا زمانی که دمای یخچال به ۶ درجه نرسیده است ترموستات اجازه کار به کمپرسور را میدهد و زمانی که دمای یخچال به ۶ درج رسید به صورت اتوماتیک ترموستات کمپرسور را قطع می‌کند تا دما در این درجه ثابت شود این توضیح به صورت کاملا ساده بود ولی اگر تمایل دارید که بدانید دقیقاً این عمل به چه شکل صورت می‌گیرد به ادامه آموزش توجه کنید

ترموستات(اتوماتیک):

نحوه تنظیم درجه و دمای یخچال به صورت کاملاً مکانیکی به‌وسیله ترموستات صورت می‌گیرد .

ترسوستات از قطعات متفاوتی تشکل شده است :

    بدنه فلزی
    کنتاکت های اتصال
    فانوسک محتوی گاز
     لوله مویی
     لوله بلو
    فنر و اهرم ها
     پیچ تنظیم

معمولاً” لوله بلوی ترموستات را به قسمت تحتانی و یا سقف اواپرایتور متصل می سازند و با قرار دادن ترموستات در حالت وصل ،کمپرسور شروع بکار می کند.

با سرد شدن اواپراتور گاز درون لوله بلو ،لوله مویی و به تبع آن ها فانوسک تقلیل حجم داده و جمع می شود و با جمع شدن آن اهرم اتصال کلید درون ترموستات بطرف پایین کشیده شده و فاز موتور قطع می گردد.

با خاموش شدن موتور و توقف کار کمپرسور،سرمای محیط یخچال ،مخصوصاً اواپراتور کاهش یافته و گاز درون فانوسک ترموستات یخچال فعال شده و بر اثر گرم شدن محیط اضافه حجم یافته و فانوسک بزرگتر می شود .

با افزایش حجم فانوسک کلید ترموستات به حالت وصل در آمده و کمپرسور شروع بکار می کند و …. میزان سرمای دلخواه در اواپرایتور و یخچال یا به عبارت دیگر مدت کار کمپرسور را می توان بوسیله ولوم ترموستات که در واقع اهرم کنترل حجم فانوسک است تنظیم نمود.

با وجود این آموزش شما باید به این نکته توجه داشته باشید که ترموستات یخچالی یا کلا ترموستات یک وسیله کاملاً مکانیکی است که عموماً در یخچال‌های قدیمی‌تر مورد استفاده قرار می‌گرفته ولی با به‌روز شدن فنّاوری ساخت یخچال اکثر یخچال‌ها و ساید بای ساید های تولیدی دارای مادربرد و سنسور بوده که بسیار دقیق تر و قابل برنامه ریز‌ی بسیار بیشتری هستند.

تعمیرکاریخچال ما با بیش از 10 سال سابقه فعالیت در عرصه خدمات تعمیرات یخچال با برخورداری از کادری مجرب و کارآزموده در خدمت شما همشهریان محترم می باشد.
چرا گلستانی ها
گلستانی ها، می تواند در اسرع وقت و فقط با یک تماس، تعمیرکار یخچال را به محل شما اعزام نماید تا یخچال شما را در محل و منزل شما، تعمیر کند.
کلیه خدمات گلستانی ها برای آسودگی و کم کردن هزینه درب منزل می باشد و احتیاجی نیست که شما از محل کار خود یا منزل خود خارج شوید.
شماره های تماس
09114481870
01732245362

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی