پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای درازنو جایی میان ابرها مهم ترین و اصلی ترین محل آسایش فراغت مردم منطقه ییلاقی درازنو از ملک بالاجاده است که در جنوب محل و در ارتفاعات البرز و در غرب دکلی واقع می باشد.درازنو به سبب مرتفع بودن هوایی خنک و مطبوع و آبی سالم و گوارا دارد و از دوره های قدیم مورد توجه اهالی بالاجاده بوده است. این بار تیم گلستانی ها با معرفی روستای درازنو اومده همراه ما باشین و برنامه سفر بعدی بچینید.

جهت اجاره ویلا در درازنو با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

روستای درازنو کجاست؟

برای رسیدن به درازنو باید بعد از عبور از پارک جنگلی امام رضا (ع) وارد مسیر جنگلی بشید. مسیر رسیدن به درازنو کاملا آسفالت می باشد اما جاده دارای پیچ و خم زیادی هست که باید با دقت بیشتری رانندگی کنین.

برای رسیدن به درازنو شما یک مسیر دارید و همان جاده را به مدت یک ساعت رانندگی کنید روستا را خواهید دید. فقط دقت کنین که اولین روستایی که شما خواهید دید یزدان محله می باشد و 5 دقیقه بعد به روستایی دیدنی درازنو می رسید.

عاشق روستاگردی هستید حتما باید با زیباترین روستاهای شمال آشنا شوید و کلی خوش بگذرانید.

روستای درازنو

روستای اول بعد از جنگل مرس چشمه می باشد که نباید آن را با درازنو اشتباه گرفت.درازنو روستایی ست که ۲ کیلومتر جلوتر در دشتی بزرگ و زیبا و پای کوهی فراخ قرار دارد. مسیر داخلی روستا خاکی می باشد و باید کمی آهسته تر رانندگی کنین.

حالا که راهی گرگان شده اید بهتر است با جاهای دیدنی گرگان آشنا شوید!

فاصله درازنو تا کردکوی

مسیر دسترسی آسفالت و جنگلی میباشد و در حدود یک ساعت فاصله دارد.

فاصله درازنو تا جهان نما

مسیر این جاده خاکی و زمانیکه جاده هموار نباشد نیاز به آفرود دارد و در حدود 2 و نیم ساعت فاصله دارد. شما تا میل رادکان مسیرتون آسفالته و به بعد جاده خاکی است.

روستای دیدنی د رازنو

فاصله گرگان تا درازنو چقدره؟

درازنو قدمتی چند صد ساله دارد. قدمتی که بر کسی پیدا نیست اما شواهد حاکی از آن است ک در ابتدای محل چرای دام عده ای از بالاجاده ای ها بوده که طوایف زیادی را شامل می شد.

اما به مرور زمان مردم آنجا را برای ییلاق خود پسندیدند و حتی تا چند دهه مشغول به کشاورزی و کشت و زرع شدند.کم کم و به مرور زمان شکل روستایی ییلاقی به خود گرفت و حتی ساکنان آن در سالهای قبل مسجد و حمام در آن بنا کردند که خرابه های آن همچنان باقی است.

آب درازنو از چشمه یی که در دل کوه بیرون می آید و به وسیله ناو به سمت دره در شمال می رود. مهمترین سوغات درازنو شیرمال آن است که بسیار خوشمزه است.به نظر می رسد که سبب خوشمزگی نان،آب چشمه درازنو می باشد.

فاصله روستای درازنو تا گرگان چقدره

سوخت مردم هیزم است که در اطرف درازنو تهیه می شود ولی امروزه از نفت و گاز هم استفاده می شود.سرگرمی مردم بازی خزخزانی و والیبال است هوای درازنو بیشتر مه و شب های آن بسیار سرد است و بدون پتو و بالاپوش نمی توان خوابید.

اما…

اینک درازنو جاده آسفالتی برای دسترسی دارد و به یکی از مراکز تفریحی و گردشگری کشور تبدیل شد.به طوری که حتی توریست های دیگر کشور ها نیز هر ساله از آن دیدن می کنند.

اینک درازنو با بیش از ۲۰۰ خانوار به عنوان یکی از روستا های هدف گردشگری شناخته شده است.که زمزمه های احداث تله کابین از دریا(جزیره آشوراده)به آنجا به گوش می رسد که با اجرا شدن این امر قیمت زمین و وضع زندگی مردم بهبود چشمگیری خواهد داشت وحتی مشاغل پردرآمدی هم ایجاد خواهد شد.

فاصله تهران تا روستای درازنو چقدره؟

 

فاصله تهران تا روستای درازنو بسته به انتخاب مسیر از جاده‌های فیروزکوه یا سمنان بین ۴۰۰ تا ۴۴۰ کیلومتر متغیر است. مسیر فیروزکوه به روستای درازنو برای ساکنان شرق و شمال تهران در حدود ۶ ساعت و نیم طول می‌کشد. اگر ساکن ورامین یا جنوب تهران هستید می‌توانید مسیر عبوری از استان سمنان به‌سمت دامغان را انتخاب کنید. مسیر فیروزکوه با عبور از شهرهای قائم شهر، ساری، نکا و بهشهر به کردکوی می‌رسد و ادامه راه از مسیر پارک جنگلی امام رضا (ع) ادامه پیدا می‌کند.

وسایل مورد نیاز برای سفر به درازنو

در سفر به روستای درازنو به یاد داشته باشید این منطقه بکر و جنگلی است و امکانات محدودی دارد. اگر برای پیک‌نیک یک روزه به این روستا سفر می‌کنید، زیرانداز مناسب، آب و غذای کافی، کیسه مخصوص زباله و سایر وسایل مورد نیاز شخصی را همراه داشته باشید.

از دیگر وسایل ضروری برای اتراق در طبیعت وسایل محدود کمک‌های اولیه و پمادهای ضد گزش هستند. متناسب با فصلی که به روستای درازنو سفر می‌کنید عینک آفتابی،‌کلاه آفتابگیر، گرمکن یا بارانی همراه ببرید. اما اگر کمپ نیستید می خواهید یک روزی در درازنو اقامت داشته باشید کافی برای اجاره ویلا در درازنو همراه گلستانی ها باشید.

جاهای دیدنی درازنو

تماشای اقیانوس ابرها در درازنو

اگر کمی هم خوش شانس باشید و ابرها به سمت روستا بیایند، می توانید پدید زیبای اقیانوس ابر را زیباتر از هرجای دیگر مشاهده کنید.

سایت پروازی درازنو بلندترین سایت پروازی خاورمیانه

مسیر جاده این سایت نیز همچون سایتهای پروازی دیگر با هر نوع خودرویی قابل دسترسی می باشد. این سایت در ارتفاع بالاتر از 2800 متری و در جنوب شهر کردکوی قرار دارد چرا که اغلب در شرایط آرام پرواز صورت می گیرد و مدت زمان پرواز نیز حدود 15 الی 20 دقیقه طول می کشد. هزینه این پرواز 1500 هزار تومان می باشد.

غار یخچال

غار یخچال نیز در نزدیکی روستا و زیر قله دکالی قرار دارد که اگر علاقه مند به تماشای آن بودید، می توانید سراغ آن را از مردم محلی روستا بگیرید. در فاصله حدود ۱۰ کیلومتری این روستا نیز میل معروف رادکان گلستان قرار دارد که تماشایش خالی از لطف نیست.

امکانات روستای درازنو

در دل روستا یک سوپر مارکت کوچک وجود دارد که تقریبا هر چه نیاز داشته باشید برایتان فراهم خواهد کرد. از انواع و اقسام مواد غذایی بگیرید تا هیزم مورد نیاز برای روشن کردن آتش، در این مغازه به فروش می رسد. روستا دارای آب و برق است و آب آن از چشمه مجاور روستا تهیه می شود. البته در زمانی شلوغی احتمال قطع بودن آب نیز می باشد.

بهترین فصل سفر به ییلاق درازنو

اینجا مکانیست که برخی از مردم کردکوی برای فرار از گرمای طاقت فرسای تابستان به آن پناه می برند. به دلیل ارتفاع بسیار زیاد، در این منطقه زمستان ها بسیار سرد و برف گیر است. بهترین فصل سفر به روستای درازنو از اواسط بهار تا اواخر تابستان است. البته در فصل بهار که هوا بارانی باشه شما میتوانید ساعت ها به تماشای اقیانوسی از ابرها بنشینید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی