تا از بهترین غذای ایرانی که باید امتحان کنید | اجاره ویلا و اجاره سوئیت در شمال ، کلبه جنگلی در شمال و سراسر کشور و اجاره ویلا در رامسر با گلستانی ها
پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

9 تا از بهترین غذای ایرانی که باید امتحان کنید: از نخستین زمانی که ایرانیان به مهمان نوازی خود معروف بوده اند. سنت مستلزم پذیرایی از میهمانان یا مسافران تنها بهترین غذای موجود و همیشه با شکوه ترین روش ممکن است. جغرافیا ، تاریخ و تأثیرات فرهنگی ایران تنوع مواد و روش های پخت و پز در یکی از قدیمی ترین و پیچیده ترین فرهنگ های جهان را شکل داده است. وسعت گسترده این کشور طیف گسترده ای از گویش های محلی ، سبک زندگی ، سنت ها و آداب و رسوم منطقه ای را در بر می گیرد. در شمال ، در حوالی سواحل جنوبی دریای خزر ، چشم انداز سرسبز و سرسبز است و در نتیجه بارندگی های فراوان میوه ، سبزیجات و گیاهان زیادی وجود دارد.

غذاهای منطقه ای شمالی دارای نت های ساده و تازه از طعم و عطر است و ترجیحا برای طعم های شیرین و ترش ،و از ادویه کمتری استفاده می شود. در جنوب کشور، در استانهای نزدیک خلیج فارس ، جایی که آب و هوا خشک است ، فصل مواد اولیه تازه بسیار کوتاه تر است و تنوع موجود به آن عالی نیست و قالب طعم غذاها را ادویه پر می کند.

غذاهای محلی شمال را می توانید در اقامتگاه های بومگردی گلستان با طعم بی نظیری سفارش دهید و یک سفر فراموش نشدنی را رقم بزنید.

برترین غذاهای ایرانی که حتما باید خورد

خورشت فسنجان

این خورش نمادین ، ​​بخش اساسی هر منوی عروسی فارسی است. خورشت فسنجان که به طور سنتی با اردک تهیه می شود. در شمال ایران گاهی با ماهی , مرغ و گوشت نیز پخته می شود. تهیه خورشید نسبتاً آسان است .

اما باید آن را به آرامی پخته کرد تا اجازه دهد طعم ها در سس مزه بگیرند. قوام آن باید ضخیم و خامه ای باشد و رنگ تقریبا سیاه باشد. طعم متمایز ترکیبی از طعم مغذی گردو با طعم شیرین و ترش شربت انار است.

زرشک پلو

عطر و طعم شیرین و ترش زرشک قرمز یاقوت براق که در برابر دانه های سفید برنج و زعفران رنگ شده قرار دارد. این غذا  در عروسی ها و جشن های دیگر پذیرایی می شود زیرا تهیه آن در مقادیر زیاد چشمگیر و آسان است. معمولاً با مرغ سرو می شود اما به دلیل داشتن ماست زعفران نیز خوشمزه است.

خورشت قورمه سبزی

خورشت قورمه سبزی ترش یک غذای مورد علاقه و محبوب در سراسر ایران است ، این وعده غذایی هم برای مناسبت های جشن و هم برای غذاهای خانوادگی است. دستور العمل های مناطق مختلف کمی متفاوت است.

به عنوان مثال در نسخه آذربایجانی ، از لوبیای چشم بلبلی به جای لوبیای قرمز استفاده می شود. دستور العمل های موجود در جنوب کشور فلفل و سیر را اضافه می کنند ، در حالی که در شیراز گاهی به جای لوبیا از سیب زمینی استفاده می شود. این دستور العمل در اینجا با اضافه کردن اسفناج به منظور افزایش طعم و تركیب تر به ظرف ، از سنت فاصله می گیرد. شنبلیله عطر و طعم بسیار مشخصی می بخشد.

چلو کباب کوبیده

کبابها تنوع بیشتری از آنچه فکر می کنید دارند. در ابتدا ، گوشت کوبیده وجود دارد ، که گوشت خرد شده با پیاز خرد شده ، نمک و فلفل است. به نظر می رسد ساده است ، اما طعم عالی است. کباب برگ ، بره یا گوشت گاو ریز خرد شده وجود دارد که با آب لیمو و پیاز طعم دار شده و با زعفران و کره آن را پخته است.

کباب مرغ ، معروف به جوج ، به طور سنتی از طعم مرغ ، استخوان و همه چیز برای طعم بیشتر تهیه می شود (اگرچه در رستوران های آمریکایی اغلب از سینه مرغ بدون پوست تهیه می شود) ، با آبلیمو و پیاز و با زعفران و کره پخته می شود. اگر خوش شانس باشید ، جیگر ، گوسفند کبد کباب را پیدا خواهید کرد ، که با برگهای ریحان تازه و لیمو تزیین شده است.

خورشت قیمه

قبل از معرفی یخچال های برقی ، خانواده های استانهای شمالی سرد کشور ، مانند جمهوری آذربایجان ، روش های مبتکرانه ای برای نگهداری گوشت برای مصرف در ماه های زمستان ابداع می کردند. گوشت را به قطعات کوچک (قیمه) خرد کرده ، با پیاز سرخ می کنیم ، با زردچوبه و سایر ادویه جات ترشی جات می کنیم و داخل گلدان های سفالی بزرگ قرار می دادند.

یک لایه ضخیم از چربی جامد شده در بالا ، می تواند مهر و موم خوبی را در برابر میکروارگانیسم ها ایجاد کند. هر روز مبلغ کمی برای افزودن به خورشت مصرف می شود. خورشت قیمه گوشتی است که به همراه نخود خرد خرد شده  و زعفران با سیب زمینی سرخ شده ترکیب می شود. در سراسر ایران بسیار پرطرفدار است و در تمام طول سال قابل تهیه است. ترکیب گوشت  ، همراه با برنج ، غذای مغذی را فراهم می کند.

ته چین

ته چین یک کیک برنج ایرانی است که شامل برنج ، ماست ، زعفران ، تخم مرغ و فیله مرغ است. همچنین می توان به جای فیله مرغ از سبزیجات ، ماهی یا گوشت استفاده کرد. ته چین از دو بخش مختلف تشکیل شده است:

قسمت نازک تادیگ که شامل فیله مرغ ، زعفران و سایر مواد تشکیل دهنده در ته دیگ پخت و پز و قسمت دوم آن برنج سفید است. در رستوران ها ، تاچین اکثراً بدون قسمت برنج سفید تهیه و سرو می شود.

ابگوشت

این یک غذای غنی و مغذی است که برای روزهای سرد زمستان مناسب است. این ترکیب کربوهیدرات های پیچیده ، پروتئین و چربی است و با غذاهای جانبی از گیاهان تازه و ماست یک وعده غذایی سالم و متعادل تهیه می کند. قبلاً با ارزانترین برشهای بره و چربی حیوانات تهیه می شد. در چایخانه های قدیمی و کاروانسراها از گلدان های سفالی مخصوص ساخته شده برای ساختن ابگوشت استفاده می شده است.

تمام مواد داخل گلدان قرار گرفتند ، مقدار کمی آب اضافه شد و سپس درب آن با گل مهر و موم شد. گلدان ها در خاکسترهای اجاق گاز چوبی دفن شده و برای پختن آهسته مانده بودند. امروزه از برش های با کیفیت بهتر مانند بره پا یا ساق پا استفاده می شود. 

ترکیبات آبگوشت از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است. رایج ترین نسخه فقط از نخود استفاده می کند رب گوجه فرنگی. دستور العمل ذکر شده در اینجا شامل سیب زمینی  و نخود خرد شده و همچنین پوره گوجه فرنگی است. اما برای اینکه طعم ها شکل بگیرد باید به آرامی آن را بپزید. برای سرو ، دوباره آن را گرم کنید ، و درست قبل از سرو ، آب لیمو و زعفران را اضافه کنید.

 

برچسب ها

خوشمزه ترین غذاهای شمال بهترین غذاهای ایرانی بهترین غذاهای خوشمزه شمال غذاهای شمالی کدامند



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی