پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

زیباترین و خیالی ترین جاده های شمال که بسسار طرفدار داره. جاده های شمال بسیار زیباست و مطمعنم حتما شما هم تو یکی از این جاده های دیدنی رانندگی کردین و خاطرات بسیار زیادی را رقم زدین. فقط این نکته را بگویم که این بار خودتان را برای سفر جاده ای آماده کنین و عازم زیباترین جاده شمال شوید و در سفر به شمال از مسیر هم لذت ببرید. این بار تیم گلستانی ها برای عاشقای جاده و سفر یک مقاله آماده کرده که بتونن از این جاده های شمال برای تفریح و سفر استفاده کنند. اگر قصد جاده گردی تو شمال داری حتما این مقاله را تا انتها بخوان که نام بعضی از این جاده ها را اصلا نشنیده اید.

جهت اجاره ویلا در شمال با شماره 09114481870 تماس بگیرید و بهترین انتخاب برای سفر خود داشته باشید.

زیباترین و خیالی ترین جاده های شمال

طبیعت زیبای شمال همیشه همه مسافران این منطقه را به خود خیره کرده است. تا جایی که بدون شک می‌توان گفت تعداد زیادی از زیباترین جاده های شمال کشور و بین طبیعت سحرآمیز نوار البرز قرار دارند. حتما گوشی خودتون را برای عکاسی آماده کنید و از زیباترین جاده های شمال عکس و فیلم یادگاری بگیرید.

جاده چالوس

جاده کرج - چالوس، چهارمین جاده زیبای جهان با نام رسمی 59، یکی از زیباترین جاده های شمال ایران است که در آن منحصر به فردترین مناظر طبیعی، تاریخی و گردشگری وجود دارد. برای ساخت جاده چالوس در زمان رضاشاه پهلوی پل‌ها و تونل‌های طولانی و متعددی ساخته شده بود.

ساخت این جاده در سال 1312 شمسی به پایان رسید. جاده چالوس اولین جاده ای بود که از رشته کوه البرز با عرض کم و فاصله کم عبور می کرد. ساخت این جاده در چنین مسیر غیرممکنی یکی از شاهکارهای مهندسی آن زمان بود.

جاده پرپیچ و خم کوهستانی در کنار جنگل های بارانی در لبه پرتگاه بلند، آبشارها و چشمه های متعدد و همچنین سد امیر کبیر (سد کرج) قرار گرفتن دریاچه آن به موازات جاده از چشم اندازهای زیبای این راه است. امکانات و اماکن گردشگری، تفریح و ورزش در این مسیر جاده چالوس را به یکی از زیباترین جاده های شمال تبدیل کرده است.

جاده چالوس - گلستانی ها

جنگل دو هزار و سه هزار

جاده دو هزار و سه هزار از زیباترین جاده های شمال ایران و دیدنی های تنکابن هستند. این جاده‌ها از تنکابن آغاز می‌شوند و به جنگل های دو هزار و سه هزار در ارتفاعات مازندران می‌رسند. این جنگل‌ها و جاذبه‌های طبیعی آن‌ها از برجسته‌ترین جاهای دیدنی مازندران هستند و در طول سال گردشگران زیادی از این مناطق بازدید می‌کنند.

سراسر جنگل های دو هزار و سه هزار را درختان هیرکانی شمال ایران پوشانده‌اند و چشمه‌ها و آبشارهای خروشان در گوشه و کنار این جنگل‌ها به چشم می‌خورند. از مسیر دسترسی به جنگل‌های دو هزار و سه هزار با نام جاده دو هزار شمال یاد می‌کنند و طبیعت‌دوستان، علاقه زیادی به این منطقه دارند.

مازندران جاهای دیدنی بسیار زیادی دارد مثلا عروس شهرهای شمال رامسر که شما می توانید با مطالعه مقاله جاهای دیدنی رامسر با همه مکان های دیدنی آشنا شوید.

جنگل های دوهزار و سه هزار کجاست؟

جاده اسالم به خلخال

بر کسی پوشیده نیست که ایران جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و طبیعت چهار فصل، یکی از اصلی‌ دلایل اصلی این موضوع است. بسیاری از افراد در روزهای تعطیل،‌ شهر‌های شمالی کشور را برای مسافرت انتخاب می‌کنند که منجر به بار ترافیکی سنگینی در مسیر‌های منتهی به آن ناحیه می‌شود.

بااین‌حال در بین تمام بخش‌های پرازدحام شمال، زیباترین جاده، مورد توجه افراد زیادی قرار نگرفته و خوشبختانه همین باعث شده است تا این مسیر همچنان رویایی باقی بماند و هرچه آرام‌تر به زندگی‌اش ادامه دهد. جاده اسالم به خلخال در بین مردم به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور شهرت دارد.

در جاده اسالم به خلخال شما برای خستگی درکردن ماشینتان را متوقف نمی‌کنید، بلکه با خیال راحت خاموشش می‌کنید و عجله‌ای هم برای رسیدن به مقصد ندارید. چرا که این مسیر از زیباترین جاده های شمال و از هر مقصدی زیباتر است.

اگر برنامه سفر به شمال را دارید در سایت گلستانی ها شما می توانید با جاهای دیدنی شمال آشنا شوید.

جاده اسالم به خلخال کجاست

جاده شاهرود به گرگان

جاده شاهرود به گرگان یکی از زیباترین جاده های شمال ایران می باشد. در مسیر جاده شاهرود به گرگان می توان با چشم انداز هایی زیبا و حیرت انگیز رو به رو شد که زیبایی های آنها نظیر ندارد. بیشتر گردشگران و توریستان این مسیر جاده ای را جزء منحصر بفرد ترین مسیرهای جاده ای می دانند و از مناظر محسور کننده آن تعاریف زیادی می کنند. جاده شاهرود به گرگان دارای پیچ و خم های بسیار زیادی است که ترس و وحشت را در دل رانندگان ایجاد می کند و باید در رانندگی دقت زیادی کرد.

جالب است بدانید که جاده شاهرود به گرگان یکی از مسیرهای بسیار کم تردد و بکر می باشد. مناظری که در این جاده وجود دارد نظیر ندارند و بسیار حیرت آور هستند. پیچ و خم های این جاده بسیار زیاد هستند و بعد از مناظری زیبا شما را به منطقه جهان نما وصل می کنند. آب و هوای جاده شاهرود به گرگان بسیار خوب و خنک می باشد و احساس می کنید که هوایی از بهشت را در این جاده استشمام می کنید.

جنگل توسکستان یکی از جنگل‌های معروف در دل این جاده مارپیچ است که زیبایی آن را دو چندان کرده است.

جاده شاهرود به گرگان

جاده سراوان به فومن

جاده سراوان فومن از مکان‌های گردشگری استان گیلان و یکی از زیباترین جاده های شمال است. این بار که از جاده رشت به شمال کشور می‌روید نرسیده به رشت، جاده دست چپ را که به فومن می‌رود انتخاب کنید. جدای از سرسبزی بی‌همتا و بکرش، اگر پاییز یا زمستان و به‌ویژه در ساعات اولیه صبح به این جاده برسید، با دیدن مه صبحگاهی که بر رنگ قهوه‌ای مات درختان در زمینه آبی آسمان نشسته، رویایی در بیداری را تجربه می‌کنید. یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی رشت، موزه بزرگ روستایی گیلان، در این جاده واقع شده است.

فاصله فومن تا پارک جنگلی سراوان

جاده رویایی فیلبند

استان مازندران دیدنی‌های طبیعی بکری را در خود جای داده است. از زیباترین مناطق آن در قسمت شرقی، روستای فیلبند در ارتفاعات چلاو است. قدم زدن در میان ابرها از برجسته‌ترین جاذبه‌های این روستا است. دریای ابر فیلبند، هر سال مسافران و گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کند و این پدیده، فیلبند را به یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی شمال کشور تبدیل کرده است.

بهار را در این جاده و روستای بی‌نظیر از دست ندهید، فصلی که هر چقدر از این جاده عبور کنید، بالای ابرها خواهید رفت و با رسیدن به آنجا اقیانوسی از ابر را زیر پای خود می‌بینید.

بهترین زمان سفر به فیلبند

جاده هراز

بی‌شک نام جاده هزار را تابه‌حال بارها شنیده‌اید. این جاده یکی از مشهورترین راه‌های دسترسی پایتخت به مناطق شمالی کشور است. طبیعت زیبا به‌همراه تعدادی از جاهای دیدنی استان مازندران که در امتداد جاده هزار جای گرفته‌اند، این مسیر را به یکی از دوست‌داشتنی‌ترین جاده‌های ایران مبدل کرده‌‌اند.

جاده هراز به‌تنهایی خود دیدنی‌های کمی ندارد و مناطق زیبای اطراف آن، سفر دلچسبی را به‌همراه خواهد آورد. یادتان باشد این جاده در روزهای تعطیل، به‌خصوص نوروز بسیار پرتردد است و باید قبل از حركت، از وضعیت ترافیک جاده مطلع باشید.

نزدیک ترین اقامتگاهی که شما می توانید در اینجا رزرو کنین اجاره کلبه های چوبی حاج محمد فیروزکوه می باشد.

جاده هراز - گلستانی ها

جاده دالخانی رویایی و پر رمز و راز

دالخانی روستایی از توابع منطقه مرکزی رامسر است. در 30 کیلومتری جنوب شرقی رامسر در دهستان چهل شهید واقع شده است. اگر قصد سفر به طبیعت بکر و پاییزی جنگل های شمال را داشتید، جنگل های دالخانی را به شما پیشنهاد می کنیم. جنگل دالخانی جذاب توسط گردشگران به دالان بهشت معروف است که بکرترین تجربه یک طبیعت را برای شما به ارمغان می‌آورد. جنگل هایی که در مسیر جاده و بعد از دالخانی ادامه می یابند شما را به مناطق مانند جنت رودبار، گراسماسر و ... می رسانند که زیباترین مناظر جنگلی زندگی شما را به نمایش می گذارند.

جنگل دالخانی در مسیر جاده رامسر به تنکابن قرار دارد و می توانید آن را از گذرگاه کتالم- هریس (جاده میرزا کوچک خان)  عبور دهید و یا از خروجی رامسر شروع کنید و پس از گذر از 7 کیلومتر در جاده آسفالته رامسر به تنکابن وارد شوید. جنگل های دالخانی 23 کیلومتر جلوتر منتظر شماست.

اگر اهل روستاگردی هستید، اینجا زیباترین روستاهای شمال را ببینید و بشناسید.

جاده دالخانی - گلستانی ها

جاده جنگلی سوادکوه

سوادکوه شهری سرسبز و سرسبز در مازندران در منطقه البرز مرکزی است که در میان کوه و جنگل احاطه شده است. شهری با طبیعتی جذاب که مقصدی محبوب برای گردشگران است. آب و هوای این شهر معتدل و نیمه مرطوب است. به دلیل وجود مراتع سرسبز در منطقه، شغل اصلی مردم کشاورزی و دامداری است. سوادکوه مکانی مناسب برای خرید گیاهان دارویی است.

جاده جنگلی سوادکوه - گلستانی ها

جاده کلاردشت به عباس آباد

جاده کلاردشت عباس آباد از مکان ‌های دیدنی استان مازندران است. راه عباس را در پیش‌ بگیرید، جاده جنگلی این مسیر، آنقدر زیبا است که حتما روزی دوباره به اینجا بیایید. حواستان به زیبایی‌ها که هست، در مسیر ازگیل، ولیک، انار، عشقه، تمشک، آلوچه (گوجه وحشی) را هم از دست ندهید.

جاده کلاردشت به عباس آباد - گلستانی ها

جاده جواهرده به رامسر

روستای جواهرده، یکی از بهترین جاده های شمال کشور است که با جاده‌ای رویایی و غرق در مه، شما را به سفری در یک تابلوی نقاشی و خیالی دعوت می‌کند. این روستا با آب و هوایی دلپذیر و چشم‌اندازهای طبیعی بی‌نظیر، هر سال میزبان گردشگران داخلی و خارجی بسیاری است که به‌محض قدم گذاشتن در جاده منتهی به این روستا از زیبایی‌های بی‌بدیل این منطقه، حیرت‌زده می‌شوند.

سفر در این جاده شگفت انگیز را در فصل بهار تجربه کنید. گرچه در تابستان‌ هم از هوای مطبوع و طبیعت زیبای آن چیزی کم نمی‌شود. در پاییز هم می‌توانید به تماشای رنگ‌های طبیعت با ترکیب خنکی هوا بنشینید.

یکی از مشکلات سفر به رامسر پیدا کردن اقامتگاه می باشد که شما می توانید در سایت گلستانی ها که یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا در شمال است به راحتی اقدام به اجاره ویلا در رامسر کنید.

جاده جواهرده - گلستانی ها

جاده جنگلي چمستان

يكي از جاده هاي بسيار زيباي شمال ايران كه به صورت فرعي از چمستان تا ايزدشهر امتداد دارد جاده جنگلي چمستان است. اين جاده از سمت ايزدشهر نزديك به رستوران مادربزرگ و تقريبا روبروي هتل مرواريد خزر واقع شده است. سرتاسر اين جاده جنگلي همراستا با يك رودخانه است و طبيعت اين جنگل بكر است، مخصوصا در پاييز و بهار بسيار زيباست. در اين جنگل امكانات تفريحي مانند سرويس بهداشتي و ... وجود ندارد.

جاده جنگلی چمستان - گلستانی ها

اجاره اقامتگاه و کلبه چوبی در شمال ایران همراه سایت گلستانی ها

اگر به دنبال یه سفر خاص و ویژه هستید که بتوانید لذت سفر را دو چندان کنید مسیر جاده خیلی مهم است و شما در هر یک از زیباترین جاده های شمال که معرفی کرده ایم می توانید این حس را تجربه کنید.

تصور کنید که پس از عبور از میان زیباترین جاده های شمال بتوانید در یک کلبه جنگلی و یا اقامتگاه بومگردی اقامت داشته باشید و از طبیعت اطراف لذت ببرید.

پیدا کردن ویلا و کلبه در دل روستاهای مختلف شمال ایران کاری کمی سخت هست اما شما همراه سایت گلستانی ها می توانید به آسانی بهترین ویلا و کلبه های چوبی شمال را رزرو کنید.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی