پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

فیلبند مازندارن سرزمینی در بالای ابرها: امروز در این مقاله قصد داریم با طبیعت بکر و هوای تازه که به آن روستای فیلبند می گویند ، به یکی از چشمگیرترین روستاهای مازندران سفر کنیم. روستایی که در بالای ابرها قرار دارد و مردم آن را بام مازندران می نامند. اقامت در فیلبند میتواند بسیار رویایی و دیدنی باشد که شما بر فراز ابرها قدم می زنید و خود را در میان زمین و آسمان می بینید. بنابراین ، بگذارید در مورد این روستا اطلاعات بیشتری برای شما تعریف کنم. روستای فیلبند یکی از نادرترین مکان هایی است که می توانید اقیانوس پدیده ابرها را تماشا کنید.

 

فیلبند ایران کجاست؟

روستای فیلبند یکی از بهترین مناطق برای علاقه مندان به طبیعت است که می توانید با اجاره ویلا در فیلبند روزهای خوبی را در این روستا سپری کنید. روستای فیلبند در یکی از مرتفع ترین کوه های مازندران واقع شده و چشم انداز بسیار زیبایی دارد. روستای فیلبند در حقیقت یکی از بهترین روستاهای استان مازندران و بهترین مقصد بین همه اماکن گردشگری ایران در فصل گرم سال است.

فیلبند مازندارن

روستای فیلبند 2700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بیشتر اوقات سال توسط دریای ابرها احاطه شده است. اقیانوس می تواند پدیده ای باشد که بتوانید خود را بر روی ابرها حس کنید.

چرا این روستا به نام فیلبند نامگذاری شده است؟

به دلیل ارتفاع زیاد و دسترسی سخت به این روستا در گذشته ، رسیدن به آن دشوار بود و به همین ترتیب ، آن را به گویش محلی به نام فیلبند می نامیدند و این به معنی دشواری و خستگی است.

دیدنی های روستای فیلبند

روستای فیلبند یکی از زیباترین روستاهای شهرهای شمالی ایران است که اغلب در اقیانوس ابر غرق می شود. طلوع خورشید و غروب آن یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بی نظیر ایران در این روستا است که می توانید در فصل گرم تابستان آب و هوای بهاری را تجربه کنید.

این روستا که به بام مازندران نیز معروف است ، دارای جاذبه های طبیعی و فرهنگی بسیاری است. همچنین در روستای فیلبند چشمه های زیادی وجود دارد ، لار چشمه کوچکی در منطقه است که دارای نمک معدنی زیادی است و از این چشمه برای درمان درد کلیه استفاده می شود.

فیلبند مازندارن

بهترین کار برای سفر در روستای فیلبند ، گرفتن عکس از مناظر مختلف با طبیعت بکر است. مهمتر از همه ، اقیانوس ابرها و طلوع خورشید و منظره غروب خورشید از کوه ها و جنگل ها برای عکاسی در دهکده آنقدر تماشایی است.

طبیعت باورنکردنی روستای فیلبند باعث می شود که بخواهید برای همیشه از آن قدم بزنید. زنگ گوسفندان اهالی محل ، مه غلیظ یا بوی باران می تواند احساس تازه و زنده بودن شما را به وجود آورد. یکی از مسیری که می توانید برای اکتشاف آن طی کنید ، مسیر رسیدن به کوه های سنگی است ، اما مراقب باشید این راه را بدون راهنماها و تجهیزات محلی اجرا نکنید و ممکن است بعداً دچار مشکل شوید یا گم شوید.

یکی از تفریحی که گروه های مختلف گردشگری آن را در سفر به روستای فیلبند تجربه می کنند کوهنوردی و صعود از قله های اطراف این روستا است. توجه داشته باشید که این کار فقط باید با گروهی آشنا با منطقه و تجهیزات و آماده سازی کامل همراه باشد.

فیلبند مازندارن

مسیرهای کوهنوردی در فیلبند

    صعود به قله حسین بن

    پیمایش خط الراس روستای فیلبند به سمت امامزاده قاسم و روستای علیمستان

اقامت در فیلبند

این روستا بیشتر از ظرفیت خود در بهار و تابستان از مهمانان استقبال می کند ، بنابراین پیدا کردن مکانی برای اقامت در این دو فصل کار ساده ای نیست و علاوه بر این ، فیلبند هیچ هتلی ندارد. اما با اجاره ویلا در فیلبند می توانید شب را در روستا بگذرانید. در این روستا به خدماتی مانند لوله کشی آب در خانه ها و ویلاها دسترسی خواهید داشت.

فیلبند مازندارن

بهترین فصل سفر به روستای فیلبند

بهترین زمان برای سفر به فیلبند ، بهار و تابستان است. هوا در پاییز و زمستان سرد است و تحمل این سرما برای مردم عادی و گردشگران دشوار است. روستا هر سال در این فصول سال خالی از سکنه است.

فیلبند مازندارن

مسیر دسترسی به روستای فیلبند

برای رسیدن به این روستا از تهران یا سایر شهرهای شمالی باید به جاده هراز در 25 کیلومتری آمل برسید ، پس از طی کردن در روستای سنگچال با یک سفر جاده ای در ایران وارد روستای فیلبند خواهید شد و می توانید از زیبایی های و مناظرخیره کننده آن لذت ببرید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی