پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سفر به دریاچه ولشت در مازندران | طبیعت مازندران سرشار از غافلگیری است و دریاچه ولشت در مرزن آباد یکی از آنهاست. مکانی که همه ساله گردشگران زیادی را به خود جلب می کند و زیبایی و آرامش همه را مسحور خود می کند. اگر عاشق طبیعت هستید ، با دیدن عکسی از این دریاچه سفر خود را برنامه ریزی کرده و در اولین فرصت ترتیب بازدید از آن را می دهید. با مسافرت که به این جاذبه منجر می شود با ما همراه شوید. علاوه بر این ، ما در مورد زیبایی های این دریاچه صحبت خواهیم کرد و به شما می گوییم چگونه به آنجا بروید.

چه چیزی دریاچه والشت را خاص می کند؟

این دریاچه خاص در وسط کوهها واقع شده است و به تنهایی منظره ای بی نظیر از طبیعت اطراف و وسعت آن به شما می دهد. دریاچه ولشت یکی از ده دریاچه آب شیرین در ایران است. در این دریاچه فرصتی برای تجربه ماهیگیری ,  قایقرانی و تفریحی هایی در کنار دریا وجود دارد. بزرگترین دریاچه آب شیرین در استان مازندران است. رستوران و کافه واقع در حوالی دریاچه غذاهای خوشمزه و لحظاتی به یادماندنی را تجربه خواهید کرد.

سفر به دریاچه ولشت در مازندران

آشنایی با دریاچه ولشت

دریاچه ولشت به مساحت 150 هزار متر مربع و دارای عمق 20 متر است و در وسط یک دره واقع شده است. دریاچه ولشت یکی از 10 دریاچه آب شیرین در ایران است و لقب بزرگترین دریاچه آب شیرین مازندران است. آب دریاچه از چشمه های متعدد و باران های منظم ناشی می شود. حجم آب دریاچه به حدود 3 میلیون متر مکعب می رسد و جالب اینکه هیچ آب سرریز نمی شود و فقط سطح آن بالا و پایین می رود.

سفر به دریاچه ولشت در مازندران

این دریاچه آب شیرین در تاریخ یک آبان ماه 1388 توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران به عنوان هفتاد و یکمین بنای طبیعی ایران ثبت شد و همه مناطق اطراف آن در فهرست مناطق حفاظت شده سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد. جالب است بدانید که در کشور ما 28 دریاچه طبیعی و 9 دریاچه انسان (ناشی از ساخت سد) وجود دارد که تنها 10 مورد از آنها دارای آب شیرین است.

چشم انداز طبیعی به همراه ویژگی های باستانی ، مردم شناسی و سنتی منطقه یکی از زیباترین مکان های شمال کشور را تشکیل می دهد که علاقه مندان زیادی را به خود جلب می کند

جاذبه های گردشگری دریاچه ولشت

برای رسیدن به این دریاچه ، باید از جاده چالوس پایین بروید و سپس یک مسیر خاکی را طی کنید. در طول مسیر ، حومه شهر و کلبه های کوچک از چشمان شما می گذرد و بر زیبایی سفر می افزاید.

سفر به دریاچه ولشت در مازندران

بد نیست بدانید که این دریاچه همچنین یک مسیر دوچرخه سواری پرطرفدار است ، و بسیاری ترجیح می دهند سوار دریاچه شوند و خود را در چنین فعالیتهایی غرق کنند. البته بخاطر داشته باشید که مسیر رسیدن به دریاچه خیلی روان نیست و عبور از آن ممکن است سخت باشد.

سفر به دریاچه ولشت در مازندران

ماهیگیری در دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از پاتوق های ماهیگیری برای علاقه مندان به چنین فعالیت هایی است. البته امکانات ماهیگیری در آنجا وجود ندارد و شما باید تجهیزات مورد نیاز خود را نیز بیاورید.

سفر به دریاچه ولشت در مازندران

به خاطر داشته باشید که برای گرفتن مجوز باید به مراجع اطراف دریاچه بروید. در این دریاچه کپور معمولی وجود ندارد و برای گرفتن ماهی سفید ، پیک شمالی و موارد مشابه دیگر باید وسایل مورد نیاز خود را با خود بیاورید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی