پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

سفر به سوباتان یک تعطیلات عالی تابستانی | سوباتان واقع در ضلع شمال غربی شهر تالش ، مقصدی ایده آل برای علاقه مندان به طبیعت است. سوباتان یکی از بهترین مقاصد گردشگری و کوهنوردی است.اگر به دنبال فرار از گرمای شهر و فشار زندگی و شلوغی هستید اقامت در سوباتان یکی از بهترین مقاصد است. اماکن دیدنی جذاب و همچنین میهمان نوازی و فرهنگ مردم محلی بهترین پاداش این سفر است.

 

چرا سوباتان؟

ارتفاعات سوباتان ، بهشتی برای کوهنوردان ، دوستداران طبیعت و ماجراجویان میباشد و یکی از مقاصد بهشتی برای کوهنوردی و پیاده روی است و اگر به دنبال سفرهای ماجراجویانه هستید حتما کوله خود را به سمت سوباتان ببندید و از این طبیعت شگفت انگیز لذت ببرید.ملاقات یا حتی مکالمه با عشایر بومی در چادرها و کلبه ها ممکن است یکی از برجسته ترین جذابیت های سفر شما باشد!

سفر به سوباتان

به عنوان بزرگترین دریاچه های آب شیرین در استان گیلان ، دریاچه لیسار است که از نظر اکوتوریسم ، زنبورداری ، کشاورزی بسیار با ارزش است. این دریاچه همچنین زیستگاه ارزشمندی برای گیاهان و جانوران از جمله پرندگان مهاجر است.

نقطه شروع پیاده روی زیبا به شهرستان سوباتان دریاچه لیسار است. کوه های بلند و دشت های سرسبز مناظر بی نظیری را ایجادکرده است. مهمتر از همه ، دریاچه نئور یکی از زیباترین مناطق طبیعی در شمال ایران است.

جاهای دیدنی سوباتان

دریاچه نئور ، شهرستان سوباتان و دریاچه لیسار

دریاچه نئور در یک دره شگفت آور جذاب و در کوه های تالش قرار دارد. دوچرخه سواری ، گردش در دشت های رنگارنگ ، آشنایی با گیاهان دارویی و تماشای پرندگان از مهمترین فعالیت های این منطقه است.

جدا از طبیعت دست نخورده ، کوهستانهای مرتفع و گلهای زیبا در دشتهای اطراف ، مناظر سرخدار با سقف شیروانی ، کلبه های چوبی دیدنی هستند. خانه های سنتی فرهنگ سوباتان و عشایر از یک طرف و مناظر جنگلی لیسار از طرف دیگر سفری را برای شما ثبت می کنند که ممکن است برای مدت طولانی فراموش نشود.

سفر به سوباتان

چه موقع به سوباتان برویم؟

همانطور که قبلاً نیز اشاره شد کوهنوردی  در سوباتان یکی از مسیرهای معروف اکوتوریسم است ، بنابراین بهترین زمان برای سفر در اینجا اواخر بهار است. نیمه اول سال ، زمان مناسبی برای سفر به مناطق است. دریاچه لیسار همچنین در ابتدای تابستان از آب و هوای مطلوبی برخوردار است.

سفر به سوباتان

نکات سفر به سوباتان

مهمترین و اساسی ترین چیزی که در این سفر به آن نیاز دارید کفش های کوهنوردی است. از آنجا که مدت زمان پیاده روی طولانی است. امکانات در اینجا قابل قبول است ، اما به یک کیسه خواب و حصیر خود نیاز خواهید داشت. به یاد داشته باشید کت باد خود را و یک لایه اضافی بیاورید. مثل همیشه ، از گنجینه های طبیعی و تاریخی را مراقبت کنید. فقط ردپاهای ما را رها کنید و خاطرات زیبایی بکشید.

سفر به سوباتان

اقامت در سوباتان

ییلاق سوباتان به دلیل ویژگیهای خاص طبیعی مورد توجه طبیعت گردان قرار گرفته و سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی از این منطقه زیبا بازدید میکنند. سوباتان هتل و اقامتگاه رسمی ندارد وبرای اقامت باید کمپ بزنید و یا کلبه و خانه های روستایی را رزرو کنید.

تور سوباتان

همه ساله در ییلاق توریستی سوباتان، مسابقات اسب سواری برگزار می شود و همواره گروه های گردشگری و کوهنوردی از سمت دریاچه نئور عازم بهشت گمشده ایران سوباتان می شوند.

دیدار از دریاچه کوهستانی نئور و عکاسی از مناظر اطراف دریاچه، پاترول سواری در مسیر های جنگلی، پیاده روی در مراتع سرسبز سوباتان و دیدار از آبشار ورزان ، گشت در بافت بومی روستا، پیاده روی عصرگاهی در بام سوباتان ودیدار از مناظری رویائی، شب نشینی دور آتش در خنکای ییلاق، پیمایش مسیری بکر و زیبا در جنگل

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی