پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جاذبه های گردشگری در گیلان: گیلان منطقه ای زیبا از ایران در کنار ساحل دریای خزر است. دشت های ساحلی جنگلی به سرعت در کوه های البرز بالا می رود. رشت شهری است در شمال ایران در حدود 40 کیلومتری ساحل دریای خزر است. گیلان به دلیل جاذبه های گردشگری زیادی که دارد گردشگران زیادی به این استان سفر میکنند. طبیعت استان گیلان با آب و هوای معتدل ، جنگل های انبوه و مناظر زیبا از جمله دریا ، آبشارها ، کوه های پوشیده از جنگل و رودخانه های فراوان ، باغ های سبز و حومه شهر ، پتانسیل هایی را برای انواع مختلف فعالیت ها ایجاد کرده است. غنای فرهنگی و تاریخی گیلان به همراه تنوع زیادی در سبک زندگی محلی به این استان اجازه می دهد تا کاندیدای اکوتوریسم باشد.

 

برای اجاره ویلا در گیلان با شماره 09114481870 تماس بگیرید

 

فاصله تهران تا گیلان چقدر است؟

گیلان یکی از شهر‌های نزدیک به تهران است که می‌توان برای تفریح آخر هفته یا تعطیلات دیگر به آن سفر کرد. برای رسیدن به این استان لازم است که مسافتی حدود ۳۳۳ کیلو‌متر را طی کنید. اگر قصد دارید که با ماشین خود به این شهر سفر کنید، توفیق اجباری است که از استان‌هایی مثل البرز و قزوین نیز عبور کنید.

اگر بخواهید با سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به سمت گیلان حرکت کنید، حدود ۳ ساعت طول می‌کشد تا از تهران به گیلان برسید. البته روی ترافیک و پیچ خم جاده هم اگر حساب کنید فاصله تهران تا گیلان به صورت واقع‌بینانه معمولا ۴ ساعت است.

1-قلعه رودخان از جاهای دیدنی گیلان

در بیش از 50 کیلومتری جنوب غربی رشت ، در جنگلهای بارانی عمیق و معتدل باران گیلان ، قلعه رودخان به خوبی حفظ شده است.برخی از مورخان می گویند ساخت قلعه به دوران ساسانیان یعنی بیش از 14 قرن پیش بر می گردد. اما در حدود قرن 10 میلادی در دوره سلجوقی نوسازی شده است.

این قلعه از سنگ ساخته شده است و در حدود 1000 پله معروف است که شما را به بالای آن سوق می دهد ، سپس خود را برای یک پیاده روی شیب دار 50 دقیقه ای آماده کنید و کفش های پیاده روی خود را بپوشید.صعود کنید تا منظره خوبی از قلعه و اطراف آن داشته باشید.

در طول راه فروشندگان و مغازه هایی وجود دارند که می توانید میان وعده بخورید و موارد دیگر. اگر می خواهید فضای مرموز این قلعه دست نخورده باستانی را حس کنید ، در یک روز مه آلود از آن دیدن کنید. همچنین می توانید در طول راه از غذاهای و نوشیدنی های سنتی فراوان لذت ببرید.

اگر می‌خواهید در سفرتان به گیلان در فومن زیبا و دنج اقامت کنید، یکی دیگر از پیشنهادات ما در این منطقه اجاره اقامتگاه کلبه چوبی فومن است.

جاذبه های گردشگری در گیلان

2-اولسبلنگاه ماسال

روستای  اُلَسَبِلَنگاه یکی از ییلاقات سرسبز و خوش آب‌وهوای شمال کشور است که در ۵۰ کیلومتری غرب رشت و ۲۵ کیلومتری جنوب ماسال است. ییلاق اولسبلانگاه با داشتن طبیعتی بی‌نظیر و زیبا و اقیانوس ابری یکی از بهترین مقاصد طبیعت‌گردی محسوب می‌شود.

برای اجاره کلبه در اولسبلنگاه ماسال کلیک کنین.

3-موزه رشت ار جاهای دیدنی گیلان

موزه شهر رشت سابقاً خانه میرزا حسین خان کسمائی آزادیخواه، شاعر و روزنامه نگار معروف و از رجال دوره مشروطیت و نهضت جنگل بود که در سال ۱۳۴۹ توسط وزارت فرهنگ و هنر جهت تبدیل به موزه خریداری شد و امروزه به‌عنوان یکی از جاهای دیدنی گیلان شناخته می‌شود. بخشی از این بنا در دهه ۵۰ با نظارت وزارت ارشاد اسلامی در مدت ۶ ماه، تبدیل به موزه شد. موزه رشت از دو بخش مردم‌شناسی و باستان‌شناسی تشکیل شده است.

علاوه بر این موزه شما می توانید سری به موزه روستایی گیلان بزنید که شاهکاری فوق العاده در شمال کشور !

جاذبه های گردشگری در گیلان

4-بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت قلب اقتصاد در استان گیلان است و در بافت قدیمی رشت واقع شده است. قدمت بازار رشت به دوره صفویه باز می گردد. بر خلاف بازارهای سنتی مشابه ، پوشانده نشده است وسقفی گنبدی ندارد. این بازار در طول سالها ظاهر سنتی خود را حفظ کرده است و هنوز جایی است که محصولات کشاورزی ، ماهی های مختلف ، غذاهای محلی و صنایع دستی به فروش می رسد.

جاذبه های گردشگری در گیلان

5-آرامگاه میرزا کوچک خان جنگلی

میرزا کوچک خان جنگلی مشهور به سردار جنگل، یکی از چهره‌های برجسته تاریخ ایران است. وی در سال ۱۳۰۰ درگذشت و مقبره او، در شهر رشت، در قبرستان سلیمان داراب جای گرفته است. این مقبره را با الهام از معماری استان گیلان و معماری اسلامی ساخته‌اند و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

جاذبه های گردشگری در گیلان

6-آبشار ویساداراز جاهای دیدنی گیلان

آبشار ویسادار یکی از بهترین جاذبه های طبیعی و جاهای دیدنی استان گیلان است که با ظاهری منحصربه‌فرد در جنگل های بکر شمال خودنمایی می‌کند. این جنگل‌ها در نزدیکی کوه های تالش با پوشش گیاهی انبوه و طبیعتی زیبا، آب و هوایی مطبوع در اطراف آبشار ویسادار ایجاد کرده‌اند. در سال‌های اخیر، گردشگران زیادی در سفر به استان گیلان از این آبشار زیبا دیدن می‌کنند.

جاذبه های گردشگری در گیلان

7-دریاچه سقالكسار مکانی بی نظیر

 این دریاچه مکانی بی نظیر و دارای طبیعتی زیبا و آرام است که می توانید با آرامش از آن لذت ببرید و از فضای ساکت جنگل اطراف دریاچه لذت ببرید. در کنار این دریاچه یک کافه دنج نیز وجود دارد. مسیر رسیدن به این مکان نیز بسیار زیبا و منظره است.

حالا تا رشت که  آمده اید حتما باید بدانید چه جاهای دیدنی در انتظار شماست  پس حتما مقاله جاهای دیدنی رشت که در سایت گلستانی ها به طور کامل معرفی کرده است بخوانید و منتظر یک سفر رویایی باشید.

جاذبه های گردشگری در گیلان

8-پارک جنگلی گیسوم کجاست؟

گیسوم از جاهای دیدنی گیلان و جنگلی فوق‌العاده زیبا، بکر و ۸۰ هکتاری است که در فاصله ۹۰ کیلومتری جاده رشت به آستارا و ۱۵ کیلومتری جنوب تالش قرار دارد و یکی از روستاهای توابع بخش پره‌سر شهرستان تالش محسوب می‌شود و به‌دلیل وجود یک روستا دقیقا با همین اسم در‌ آن منطقه، به این نام خوانده می‌شود.

جاذبه های گردشگری در گیلان

9- ماسال کجاست؟

ماسال، شهر کوچکی در شمال غرب رشت، مرکز استان گیلان است. ییلاق‌های این منطقه با آب و هوایی پاک و بی‌نظیر، فضایی بکر و مه‌آلود، آرامش وصف‌نشدنی، آبشارهای بلند و مراتع سرسبز بی‌انتها، فرصت قدم زدن روی ابرها را در اختیار شما می‌گذارند. هر سال، مسافران بسیاری برای گذراندن یک تعطیلات آرام و به‌دور از شلوغی شهر، به ییلاقات ماسال پناه می‌آورند؛ منطقه‌ای که بدون شک، بخشی از بهشت در ایران و یک تابلوی نقاشی سورئالیستی است.

ماسال یکی از دیدنی ترین جاهای گردشگری در گیلان می باشد و شما اگر سری به اینجا زده اید حتما باید به فکر شکم گردی باشد و اگر علاقه زیاد به خوردن غذاهای گیلانی دارید حتما باید با بهترین رستوران های ماسال آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری در گیلان

10-دریاچه لاهیجان کجاست؟

دریاچه لاهیجان یکی از مناطق گردشگری استان لاهیجان به شمار می رود که هر ساله گردشگران زیادی را از سراسر دنیا پذیرا است. مساحت این دریاچه 17  هکتار و عمق آن چیزی حدود 4 متر است. در وسط دریاچه جزیره ای وجود دارد که توسط یک پل سیمانی می توان به داخل آن رفت. افراد بومی این منطقه برای پیاده روی و ورزش صبح گاهی به دریاچه می آیند و در هوای دلپذیر لاهیجان ورزش می کنند.

جاذبه های گردشگری در گیلان

11-جاده اسالم به خلخال از جاهای دیدنی گیلان

بر کسی پوشیده نیست که ایران جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد و طبیعت چهار فصل، یکی از اصلی‌ دلایل اصلی این موضوع است. بسیاری از افراد در روزهای تعطیل،‌ شهر‌های شمالی کشور را برای مسافرت انتخاب می‌کنند که منجر به بار ترافیکی سنگینی در مسیر‌های منتهی به آن ناحیه می‌شود.

بااین‌حال در بین تمام بخش‌های پرازدحام شمال، رویایی‌ترین جاده جنگلی ایران، مورد توجه افراد زیادی قرار نگرفته و خوشبختانه همین باعث شده است تا این مسیر همچنان رویایی باقی بماند و هرچه آرام‌تر به زندگی‌اش ادامه دهد. جاده اسالم به خلخال در بین مردم به رویایی‌ترین جاده جنگلی کشور شهرت دارد.

رانندگی در میان جاده های رویایی شمال بسیار دیدنی و هیجان انگیز است و شما می توانید در این مقاله با زیباترین جاده های شمال آشنا شوید و برنامه سفر را برای جاده گردی در شمال بگذارید.

جاذبه های گردشگری در گیلان

12-سوباتان

حومه سوباتان یک سرزمین سرسبز و زیبا کوهستانی است. اگرچه دستیابی به این بهشت ​​پنهان دشوار است ، اما کاملاً ارزش این تلاش را دارد. چیزهای زیادی برای دیدن و لذت بردن از جمله کلبه های روستایی و گروه های اسب وجود دارد. این مکان همچنین نزدیک به نفیس دریاچه نئور و جنگل های تالش است. پیشنهاد می شود در ماه های سرد سال به آنجا نروید.

جاذبه های گردشگری در گیلان

13-آبشار لاتون

استان گیلان با داشتن طبیعت و جاذبه‌های تماشایی فراوان، یکی از مقاصد پرطرفدار میان گردشگران و مسافران است. یکی از معروف‌ترین دیدنی‌ های گیلان، آبشاری مرتفع و زیبا است که با ارتفاع ۱۰۵ متر به‌عنوان یکی از بلندترین آبشارهای ایران لقب گرفته است. این آبشار لاتون و در گویش محلی بارزاو نام دارد.

جاذبه های گردشگری در گیلان

14-گردنه حیران

گردنه حیران که آستارا را به اردبیل وصل می کند ، زیباترین جاده ایران است. این جاده در میان کوه ها ، جنگل ها و سرزمین های سبز عبور می کند و شما را از دیدن مناظر نفیس آن مسحور خواهید کرد. آسانسور گوندولا از طریق مناظر زیبا از رشته کوه البرز 1500 متر طول دارد ، منظره های بسیار شگفت انگیزی از ارتفاعات سرسبز مه آلود وجود دارد.

جاذبه های گردشگری در گیلان

15-ساحل چمخاله

بهترین ساحل ساحل خزر ماسه ای "ساحل چمخاله" است که مکانی عالی و آرام برای شنا یا برنزه کردن است. شما همچنین می توانید از تماشای منظره شگفت انگیز دریا و طلوع آفتاب فراموش نشدنی از کنار دریا از این ساحل زیبا لذت ببرید

جاذبه های گردشگری در گیلان

16-تالاب انزلی دیدنی و رویایی

تالاب انزلی گیلان یا «انزلی سل» در زبان گیلکی، یکی از زیباترین و مهم‌ترین تالاب‎‌های طبیعی آب شیرین کشور در جنوب غربی شهر بندرانزلی و دریای کاسپین است که با وجود مناظر منحصربه‌فرد، تنوع زیستی و قدمتی از ۱۵ هزار سال قبل، یکی از محبوب‌ترین جاهای دیدنی درگیلان به شمار می‌آید. نیلوفرهای آبی، نیزارها و لاله‌های دریایی، چشم‌اندازی شگفت‌انگیز را در تالاب خلق می‌کنند که از دیدن آن سیر نخواهید شد. قایقرانی، ماهیگیری و پرنده نگری از محبوب‌ترین تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه تجربه کنید.

تالاب انزلی کجاست

17-ییلاق جواهردشت کجاست؟

جواهردشت مقصدی رویایی برای گذراندن روزهای گرم تابستان، در فضایی سرسبز و خرم با هوایی بهاری است و تمام آنچه از طبیعت می‌خواهید را با هم دارد. کوه، دشت، مرتع، جنگل‌های انبوه و آب و هوایی پاکیزه، همه مشخصه‌های این ییلاق زیبا هستند. اقامت در این طبیعت بکر برای علاقه‌مندان گردشگری طبیعی، یک فرصت عالی است.

ییلاق جواهردشت کجاست

18-مجموعه میدان شهرداری رشت

میدان شهرداری مربوط به دوره پهلوی است و از جاهای دیدنی رشت به شمار می‌آید. این اثر در تاریخ ۲۶ آذر ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۵۱۶ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسید. با کجارو همراه باشید تا بیشتر با میدان شهرداری رشت و مجموعه تاریخی آن آشنا شوید.

اگر می خواهید با میدان شهرداری رشت بیشتر آشنا شوید حتما این مقاله را بخوانید!

مجموعه میدان شهرداری

20-ییلاق هلودشت

یکی از مناطق زیبا و سرسبز در کشور ما استان گیلان است که با برخورداری از طبیعت بی‌نظیر و بکر، گردشگران بسیاری را به‌سمت خود می‌کشد. این استان، ییلاقات بسیاری دارد که هرکدام با ویژگی‌های خاص خود شناخته می‌شوند. ییلاق هلودشت، روستایی زیبا با مناظر بدیع و طبیعت شگفت‌انگیز، یکی از این مناطق است. هلودشت در شهرستان املش قرار دارد و از جاهای دیدنی استان گیلان به شمار می‌رود.

ییلاق هلودشت

21- روستای داماش

روستای داماش، زیستگاه اصلی گل سوسن چلچراغ در استان گیلان در دامنه‌های ارتفاعات البرز و در شهرستان رودبار قرار دارد و یکی از بهترین دیدنیهای استان گیلان به شمار می‌‌آید. تماشای گل سوسن چلچراغ، مناظر طبیعی بی‌نظیر، آب و هوای دلپذیر و غذاهای محلی خوشمزه، داماش را تبدیل به یک مقصد طبیعت گردی محبوب در میان گردشگران کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری از این روستای منحصربه‌فرد و جاذبه‌های گردشگری آن به دست بیاورید.

روستای داماش

22-ییلاق دیلمان کجاست؟

شمال ایران یکی از مناطقی است که سالانه افراد بسیار زیادی از آن دیدن می‌کنند. بسیاری از مردم ایران در تعطیلات تابستان یا در تعطیلات دو یا سه روزه ماه‌های مختلف به شمال کشور و مناطق سرسبز آن سفر می‌کنند تا چند روزی را در محیطی زیبا و آب و هوایی خوب سپری کنند. یکی از این مناطقی که مورد توجه افراد زیادی قرار دارد، دیلمان است.

دیلمان نام یکی از شهرهای سیاهکل است که سالانه گردشگران زیادی را میزبانی می‌کند. این منطقه جلگه‌ای آب و هوای بسیار خوبی دارد و همین موضوع باعث شده که در بین گردشگران محبوب باشد.

ییلاق د یلمان

23-شیطان کوه کجاست؟

شیطان کوه در لاهیجان همچون زاینده‌رود برای اصفهان، قلب شهر محسوب می‌شود. کوهی سرسبز و زیبا پوشیده از درختان بلند که تپه‌ماهورهای آن پوشیده از بوته‌های چای است. امکان ندارد کسی به لاهیجان سفر کند و شیطان کوه را از قلم بندازد؛ چراکه این کوه در هر کجای شهر که باشید در برابر شما قد علم خواهد کرد و شما را دعوت می‌کند تا از فراز آن چهره‌ای دوست داشتنی شهر را نظاره‌گر باشید.

شیطان کوه

24-دریاچه سراوان رشت

دریاچه سراوان در پارک جنگلی سراوان جای گرفته است و در نگاه اول شبیه به چمنزاری گسترده به نظر می‌رسد؛ گرچه کل دریاچه با خزه‌ پوشیده شده است. بی‌شک تجربه قایق‌سواری در این دریاچه زیبا و سرسبز، برای هر گردشگری متفاوت خواهد بود؛ به‌خصوص که می‌توانید در طول گشت‌وگذارتان با قایق، لحظه‌های نابی را عکاسی کنید.

قدم‌زدن در جنگل‌ سراوان و تماشای طبیعت بکر اطراف مرداب نیز گزینه دیگر پیش روی شما است. علاوه بر این، در شرق پارک جنگلی به رودخانه‌های سفیدرود و سیاهرود می‌رسید که محلی عالی برای اتراق و پیک‌نیک هستند.

دریاچه سراوان

25--باغ پرندگان آستارا

باغ پرندگان آستارا حدود ۳۰۰ پرنده از ۶۰ گونه مختلف را در خود جای داده است که شامل طوطی، مرغ‌های تزیینی، مرغ عشق، طاووس، کبک، بلبل، قناری و... می‌شود. همه ساله، گردشگران داخلی و خارجی بسیاری برای تماشای گونه‌های نادر و کمیاب پرندگان زینتی، به این باغ مراجعه می‌کنند.

باغ پرندگان آستارا

26-روستای ماسوله ، پله‌های سبز رویا

نمایی زیبا از خانه‌های پلکانی، بالکن‌های مزین به گل‌های شمعدانی، جنگل‌های بکر و سرسبز، آبشارهای خروشان و کوه‌های بلند، از آن دسته مناظری است که قطعا شما را عاشق خود خواهد کرد. آب و هوای مطبوع، مردم خون‌گرم و مهمان‌نواز، غذاهای باکیفیت و فضای رویایی شهر ماسوله گیلان، آن‌قدر جذاب است که شما را بارها و بارها به‌سمت خود خواهد کشاند.

روستاگردی یکی از بهترین مقاصد سفر به شمال است و این بار تیم گلستانی ها مقاله ای در خصوص زیباترین روستاهای شمال آماده کرده است تا شما برای سفر مشکلی نداشته باشید و به راحتی مقصد سفر را انتخاب کنید.

روستای ماسوله کجاست

27-منطقه ییلاقی دشت النزه ، بوی چوب و باران

ییلاق النزه همان تصویر خوش رنگ و جادویی سرزمین‌های شمالی است. منطقه ییلاقی دشت النزه پر از چشم‌اندازهای سبزی است که انبوه درختان آن‌را در آغوش گرفته‌اند و زیباترین تصویر از جاهای دیدنی گیلان را ساخته است.

ییلاق دشت النزه هنوز هم فرزندان خود را در خاکش نگه داشته و ساکنین آن از سالیان دور در این منطقه زندگی می‌کنند. شیوه‌ی بنای خانه‌ها بر همان سنت در و پنجره‌های چوبی باقی است. اگر مهمان یکی از این خانه‌ها باشید بوی خوش چوب نم خورده و مصالح طبیعی آرامش را وارد رگ‌هایتان می‌کند.

دشت النزه از جاهای دیدنی گیلان

28-تالش، هم‌نشینی تاریخ و طبیعت

تالش یادآور تاریخی طولانی و فراز و فرودهای بسیار است. این شهرستان که میزبان اقوام مختلفی است، یکی از دیدنی‌های محبوب گیلان محسوب می‌شود. طبیعت تالش، جادوی خاص آن است. در سفر به گیلان، شهرستان تالش را فراموش نکنید.

29-روستای بره سر

این روستا یکی دیگر از دیدنی های گیلان است.مردمان مهربان، طبیعت و دریاچه ویستان بره سر، از عوامل محبوبیت آن است. بره سر در فاصله ۵۵کیلومتری مرکز شهرستان رودبار و۴۰کیلومتری شهر رستم‌آباد واقع شده‌است.

30-جنگل سیاهکل و آبشار لونک ، یکی از سحرانگیزترین مناظر گیلان

در جاده کوهستانی و جنگلی سیاهکل به دیلمان، هر کسی که کمی به طبیعت علاقه‌مند باشد دلش می‌خواهد جایی از ماشین پیاده شود و دل به جنگل‌های دیدنی سیاهکل بزند. اگر این قصد را دارید، در کیلومتر ۲۰ این جاده کنار بزنید. درست کنار جاده، آبشاری بلندبالا و زیبا را می‌بینید که در ترکیب با درختان بالابلند جنگلی و گیاهان کوچک و بزرگ اطراف، منظره‌ای بهشتی ساخته است. اینجا جان می‌دهد برای استراحت و لذت بردن از طبیعت. همه امکانات رفاهی مهیاست.

سکوهایی که می‌توانید روی آن بنشینید، آبشار را تماشا کنید و پذیرایی شوید. محل‌هایی برای پیک نیک و کمپینگ. رستوران، غرفه عکاسی، آب آشامیدنی، سرویس بهداشتی، باربیکیو، غرفه سوغاتی و حتی پله‌هایی سنگی که کارتان را برای بالا رفتن از کوه‌های جنگلی و دیدن جنگل‌های زیبا اطراف آسان می‌کند. پس در گیلان راهتان را به سمت دیلمان و سیاهکل کج کنید و از طبیعت سحرانگیزشان لذت ببرید.

آبشار لونک

31-چشمه آبگرم علی داشی ، مکانی برای استراحتی جانانه

چشمه آبگرم علی داشی یا مشه سویی در روستای گیلده در ۳۰ کیلومتری غرب آستارا قرار دارد. یکی از جاهای دیدنی گیلان که طبیعتی بسیار زیبا و دل‌انگیز، دسترسی آسان و آب و هوایی بسیار خوب دارد. چشمه آبگرم علی داشی بر فراز دره گیلده قرار دارد و منظره‌ای سحرانگیز را پیش روی شما نمایان می‌کند. با اینکه قرار گرفتن در این آب و هوا و در معرض آن همه مناظر سرسبز، حال هر کسی را خوب می‌کند، اما چشمه آبگرم علی داشی خواص دیگری هم دارد. کمک به درمان دل‌درد،کمردرد، درد مفاصل، چشم درد و تقویت اعصاب از خواص این آبگرم است. پس اگر به سمت گردنه حیران و آستارا می‌روید حتما سری هم به این چشمه آبگرم بزنید.

چشمه آبگرم علی داشی از جاهای دیدنی گیلان

32-روستا و چشمه آبگرم کوته کومه ، خانه بلندترین آبشار و زلال‌ترین آبگرم ایران

در نزدیکی آستارای زیبا، روستایی بسیار باصفا و سرسبز وجود دارد که با بلندترین آبشار و زلال‌ترین آبگرم ایران، یکی از جذاب‌ترین جاهای دیدنی گیلان را شکل می‌دهد. روستای کوته کومه با حدود ۲۰ خانه روستایی زیبا در ۹ کیلومتری لوندویل قرار دارد. مردم مهمان‌نواز این روستا، از گردشگران استقبال و پذیرایی می‌کنند. اگر با یک گروه طبیعت‌گرد حرفه‌ای به این روستا بروید می‌توانید از دل طبیعتی چشم‌نواز و بسیار زیبا با تعداد زیادی آبشار کوچک و بزرگ و حوضچه‌های آب به بلندترین آبشار ایران بروید و منظره‌ای را روبروی خود ببینید که هوش از سرتان می‌برد.

آب گرم روستای کوته کومه هم در میان طبیعتی سرسبز و در هوایی خنک حسابی به دلتان می‌چسبد. آب زلال این چشمه که از دل زمین می‌جوشد خواص بسیار زیادی برای سلامتی و درمان بسیاری از بیماری‌ها دارد. اگر به اطراف آستارا می‌روید حتما به این روستای ییلاقی سری بزنید.

چشمه آبگرم کوته کومه

33-آبشار زمرد ، نگینی در دل جنگل‌های شمال

گیلان با آبشارهای زیبا و دلربایش بهشت طبیعت‌گردان است. اگر در تالش هستید و به طبیعت‌گردی علاقه دارید، یکی از زیباتری جاهای دیدنی گیلان را در ۴۰ کیلومتری تالش از دست ندهید. جایی که آبشار دوقلوی زمرد زیباتر از زمرد می‌درخشد و شما را غرق در طراوت طبیعت می‌کند. آبشار زمرد در ۹ کیلومتری بازار شهر زیبای حویق قرار دارد. از شهر حویق باید به روستای زمرد بروید. از آنجا مدتی در مسیری زیبا و دوست داشتنی با مناظری بکر از تلفیق طبیعت سبز شمال و فرهنگ زندگی روستایی مردم ییلاقات اطراف حویق پیاده‌روی می‌کنید تا به این آبشارهای دو قلو برسید.

آبشار زمرد ، نگینی در دل جنگل‌های شمال

34-کوه درفک ، سپر بلندبالای گیلان سبز

یکی از مناطق ییلاقی دیگر گیلان که فقط کافی است که یک بار به آن سفر کنید تا خاطرات سفرتان همیشه در یادتان بماند، کوه درفک است. قله‌ای بلندبالا که یکی از دلایل اصلی سرسبزی و زیبایی منحصر به فرد گیلان است. کوه درفک با ارتفاع دو هزار و ۷۰۰ متری خود، همه آنچه یک طبیعت‌گرد مایل به دیدن آن است در خود دارد. در دامنه‌های ییلاقی این کوه دشت‌های باصفای پر از گزنه‌های کوهی دلتان را خواهد برد. در جنگل‌های این کوه هم می‌توانید تصویر خیره‌کننده درختان در هم تنیده سر به فلک کشیده را ببنید که حریری از ابرهای دوست‌داشتنی به تن کرده‌اند.

35-جنگل نقله بر ، زیبایی در کنار سپیدرود

جنگل نقله بر رودبار از آن جاهای دیدنی گیلان است که می‌توان گفت هنوز نسبت به جنگل‌های دیگر گیلان، بکر و ناشناخته باقی مانده است. جنگلی بسیار زیبا با درختان متنوع که خوشگذرانی در آن حالتان را حسابی جا می‌آورد. این جنگل و ییلاقات اطرافش با دشت‌های سبز زیبا و خانه‌های گرم روستایی، تنها ۲ ساعت با تهران فاصله دارد پس می‌تواند گزینه خوبی برای سفری یکی دو روزه باشد. در مسیر جنگل نقله بر می‌توانید سرو هرزویل را ببینید. سروی که بیش از هزار سال قدمت دارد و گنجی ملی است.

36-تالاب چاف ، از جاهای دیدنی گیلان

تالاب چاف در ۱۳ کیلومتری شمال شرقی لنگرود قرار دارد. تالابی به وسعت ۸۰۰ هکتار که طبیعت بکر و بی‌نظیرش شما را غرق در رویا می‌کند. این منطقه شکار ممنوع است و همین باعث می‌شود بسیاری از جانوران این تالاب و اطراف آن را برای زندگی امن انتخاب کنند. پس وقتی به تالاب چاف می‌روید منتظر دیدن انواع آبزیان و جانوران دیگر باشید و لذت ببرید.

37-پارک جنگلی سفیدآب ، برای تفریحی جانانه در رودسر

درست در ۳۰ کیلومتری مرکز شهر رودسر، یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان قرار دارد. پارک جنگلی سفیدآب با رودهای پرخروش، چشمه‌سارهای زیبا، درختان بالابلند ممرز، توسکا، گردو و … رویایی خواستنی را ترسیم می‌کند. در این پارک جنگلی می‌توانید قدم بزنید و مناظر معجزه‌آسای طبیعت را تماشا کنید. می‌توانید چشمه‌های آب گرم متعددی را ببینید که از دل زمین می‌جوشد. می‌توانید سوار بر اسب منطقه را دور بزنید یا دوچرخه‌سواری کنید. با انواع امکانات در پارک جنگلی سفیدآب، روزی شاد برای خود و خانواده‌تان بسازید. چشمه‌آب معدنی سریجان و کاخ رضاشاه نیز در این پارک جنگلی قرار دارد.

38- آبشار میلاش با شکوه و سحر انگیز

آبشار باشکوه و سحر‌انگیز که هر‌ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند در غرب روستای میلاش واقع شده است. ارتفاع این آبشار زیبا  ۲۵ متر، عرض آن ۸ متر و مساحت آن ۱۵۰ متر است. آب‌ این آبشار با فشار زیادی سرازیر می‌شود. جالب است بدانید که چون آب آبشار بصورت پلکانی سقوط می کند استخری عمیق پای آن ایجاد نشده است.

درجه حرارت آب آبشار بین ۱۵ تا ۲۰ درجه سانتیگراد متغیر می‌باشد. آبشار در مسیر رودخانه میلاش قرار گرفته و از کوه بندبن سرچشمه می گیرد و در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا و در۷۰۰ متری غرب رودخانه پلورود قرار گرفته است.

آبشار میلاش

39-ییلاق سلانسر کجاست؟

مناطق ییلاقی بسیاری در کشور وجود دارند که در روزهای تابستانی و گرم سال مقصد گردشگران هستند. ییلاق سلانسر در شمال کشور از جاهای دیدنی رودبار به شمار  ییلاق سلانسر در ۳۰ کیلومتری شمال شهر رودبار ودر غرب شهر رستم‌آباد واقع شده است و یکی از زیباترین ییلاقات شمال کشور به شمار می‌رود. جاده زیبای منتهی به سلانسر چشم‌انداز بی‌نظیری از قله درفک، شهر رستم آباد و روستاهای اطراف آن دارد.

ییلاق سلانسر

40-تالاب استیل در کجا قرار دارد؟

دریاچه استیل در هفت کیلومتری شهر بندری آستارا و در حاشیه جاده رشت به آستارا  و در دل یک منطقه جنگلی جای گرفته است. تالاب استیل یکی از مناطق گردشگری و توریستی این شهر زیبا و سر سبز به شمار می رود که سالانه گردشگران زیادی برای تماشای دریاچه استیل به این دیار سفر می کنند.

تالاب استیل

41-تالاب سوستان ، خانه نیلوفرهای آبی

یک تالاب دیگر برای طبیعت‌گردان و آن‌هایی که عاشق مناظر فوق‌العاده‌اند، تالاب آب شیرین سوستان است. این تالاب در نزدیکی لاهیجان قرار دارد. تالابی شگقت‌انگیز که با نیزارهای دیدنی احاطه و با نیلوفرهای آبی به زیبایی تزئین شده است. گل‌های مردابی زیبا تالاب سوستان را به یکی از شگفت‌انگیز‌ترین جاهای دیدنی گیلان تبدیل می‌کند. این تالاب با محیط باصفا و سرسبز و دسترسی آسان یکی از مقاصد پرطرفدار در میان گردشگران است. به تالاب سوستان که می‌روید می‌توانید جانواران گوناگونی که در اطراف تالاب زندگی می‌کنند را نیز ببینید. پس اگر به لاهیجان می‌روید، دیدن این نعمت زیبای خدادادی را از دست ندهید. برای دیدن نیلوفرهای آبی تیر و مرداد را برای رفتن به این تالاب انتخاب کنید.

تالاب سوستان

42-تالاب عینک یا دریاچه عینک رشت

تالاب عینک یا دریاچه عینک یا مرداب عینک تالابی‌ است طبیعی که در منطقه ۴ شهر رشت واقع است. این تالاب از شرق به تقاطع غیرهمسطح شهدای گمنام، از شمال به بلوار شهید افتخاری، از جنوب به پارک دانشجو و مناطق مسکونی غیرمجاز و از غرب به شرکت دخانیات رشت محدود شده است. این تالاب بزرگ‌ترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است. این تالاب به دلیل آن که در عکس‌های هوایی شبیه عینک است به این نام خوانده می‌شود. این مرداب از مناطق گردشگری مهم و مکان های دیدنی گیلان به شمار می‌رود. محیط آن ۱۲ کیلومتر و پهنه آبی آن ۴۴ هکتار و حریم و پهنه ساحلی و خشکی آن ۱۶۳ هکتار است.

تالاب عینک یا دریاچه عینک رشت

43-غار آویشو ، زیبا و اسرارآمیز

غار آویشو در ماسال را بزرگترین غار ایران می‌دانند. غاری که انتهای آن هنوز هم کشف نشده است و علاوه بر طبیعت مسحورکننده اطرافش، می‌توانید درون این غار شگفتی‌های پرابهت طبیعت را شاهد باشید. دهانه این غار بسیار بزرگ است و درون آن رودخانه‌ای در جریان است. 

۷ آبشار زیبا فضای غار را پرطراوت می‌کنند و قندیل‌ها و ستون‌های آهکی عظمت و قدمت این غار را به رختان می‌کشد. غار آویشو متعلق به میلیون‌ها سال پیش است و باستان‌شناسان گمانه می‌زنند محل زندگی انسان‌های نخستین بوده است. برای رسیدن به این غار زیبا که یکی از مهیج‌ترین و متفاوت‌ترین جاهای دیدنی گیلان است باید مقداری مسیر ناهموار خاکی را با ماشین یا پیاده طی کنید و حتما هم از راهنمایان محلی کمک بگیرید. برای بازدید از این غار حتما امکانات اولیه را با خود به همراه داشته باشید.

غار آویشو ، زیبا و اسرارآمیز

44-روستای سرولات ، خانه خاور خانم معروف

روستای سرولات با باغ‌های زیبای پرتقال، آچیرود پرخروش و کوه‌های جنگلی باصفایی که احاطه‌اش کرده‌اند مثل بسیاری از روستاهای گیلان دیدن دارد. اما چیزی که روستای سرولات را در لیست بهترین جاهای دیدنی گیلان قرار داده است، رستوران‌ معروف خاور خانم است. بسیاری از گردشگران فقط برای خوردن غذاهای خانگی و درجه یک رستوران خاور خانم خود را از چابکسر زیبا به روستای سرولات می‌رسانند.

روستای سرولات

45-تالاب کیاکلایه ، جایی که باید هر چه زودتر ببینید

یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان که باید هر چه زودتر آن را ببینید تالاب کیاکلایه لنگرود است. این تالاب که ممکن است تا چند سال آینده دیگر اثری از آن نباشد، زمانی محل زمستان‌گذرانی پرندگان مهاجر بود.

زیستگاه بسیاری از گونه‌های گیاهی و جانوری که مورد بی‌مهری مسئولان لنگرود قرار گرفته است و هر روز از وسعت و زیبایی‌های آن کاسته می‌شود. پس تا دیر نشده به این تالاب سری بزنید تا پوشش گیاهی زیبای اطراف و آبگیر آسمانی‌اش را ببینید و جانورانی که در این اکوسیستم زیبا زندگی می کنند تماشا کنید.

تالاب کیاکلایه

46-مناره گسکر صومعه‌سرا

صومعه‌سرا از زیباترین و جذاب‌ترین شهرها و جاهای دیدنی گیلان به شمار می‌رود که میزبان مکانی به نام مناره گسکر است. قدمت این مناره آجری بلند به عصر سلجوقیان باز می‌گردد و می‌توانید آن را در روستای مناره بازار ببینید.

ارتفاع این مناره در ابتدا حدود ۳۰ متر بود که بعدها بخشی از آن به دلیل وقوع زلزله در سال ۱۳۶۹ فرو ریخت. تماشای مناره گسکر صومعه‌سرا چشمتان را از زیبایی و هنر معماری پر می‌کند. اگر در میان جاهای دیدنی گیلان به دنبال یک مکان جدید و متفاوت می‌گردید، حتما مناره گسکر را انتخاب کنید.

مناره گسکر صومعه‌سرا

47-ارتفاعات رضوانشهر

رضوانشهر منطقه‌ای تاریخی و ییلاقی و از مهم‌ترین جاهای دیدنی گیلان است که شبیه به یک بهشت رویایی است. مناظر بکر و زیبا، هوای بی‌نظیر و چشم‌انداز رویایی در ارتفاعات رضوانشهر همان چیزی است که هر کسی را به خودش جذب می‌کند.

آبشار ویسادار در این منطقه ییلاقی از باشکوه‌ترین مناطق دیدنی در شمال است که می‌تواند زیباترین تصاویر را پیش چشم شما به نمایش بگذارد. ارتفاعات رضوانشهر را می‌توان عروس جاهای دیدنی گیلان است که نظیر ندارد.

ارتفاعات رضوانشهر

48-دریاچه ویستان بره سر

دریاچه ویستان بره سر یکی از زیباترین جاهای دیدنی گیلان است. این دریاچه آینه‌ای بزرگ است که تصویری از آسمان را به جنگل هدیه می‌دهد. دریاچه ویستان بره سر در ست در دل جنگل قرار دارد.

به همین خاطر دسترسی به آن کم از زیبایی خود دریاچه ندارد. تصور کنید که در میان سکوت و آرامش جنگل، درست جایی که صدای آواز پرندگان فقط به گوش می‌رسد و باد در موهای شما می‌پیچد، ناگهان چشمتان به جمال دریاچه‌ای زیبا روشن شود. این دریاچه آنقدر هم معروف نیست. همین موضوع باعث شده تا دریاچه ویستان بره سر به یکی از بکرترین جاهای دیدنی گیلان تبدیل شود.

دریاچه ویستان بره سر

49-باغ محتشم رشت

بسیاری از جاهای دیدنی گیلان در شهر زیبای رشت قرار دارند. رشت مرکز استان گیلان است و یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران هم به حساب می‌آید. جاهای دیدنی رشت آنقدر بی‌نظیر هستند که سفری چند روزه می‌طلبد تا بتوانید از تمامی جاهای گردشگری این شهر دیدن کنید. باغ محتشم رشت یکی از جاهای دیدنی خاص این شهر است.

باغ محتشم رشت جزو جاهای دیدنی محبوب در بین مردم محلی رشت نیز محسوب می‌شود. این پارک از جمله قدیمی‌ترین پارک‌های رشت است. قدمت باغ محتشم رشت به دوران قاجار و سلطنت ناصرالدین شاه قاجار باز می‌گردد. این باغ در خیابان حافظ و کنار رودخانه گوهر رود قرار دارد. دسترسی به آن بسیار ساده است و با کمک وسایل نقلیه عمومی نیز می‌توانید از آن بازدید کنید.

باغ محتشم رشت

بعد از کلی گشت و گذار در گیلان زیبا احساس گرسنگی داشتید اصلا نگران پختن غذا نباشید چرا که شما می توانید از بین اقامتگاه هایی که سایت گلستانی ها معرفی کرده یک اقامتگاه در گیلان را انتخاب و از تمام غذاهای محلی که برای شما پخت می کنند لذت ببرید.

آیا در کنار جاهای دیدنی گیلان اقامتگاه بوم‌گردی وجود دارد؟

جواب این سوال کاملا واضح است که شما در نزدیکی جاهای دیدنی گیلان می توانید اقامتگاه های بومگردی با حال وهوای گیلان برای اقامت رزرو کنید و از سفر لذت ببرید.

اقامتگاه بوم گردی عنبر بو

اگر قصد گشت‌و‌گذار در شهر فومن را داشتید، می‌توانید اقامتگاه بوم گردی عنبر بو را برای استراحت انتخاب کنید. این اقامتگاه پذیرای ۹ اتاق جداگانه زیبا دارد. سبک ساخت این اقامتگاه به صورت کاملا سنتی بوده و شما را با شیوه زندگی ساکنین این منطقه آشنا خواهد کرد.

اقامتگاه بوم گردی مشتی مریم

اگر می‌خواهید در محل اقامت خود علاوه بر دیدن طبیعت زیبا، صدای آرامش‌بخش آب را نیز بشنوید اقامتگاه بوم گردی مشتی مریم بهترین انتخاب برای اقامت میباشد. این اقامتگاه در سرولات چابکسر قرار گرفته است و دارای 3 واحد اقامتی شامل 2واحد چوبی و 1واحد درختی است که هرکدام یک اتاق داشته و سرویس خوابشان سنتی کفخواب است. در اقامتگاه امکان فراهم کردن وعده های غذایی صبحانه،ناهار و شام محلی با هماهنگی قبلی و هزینه جداگانه وجود دارد. واحد طبقه دوم یک تراس دورتا دور خود دارد.

اقامتگاه بوم گردی بام رودبار

اقامتگاه بومگردی بام رودبار واقع در ییلاقات دارستان مکانی دنج و دور از خانه‌های روستایی با چشم انداز کوه درفک میباشد.

این اقامتگاه در رودبار واقع شده و روبه‌روی آن یک دریاچه  شگفت‌انگیز وجود دارد که می‌توانید انعکاس طبیعت زیبای اطراف را در آن ببینید. اقامتگاه بوم گردی بام در روستای دارستان و شهر زیبای رودبار واقع شده است.

سوالات متداول درباره جاهای دیدنی گیلان

معروف ترین جاهای دیدنی گیلان کجاست؟

به هر طرف از استان گیلان که نگاه کنی جای دیدنی و زیبا دارد و شما را به آرامش دعوت می کند اما از معروف ترین جاهای دیدنی گیلان می توان به جاده اسالم به خلخال ، ، ماسال، تالاب انزلی، شیطان کوه، جنگل گیسوم، ماسوله، قلعه رودخان، دیلمان، آبشار ویسادار، دریاچه کومله، کوه درفک، جاده پونل، آبشار دودوزن، سوباتان و تالاب چاف اشاره کرد.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی در گیلان کجاست؟

اینکه بتوانی از میان این همه اقامتگاه بوم گردی در استان گیلان تعدادی را به عنوان بهترین اقامتگاه بوم گردی گیلان معرفی کرد کاری بسیار دشوار است شما می توانید در سایت گلستانی ها بگردید و لیستی از اقامتگاه های بومگردی در گیلان را ببنید و با سلیقه خودتان یک مورد را انتخاب کنید.

بهترین رستوران های گیلان کجاست؟

خوردن غذاهای محلی از لذت‌بخش ترین قسمت‌های مسافرت به یک شهر یا روستا است. از جمله معروف ترین و با‌کیفیت ترین رستوران های گیلان می‌توان رستوران خاور خانم، رستوران حاج مرتضی، رستوران نیلوفر آبی، رستوران هزار پله، رستوران شیلات و رستوران برادران روحی را نام برد.

بهترین فصل سفر به استان گیلان کی می باشد؟

استان گیلان در چهار فصل سال، زیبایی‌ها و شگفتی‌های خاص خود را دارد؛ اما اگر طرفدار سرسبزی و طبیعت هستید، ما فصل بهار و تابستان را برای سفر به این استان پیشنهاد می‌کنیم.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی