پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بهترین مقاصد سفر به گلستان:شهر گرگان مرکز استان گلستان در شمال ایران است. این شهر از شمال با آق قلا ، شمال غربی ، کردکوی و بندر ترکمان در شرق و ارتفاعات شاهکوه و استان سمنان در جنوب مرز است. این شهر در نزدیکی دریای خزر واقع شده است و در شمال دشت گرگان و جنگل های سرسبز رشته کوه البرز در جنوب واقع شده است. گرگان آب و هوای نسبتاً معتدلی دارد اما تابستانهای گرم و مرطوب را تجربه می کند.برای تجربه کردن زندگی در این شهر باید اول به فکر اجاره سوئیت در گرگان باشید.

اجاره ویلا در گرگان

به محض ورود به شهر گرگان شما شاهد افرادی هستید که تابلوهای اجاره سوئیت در گرگان را به دست گرفته اند پس برای اقامت در گرگان نیازی نیست نگران باشید اما زمانی این موضوع نگران کننده نیست که در ایام عادی سال باشد زمانیکه شما در تعطیلات نوروزی و یا ایام خاصی به گرگان سفر می کنید حتما قبل از حرکت ویلای اجاره ای خود را رزرو نمایید.

قیمت اجاره ویلا در گرگان

قیمت ویلا در شهر گرگان بسیار متنوع است و به محض دیدن هر یک از این افرادی که تابلوی اجاره سوئیت دارند معامله را انجام ندهید به خودتان زمان بدهید که با تعدادی از آنها گفتگو کنید و یا چند منزل را ببینید و بهترین آن را با قیمت مناسب اجاره کنید. اغلب سوئیت های اجاره ای در گرگان از امکانات خوبی برخوردار هستند و شما با مشکل خاصی برخورد نخواهید کرد.

شهر گرگان

شهر اصلی گرگان که در منابع قدیمی یونانی به ورکانا معروف بوده و در منابع یونانی بعداً با نام استرآباد شناخته شد. این شهر یک مرکز مهم فرهنگی و تجاری در شمال ایران بود. در حالی که کاوش های تورنگ تپه ، یک سایت باستان شناسی واقع در 17 کیلومتری گرگان ، آثار مصنوعی از دوره نوسنگی  را به دست آورده است ، بسیاری از محققان بر این باورند که این شهر برای اولین بار در دوره ماد شکل گرفته است.

این شهر که زادگاه آقا محمدخان (بنیانگذار سلسله قاجار) است شکوفا شد و لقب "شهر پرهیزگاران" را به او دادند. آقا محمدخان حتی برای خود را در این شهر کاخی بنا کرد.

گرگان دارای چندین جاذبه تاریخی و طبیعی و همچنین موزه است. برخی از این مکانها شامل مسجد جامع گرگان ، منظره روستای زیارت و چشمه آبگرم و آبشار زیارت ، پارک جنگلی النگدره ، ارتفاعات هزارپیچ و موزه گرگان است.

گرگان همچنین بخاطر بازارهای محلی روزانه اش مشهور است که عشایر ترکمن صنایع دستی خود را مانند فرش پشمی ، پارچه ابریشم و جواهرات دستباف به فروش می رسانند.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

جهان نما

دومین منطقه بزرگ حفاظت شده در استان گلستان ، منطقه حفاظت شده جهان نما ، مساحتی تقریباً 4000 هکتاری را شامل می شود و دارای مکان های باستانی ، روستاهای سنتی تابستانی و همچنین طیف گسترده ای از حیوانات وحشی و زیستگاه هایی مانند جنگل های مونتان ، استپ ها ، مراتع است.

این منطقه حفاظت شده دارای چندین چشمه و رودخانه از جمله چشمه سرخه چشمه و رودخانه چهارباغ است. منطقه حفاظت شده جهان نما ، محل اقامت گونه های مختلفی از جمله پلنگ ، گرگ ، بز وحشی ، گوسفند وحشی ، خرس ، جغد ، پرتقال و قلاب است. این منطقه حفاظت شده می تواند در تمام فصول سال بازدید شود اما آب و هوای مطبوع آن به خصوص در طول تابستان مطلوب است.

اگر در درتابستان برای فرار از گرما قصد رفتن به جهان نما دارید برای اقامت دو روش وجود دارد اول اینکه اجاره ویلا در جهان نما و دومین روش کمپ زدن است.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

پارک جنگلی ناهارخوران

پارک جنگلی ناهار خوران در 4 کیلومتری جنوب گرگان واقع شده است و مساحتی 168 هکتار دارد. ناهار خوران در رده جنگلهای مختلط هیرکانیان خزر قرار دارد و شامل چندین رستوران ، مسافرخانه ، هتل و ویلا می شود. این پارک جنگلی دارای چندین چشمه است که مشهورترین آنها سفید چشمه است. تنها رودخانه ناهار خوران به نام زیارت نام دارد که از ارتفاعات روستای زیارت سرچشمه می گیرد و یک مسیر 40 کیلومتری را طی می کند.

بهترین گزینه برای ارزان تر شدن سفر اجاره سوئیت در ناهارخوران است که بسیار ارزانتر از هتل ها مییباشد و یکی ازمزیت های آن دربستی بودن آن است.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

پارک جنگلی النگدره

پارک جنگلی النگ دره در 3 کیلومتری جنوب غربی گرگان در جاده ناهارخوران واقع شده است و مساحت آن 185 هکتار است. این پارک جنگلی دارای درختان اعم از ممرز تا گردو قفقازی ، افرا کاپادوکیایی ، افرا و بید است.

رودخانه ای از طریق این پارک جنگلی می گذرد و دارای جاده آسفالته می باشد. برخی از امکاناتی که در پارک النگدره برای گردشگران فراهم می شود شامل زمین بازی برای بچه ها ، زمین ورزشی ، نمازخانه ، امکانات کمپینگ و همچنین زمین پیک نیک است.

اگر اهل چادر و کمپ زدن نیستید میتوانید با اجاره سوئیت در ناهارخوران یک سوئیت با امکانات مناسب برای اقامت رزرو کنید.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

روستای محبوب زیارت

یکی از مشهورترین مقاصد شمال ایران ، روستای زیارت در 7 کیلومتری جنوب ناهارخوران و 12 کیلومتری گرگان واقع شده است. یک مسیر خوش منظره ، روستا را به ناهارخوران وصل می کند. زیارت با داشتن خانه های روستایی یکی از 20 روستای برتر گردشگری ایران به حساب می آید. این روستا همچنین به دلیل ماندگاری ساکنانش ، سطح شهرت پیدا کرده است.

در روستای زیارت تعداد زیادی ویلا برای اجاره وجود دارد و اگر تمایلی به اجاره ویلا در گرگان ندارید میتوانید برای اقامت اجاره ویلا در زیارت را انتخاب کنید که یک تیر و دو نشان را زده اید.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

جاهای دیدنی روستای زیارت

آبشار دوقلوی زیارت

یكی از جاذبه های روستای زیارت آبشارهای دوقلوی آن است كه تقریباً در 15 كیلومتری گرگان واقع شده اند. این آبشارهای 16 متری در طول بهار و تابستان مقاصد محبوب هستند. رسیدن به آبشار ، به پیاده روی 3 کیلومتری نیاز دارد.

چشمه آبگرم

تنها چشمه آبگرم در استان گلستان واقع در روستای زیارت است. زیارت به دلیل داشتن آب و هوای دلپذیر گرم و شفاف خود که فاقد طعم و بو است مشهور است. مردم محلی بر این باورند که آب این چشمه برای درد مفاصل مفید است و به رفع مشکلات پوستی کمک می کند.

کاخ موزه گرگان

موزه گرگان یکی از 12 کاخ دوره پهلوی در ایران قرار دارد و در سال 1343 برای نگهداری وسایل کشف شده در کاوش های مکان های مختلف باستانی در این منطقه افتتاح شد. این موزه با مجموعه ای از 152 مورد تا سال 1361 فعالیت داشت. پس از تلاش های بازسازی ، این موزه در سال 1388بازگشایی شد.

کاخ گرگان یک سازه دو طبقه است که به سبک اروپایی معماری ساخته شده است. در طبقه اول این موزه نمایش هاییمجسمه هایی به 30 چهره برجسته استان گلستان اختصاص داده شده است. تعدادی ویترین به 100 مورد از کالاهایی که قبلاً متعلق به خاندان پهلوی بوده استاختصاص داده شده است.

چندین سنگ قبر وجود دارد که قدمت آنها از قرن نهم تا نوزدهم در حیاط کاخ به نمایش گذاشته شده است. این موزه همچنین دارای یک سالن باستان شناسی است که در آن تعداد زیادی از اقلام موجود به 5000 تا 150 سال پیش قابل دسترسی است.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

موزه صنایع دستی گرگان

موزه صنایع دستی گرگان واقع در عمارت امیر لطیفی در بافت تاریخی گرگان به نمایش هنرهای سنتی مختلفی که در این شهر اجرا می شود اختصاص یافته است. این موزه همچنین دارای مجسمه هایی است که حرفه های محلی ، فرهنگ ، آداب و رسوم و لباس های گرگان را به نمایش می گذارد. عمارت امیر لطیفی یک میراث ملی است که در سال 1378به ثبت رسیده است.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

گنبد قابوس

اعتقاد بر این است که گنبد قابوس یا برج قابوس قدیمی ترین برج آجری در جهان است. این برج 55 متری در 3 کیلومتری پایتخت قدیمی جرجان واقع شده است. آل زیار حاکمان گرگان و طبرستان - منطقه ای بود که تقریباً شامل استانهای مدرن ایران مازندران ، گیلان ، گلستان و شمال سمنان و همچنین بخش کوچکی از ترکمنستان بود.

برج قابوس به دستور حاکم آل زیار، قابوس بن ووشمگیر ساخته شده است که گفته می شود یک رهبر شجاع و شاعر بوده است. گفته می شود وی در این برج استراحت کرده است.

این برج که شاهکاری در معماری آجری اسلامی اولیه است ، نشان از پیشرفت ریاضیات و علوم در جهان اسلام و همچنین مبادله فرهنگی معماری بین عشایر آسیای میانه و تمدن باستان ایران دارد زیرا به عنوان نمونه ای از برج های مقبره تبدیل شد.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

این بنا که بر روی تپه 15 متری بنا شده ، از چهار قسمت تشکیل شده است: پایه ، سکو ، شافت و گنبد. این برج از یک پایگاه ستاره ای شروع می شود و در یک گنبد مخروطی 18 متری خاتمه می یابد ، که در ستایش کابوس بن وشمگیر توسط کتیبه های کوفی محاصره شده است.

شافت توخالی برج پوشیده از آجرهای بدون پوشش است ، که در ابتدا قرمز بودند اما بعد از قرنها در زیر آفتاب به زرد طلایی تبدیل شده اند. این برج همچنین دارای شکلی از دکوراسیون مقرنس است که کارشناسان می گویند اولین مراحل رشد این هنر تزئینی در ایران را نشان می دهد. گنبد قابوس در سال 1391به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شد.

خالد نبی

اعتقاد بر این است که خالد نبی همچنین به نام خالد بن سنان معروف است که پیغمبر بوده و در 90 کیلومتری شمال شرقی شهر گنبد کاووس دفن شده است. ترکمنها بر این باورند که او یکی از چهار پیامبری است که بین عیسی و محمد (علیه السلام) ظهور کرده است.

مقبره وی نزدیک به یک مکان تاریخی واقع شده است که توسط باستان شناسان به عنوان یک قبرستان باستانی به حساب می آید. این گورستان مزارع باز است و مملو از بیش از 600 مجسمه فلزی است و به عنوان "دره دستگاه تناسلی" شناخته شده است. افراد محلی بر این باورند که این مجسمه ها مردانی هستند که در حال تعقیب خالد نبی بودند اما توسط خدا به سنگ تبدیل شده اند تا نتوانند به پیامبر او آسیب بزنند.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

برخی از باستان شناسان می گویند این مکان قبرستانی است که توسط گروهی از نمازگزاران فلزی بیش از هزاره پیش تأسیس شده است. بهترین زمان برای بازدید از این مجموعه در بهار است زیرا دسترسی به آن در زمستان های سخت و تابستان های گرم دشوار است.

برای گشت و گذار دراین منطقه میتوانید برای اقامت از اقامتگاه بومگردی خالد نبی استفاده کنید و مهمان مردم شریف قوم ترکمن باشید و از آداب و رسوم و خوردن غذاهای محلی آن لذت کامل را ببرید.

دیوار بزرگ گرگان

دیوار بزرگ گرگان که به دلیل آجرهای قرمز در ساخت آن از دیوارهای سرخ یا مار قرمز نیز شناخته می شود ، یک سازه دفاعی باشکوه است که گمان می رود در دوره ساسانیان ساخته شده است. دیوار بزرگ گرگان نزدیک به 195 کیلومتر طول و 6-10 متر عرض دارد و از کوههای شمال شهر گنبد کاووس تا سواحل دریای خزر امتداد یافته است.

بهترین مقاصد سفر به گلستان

در امتداد دیوار بیش از 30 قلعه وجود دارد که برای محافظت از کشور در برابر حملات قبایل شمالی ، به ویژه هونهای سفید پوست آسیای میانه ساخته شده است. دیوار بزرگ گرگان در سال 1378به عنوان میراث ملی ثبت شد.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی