پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ایمنی در کار یک پیوست برای اجرای پروژه هاست و ۹۸ درصد حوادث کاری منجر به فوت قابل‌پیشگیری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مظفری ظهر دوشنبه در همایش مسئولان ایمنی و کارگاه‌های ساختمانی استان گلستان که در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: ما نمی‌توانیم فرآیند ایمنی را از کار جدا کنیم چراکه یک پیوست برای اجرای پروژه‌هاست که باید درزمینهٔ افزایش آن فرهنگ‌سازی‌هایی انجام شود.

وی بابیان اینکه ایمنی به‌عنوان اولویت هر پروژه‌ای در کارگاه‌های کشور مطرح است، افزود: اگر موضوع ایمنی را از فرآیند کاری جدا کنیم سلامت کار دچار خطر می‌شود.

مظفری افزود: بسیاری از چالش‌های ما در حوزه رخداد حوادث به دلیل اجرایی نشدن ارکانی است که در تنظیم فصل چهار قانون کار پیش‌بینی‌شده است.

وی ادامه داد: ۳۴۰ میلیون حادثه کاری در طول سال در دنیا ثبت می‌شود که از این تعداد ۳۴۰ هزار مرگ ناشی از حوادث رخ می‌دهد.

مظفری گفت: سازمان‌هایی که در مقوله ایمنی سرمایه‌گذاری می‌کنند ۴۴۸ برابر بازگشت سرمایه‌دارند و سازمان‌هایی که درزمینهٔ تجهیزات فردی (PPE) اقدام می‌کنند ۳۳۷ برابر بازگشت سرمایه‌دارند.

مدیرکل بازرسی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: ۶۰ آیین‌نامه برای افزایش ایمنی و بهداشت‌کار در شورای عالی ایمنی و کار کشور تدوین‌شده است.

وی بابیان اینکه ۹۸ درصد حوادث کاری منجر به فوت قابل‌پیشگیری هستند، تصریح کرد: کارگاه‌های ساختمانی جزو کارگاه‌های پرخطر حوادث کار در کشور هستند و ۵۰ درصد حوادث رخ‌داده در کارگاه‌های ساختمانی به دلیل سقوط از ارتفاع است.

مظفری اظهار کرد: بیش از ۳۵۰ هزار مهندس ساختمانی در کشور فارغ‌التحصیل بوده هستند و این موضوع خلع در آموزش و اجرای کار را نشان می‌دهد.

وی تصریح کرد: رهبری و مدیریت، شناسایی ارزیابی ریسک، تعیین اهداف مدیریت ریسک بر اساس اولویت، به‌کارگیری روش‌های ایمن، فناوری ایمن، صلاحیت فرد و کارگران هفت قانون طلایی ارتقای ایمنی و بهداشت‌کار را تشکیل می‌دهند که رکن این هرم مدیریت و رهبری است.

مظفری ادامه داد: اجرای دستورالعمل ایمنی برای افراد باسابقه و کم‌تجربه یکسان است و فردی نباید فکر کند به دلیل داشتن سابقه بالای کار اگر ایمنی را جدی نگیرند اتفاقی رخ نمی‌دهد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی