پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

جالبترین مکانهای ایران در تعطیلات تابستان : همه ساله بسیاری از خانواده ها و مسافرها برای تعطیلات طولانی تابستانی برنامه ریزی تعطیلات خانوادگی یا ماجراجویی تابستانی خود را دارند. کوهنوردی ، پیاده روی ، قایقرانی از اولویت های افراد مسافران تابستانی است. فعالیت های آبی مانند شنا یا قایقرانی در طول تعطیلات طولانی گرم تابستان واقعاً مورد توجه قرار می گیرند.

 اگرچه ایران جزو کشورهایی است که از نظر شرایط آب و هوایی از تنوع شگفت انگیز برخوردار است ، اولین چیزی که با شنیدن نام ایران به ذهن مردم می رسد ، شمال سرسبز و بی نظیر است. با این حال ، واقعیت این است که شمال ایران یک مقصد عالی است که جالبترین مکان ها و فعالیت ها را در روزهای طولانی تابستان ارائه می دهد.

الاشت ، گوهر پنهان در قلب کوهستان

روستای آلاشت در شهرستان سوادکوه ، استان مازندران که در محاصره کوهها قرار دارد ، یکی از جالب ترین مکان ها در تابستان است. آلاشت به معنای پناهگاه عقاب ها به زبان محلی است. این ممکن است به دلیل تعداد زیاد عقاب ها در کوه های مرتفع این منطقه باشد. همچنین زادگاه رضا شاه پهلوی (بنیانگذار سلسله پهلوی) است.

خانه دوران کودکی وی از سال 1968 به موزه مردم شناسی تبدیل شده است. پل مشهور ورسک - قبل از جنگ جهانی دوم - که راه آهن بین تهران و گرگان را به هم وصل می کند نیز در همین منطقه قرار دارد. در طول جنگ جهانی دوم به عنوان پل پیروزی (پل پیروزی) شناخته می شد.

منطقه آلاشت پر از آبشارهای بسیار زیبا است. یکی از زیباترین آبشارها ، آبشار نارم در روستای چهارت در 35 کیلومتری جنوب غربی آلاشت است. آلاشت زیبا با آب و هوای مطبوع خود ، تنها رصدخانه در شمال ایران را در خود جای داده است که فرصتی مناسب را برای کسانی که طرفدار استارگویی هستند فراهم می کند.

آلاشت نمونه خوبی از ترکیب سبک های زندگی سنتی و مدرن است. منطقه تاریخی نیز در فهرست میراث ملی ایران درج شده است. صنایع دستی آلاشت مخصوصاً محصولات دستباف مانند جاجیم می تواند سوغات خوبی برای خانواده ها و دوستان باشد.

برای دیدن این همه زیبایی باید وقت بگذارید پس بهتر است اولین کاری می کنید اقدام به اجاره ویلا در آلاشت کنید و یک اقامتگاه بی نظیر و روستایی برای خود رزرو کنید.

گرگان ، گنج باستانی طبیعت

گرچه گرگان مکانی دیدنی برای تعطیلات در تمام فصول است اما یکی از بهترین مقاصد تعطیلات تابستانی است. این شهر  در استان گلستان واقع شده است که با داشتن مکان های تاریخی فراوان ، تنوع قومی گسترده ، جاذبه های بیشمار فرهنگی و شگفت انگیز طبیعی ، دارای شهرت فراوانی است. این منطقه یکی از مناطق سبز ایران است که جنگل های انبوه ، چشمه ها ، تالاب ها و آبشارها را در خود جای داده است. یکی از جالب ترین جاذبه های فرهنگی در اینجا ، ترکیب مسالمت آمیز اقوام مختلف مانند بلوچ و قزاق است.

گرگان بخاطر جنگلهای دیدنی مشهور است. این شهر شهری است که از یک طرف با پارک جنگلی النگدره در هم تنیده شده و از طرف دیگر جنگلهای منحصر به فرد هیرکانی باستانی. بنابراین ، بهترین انتخاب برای کسانی که عاشق کاوش در طبیعت یا تنهایی جنگل ها هستند.

برای دیدن این همه زیبایی های که طبیعت در اختیار شما قرار می دهد باید چند روزی را مهمان شهر دیدنی گرگان باشید پس قبل از سفر اول اجاره ویلا درگرگان را انجام دهید تا با خیال آسوده سفر کنید و نگران اقامتگاه نباشید.

پارک ملی گلستان

یکی از مکانهای شگفت انگیز گرگان پارک ملی گلستان است. این منطقه حفاظت شده شامل جنگل های سرسبز و گونه های مختلف گیاهان و جانوران و حیوانات وحشی است. این گیاه حدود یک هشتم گونه های گیاهی را در خود جای داده است.

دهکده توریستی جهان نما

دهکده جهان نما در جنوب گرگان یکی دیگر از مناطق حفاظت شده استان است. در این روستا گونه های مختلفی مانند بز وحشی و پلنگ است. برای اقامت در جهان نما میتوانید کمپ بزنید ویا خانه های روستایی را برای اقامت رزرو کنید.

پارک جنگلی ناهارخوران

جنگل ناهارخوران ، در 4 کیلومتری جنوب گرگان ، بخشی از جنگل های چهل میلیون ساله هیرکانی و یکی از محبوب ترین جاذبه های طبیعی است. همچنین مکانی بوده است که زائران حرم مطهر امام رضا (ع) در مشهد برای استراحت و صرف ناهار متوقف می شوند.

بهترین کار برای نزدیک بودن به این طبیعت بی نظیر اجاره ویلا درناهارخوران گرگان است که می توانید با پای پیاده هم از رفتن به این پارک لذت ببرید.

روستای دیدنی زیارت

در حدود هفت کیلومتری ناهارخوران ، پس از طی کردن یک جاده نفس گیر در جنگلهای بارانی ، روستای زیارت در بالای تپه ایستاده است.روستای زیارت یکی از بیست مقصد برتر نمونه روستایی ایران است که تنها آبگرم استان را در بر می گیرد.

با توجه به قرار گرفتن این روستا به عنوان یک مقصد گردشگری ویلای اجاره ای در این روستا بسیار زیاد است به طوریکه به محض ورود به روستا شما تابلوهای اجاره ویلا در زیارت را خواهید دید.

گنبد کابوس

یکی از برجسته ترین جاذبه های فرهنگی در اینجا گنبدکابوس 55 متری بلند ، بلندترین برج آجری در جهان است که به عنوان میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. قدمت آن تقریباً به هزار سال پیش برمی گردد.

جزیره آشوراده

تنها جزیره ایرانی در دریای خزر که به نام اشوراده نامگذاری شده است ، یکی دیگر از مکانهای دیدنی است. توریست ها و تعطیلات که علاقه مند به بازدید از آنجا هستند می توانند به بندر ترکمن از گرگان بروند و سپس با یک قایق به جزیره بروند. اشورا ده یکی از مکانهای مناسب برای تماشاگران پرنده یا پرندگان است.

دیوار دفاعی گرگان

یکی دیگر از جاذبه های شگفت انگیز در منطقه دیوار بزرگ گرگان است. این دیوار که حدود 200 کیلومتر طول دارد ، ساختمانی دفاعی است که 38 قلعه آن را ردیف کرده است. این طولانی ترین سد قلعه باستانی بین اروپای مرکزی و چین است که به طرز حیرت انگیزی به دوره ساسانیان باز می گردد.

برج گرگان

به گردشگرانی که می خواهند از یک منظره پانوراما در شهر دیدن کنند ، می توانند از برج گرگان بازدید کنند. این رستوران گردان با ارتفاع 57 متر است که میهمانان می توانند منظره 365 درجه را هنگام خوردن یا نوشیدن تجربه کنند. آنها همچنین در صورت تمایل برای تهیه سوغات سوغاتی از این بخش از ایران به سرزمین های خود می توانند در بازار سنتی نعلبندان نیز صنایع دستی دوست داشتنی پیدا کنند. بازار محلی برای یافتن بهترین محصولات بافته شده توسط ترکمان ها از جمله Namazlik یا فرش نماز است.

قلعه ماران (یادگار که مربوط به دوره اشکانیان است) ، خانه قاجار تقوی ، موزه کاخ گرگان ، موزه صنایع دستی گرگان ، کاخ آقا محمد خان (کاخ قاجار) ، مسجد جامع (قدمت آن به دوران سلجوقیان) ، پل قرن نهم آق قلا ، آبشار چشم نواز لوه با 75 متر ارتفاع ، و آبشار چشمگیر رگانو در نزدیکی یک اردوگاه برای گردشگران محیط زیست و کوهنوردان از جاذبه های طبیعی و تاریخی قابل توجه گرگان به شمار می روند. گرگان به دلیل تنوع زیاد در کباب ها یک انتخاب عالی برای غذاهای مشتاق است.

ماسوله ، روستایی با معماری بی نظیر

ماسوله روستای کوهستانی تاریخی در شهرستان فومن ، استان گیلان در شمال ایران است. یکی از جالب ترین مکان های تابستان است و معمولاً پوشیده از مه است. در دامنه های رشته کوه البرز ، جایی که هوای گرم و مرطوب را از دریای خزر منفجر می کند ، درختان جنگل های متراکم متراکم در هوای مه آلود غرق می شوند و فضای خنک را برای کسانی که به دنبال تجربه ای فراموش نشدنی از خنکی هوا  در گرما هستند فراهم می کند.

روزهای تابستان. خانه های اینجا با خشت زرد پوشیده شده اند تا در مه غلیظ بهتر شناخته شوند. درست تا دره ای زیبا با جنگلهای سبز زمردی خیره کننده و آبشارها واقع شده است. کوه های اطراف فرصت های خوبی برای کوهنوردی و کوه نوردی عاشقان ارائه می دهند.

ساختار خانه ها در ماسوله بی نظیر است. آنها در پله پله قرار گرفته اند به طوری که حیاط ساختمان فوق سقف ساختمان زیر است. از حیاط ها و پشت بام ها به عنوان خیابان استفاده می شود. با توجه به ساختار دهکده با پله های زیاد و شکل خیابان های باریک و به دلیل اینکه مسیرهای روستا و بام ها از هم متمایز نیستند ، وسایل نقلیه موتوری در ماسوله ممنوع است.

ساختار منحصر به فرد خانه های آجری با گل ، چشم انداز طبیعی چشم نواز مانند آبشار کوشام ، آب و هوای طراوت و جنگل های سرسبز باعث شده است که ماسوله به یک جاذبه توریستی تبدیل شود که همه ساله پذیرای بسیاری از مسافران و گردشگران مشتاق است. صنایع دستی سنتی در بازار خود مانند کیلیم ، جاجیم ، چموش (کفش سنتی) و عروسکهای بافتنی بهترین سوغات این روستای دیدنی است.

برچسب ها

مکان های ییلاقی شمال در تابستان برای سفر بهترین مکان های شمال ایران برای تابستان دیدنی های شمال مناطق کردشگری شمال مسافرت کجا بریم شمال در تابستان به کجای ایران سفر کنیم خنک ترین شهر شمال در تابستان بهترین شهر ایران برای مسافرت تابستان جالبترین مکانهای ایران در تعطیلات تابستان بهترین مقاصد سفر تابستانه شمال ایران بهترین مکانهای تفریحی برای تابستان بهترین مکان برای سفر داخلی در تابستان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی