پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

زیباترین روستاهای شمال جایی که می توانید چند روزی را برای اقامت انتخاب کنین و به دور از هیاهوی شهری لذت ببرید و استراحت کنید. اگر زیادی اهل سفر هستید حتما می دونید که روستاگردی چه لذتی داره. بیشتر روستاهای شمال ایران دارای طبیعت بکر و دست نخورده اند و آب و هوای دل انگیز و سالم دارند , از خوراکی های محلی و خوشمره اش که دیگر چیزی نگویم , خانه های روستایی محشر که شاید نظیرش را کمتر جایی بتوان دید. و به همین دلیل سفر به آن‌ها می‌تواند تجربه‌ای تازه و متفاوت باشد، این‌ها گاهی زیباترین روستاهای ایران هستند. برای اینکه بتوانید چند روزی را در روستاهای زیبای شمال اقامت داشته باشید به فکر اقامتگاه های بوم گردی و اقامت در خانه های روستایی باشید که تجربه سفری به یاد ماندنی خواهید داشت اگر با این تفاسیر مقصد بعدی تان روستا است میتوانید یکی از این روستاهای دیدنی شمال را انتخاب کنید. در روستاهای شمال نگران اقامتگاه نباشید وارد هر روستایی شوید خانه روستایی و یا اقامتگاه بومگردی در انجا برای اجاره پیدا می شود. پس تا انتهای این مقاله همراه سایت گلستانی ها باشید و با ناشناخته و بکرترین روستاهای شمال آشنا شوید.

 

شماره تماس اجاره ویلا و کلبه در شمال کشور 09114481870

 

زیباترین روستاهای شمال ایران

ایران پر از مناطق دیدنی و جاذبه های گردشگری و توریستی است، اما وقتی حرف از مناطق گردشگری و سفر می شود، همه به فکر کلان شهر های شمال  ایران می افتند و جذابیت های به روزشان! اما این بار می خواهیم شما را با زیباترین روستاهای شمال ایران آشنا کنیم  جایی که آب و هوایشان دل انگیز و سالم است، خوراکی‌های جذاب و مخصوصی دارند، اهالی آن ها مهمان نواز هستند و آداب و رسوم جذابی دارند.

فیلبند بهشتی سوار بر ابرها

روستای فیلبند بالاتر از ابرها واقع شده و همین موضوع فیلبند مازندران را به یکی از تماشایی‌ترین و زیباترین روستاهای شمال ایران تبدیل کرده است. شما می‌توانید از تماشای عبور ابرها در ارتفاعی پایین‌تر از خودتان لذت ببرید. اگر در این روزهای جان بخش بهار، خود را به روستای زیبای فیلبند برسانید، ابرها را زیر پای خود خواهید یافت؛ با تصویری اغواگرانه از طبیعت افسونگر مازندران که از تماشای آن، حیرت خواهید کرد.

فرصت سفر به این روستای زیبا را در فصل بهار از دست ندهید که برای فیلبندنشینان فصل عجیبی است، چراکه ممکن است در یک روز بهاری، همه پدیده‌های جوی از قبیل ابر و مه و باران و برف و تگرگ و رگبار و ناگهان رنگین کمان و هوای صاف و آفتابی را تجربه کنید که این خود، بر جذابیت این گشت و گذار خواهد افزود.

بگذارید از مهم ترین جاذبه این روستا نیز بگوییم که خیلی‌ها فقط برای تماشای آن، راهی فیلبند می‌شوند؛ وقتی جاده‌ای را که انتهایش به فیلبند می‌رسد، بالا می‌روید، از میان ابرها خواهید گذشت‌! آرامش موجود در فیلبند می‌تواند برای مدتی شما را از زندگی پر سرعت شهری دور کند. بهترین زمان برای سفر به این روستا بهار و تابستان است.

بهترین فصل سفر به روستای فیلبند

بهترین زمان برای سفر به روستای فیلبند نیمه اول است که هوا خنک و عالی می باشد و به علت کوهستانی بودن روستای فیلبند فصل زمستان بسیار سرد و برفی می باشد و بیشتر اهالی روستا را تخلیه می کنند.

جاهای دیدنی فیلبند

در سفر به فیلبند و لذت بردن از اقیانوس ابرها، جاهای زیبایی هم وجود دارد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. روستای سنگچال و چلاو جزء زیباترین جاهای سرسبز آمل هستند که در نزدیکی فیلبند قرار دارند.

روستای فیلبند مازندران

روستای زیارت بهشتی در دل گرگان

زمانیکه از شهر گرگان خارج شوید درست در چند قدمی شهر خودتان را به دست جاده پیچ در پیچ و جنگلی بسپارید که در انتهای این مسیر جنگلی روستایی بی نظیر و فوق العاده چشم انتظار شماست. به محض اینکه سنگ فرش های زیبا را دیدید به شما به روستای زیارت گرگان رسیده اید جایی که می توانید عطر تازه نان تنوری که زنان مهربان در مسیر جاده پخت می کنند را بچشید. امکانات رفاهی در روستا کامل می باشد و شما می توانید چند روز متوالی را در یکی از بهترین روستاهای شمال اقامت داشته باشید.

بهترین فصل سفر به روستای زیارت گرگان

در فصل بهار و تابستان می توانید طبیعت سرسبز و خنکی بی نظیر هوا را داشته باشید و در فصل پاییز بازی رنگ درختان شما را متحیر می کند. جنگل های اطراف آن هزار رنگ می شود و زمستان رویایی با خوردن چای آتشی در کنار بخاری هیزمی چیزی است که در انتظار شماست. روستای زیارت احتمالا برای هر کسی محلی آرام، آرامش‌بخش، سنتی و باستانی است که هیاهوی شهر را به باد فراموشی می‌سپارد.

روستای زیارت علاوه بر بافت تاریخی و سنتی که ثبت ملی می باشد دارای آبشار دو قلو در انتهای روستا ، چشمه آبگرم طبیعی ، ارتفاعات بی نظیر که می توانید ساعت ها به تماشای اقیانوس ابر بنشینید و امامزاده روستا که در قسمت میانی روستا قرار گرفته است.

اجاره سوئیت در روستای زیارت گرگان

جهان نما بام رویایی گلستان

منطقه حفاظت‌شده جهان‌نما که از جاهای دیدنی استان گلستان محسوب می‌شود، در جنوب شرقی کردکوی قرار دارد. این منطقه پس از پارک ملی گلستان، وسیع‌ترین منطقه حفاظت‌شده استان به‌ شمار می‌رود و از سال ۱۳۵۲ هجری شمسی زیر نظر سازمان حفاظت محیط زیست اداره می‌شود. همچنین جهان‌نما سالم‌ترین و بکرترین جنگل‌های میان‌بند (جنگل‌های دامنه کوه) در شمال ایران را دارد. این منطقه جنوبی‌ترین جنگل انبوه گلستان است که به‌دلیل ارتفاعش به‌عنوان بام استان گلستان نیز شناخته می‌شود و در ارتفاعات آن می‌توان طلوع و غروب خورشید و دریای ابر را به‌راحتی مشاهده کرد.

بهترین زمان سفر به منطقه حفاظت شده جهان نما

منطقه جهان نما در کل اقلیمی سرد و معتدل دارد و شب‌های آن نیز حتی در فصل تابستان بسیار سرد می‌شود. بهار و تابستان را می‌توان بهترین زمان سفر به جهان‌نما دانست. از آنجا که این منطقه در ارتفاعات کوهستانی قرار دارد و دهکده جهان‌نما فاقد امکانات رفاهی است، بازدید از این محل در فصول پاییز و زمستان توصیه نمی‌شود.

جهان نما کجاست

بهترین روستاهای شمال برای زندگی

ما در این مقاله سعی کردیم  زیباترین روستاهای شمال را معرفی کنیم که شاید بهترین انتخاب برای زندگی هم باشد. این روستاها در میان گردشگران بسیار مورد استقبال قرار گرفته است و تمامی امکانات رفاهی فراهم می باشد پس اگر روزی به دنبال زندگی در روستاهای شمال افتادید بدانید سایت گلستانی ها بهترین روستاهای شمال را معرفی کرده است و با توجه به اینکه مردم آب و هوای شمال را دوست دارند ما زیباترین روستاهای شمال را برای معرفی به شما انتخاب  کردیم.

پاقلعه بهشت پنهان گلستان

در روزهای گرم سال مردم برای فراری از گرما به دنبال روستاهای خنک وکوهستانی هستند. پاقلعه رامیان یکی از این روستاهای محشر و همه چیز تمام است. روستای پاقلعه گلستان ، روستایی کوهستانی و تاریخی است و از آب‌و‌هوایی بی‌نظیر در تابستان‌ها برخوردار است. مادر طبیعت،‌ لطف بی‌دریغی به این روستا داشته و از کوه و جنگل و چشمه و آبشار چیزی برایش کم نگذاشته است.

یکی از شگفت انگیز ترین جلوه های طبیعت که شاید در کمتر روستاهای شمال این اتفاق بیفتند تشکیل جنگلی از ابرهاست. این روستا به دلیل قرار گرفتن در منطقه کم فشار و پر فشار و جابجایی ابرها میتوانید اقیانوسی از ابرها را ببینید و بر روی آن قدم بزنید.

اقامت در روستای پاقلعه رامیان

افراتخته ییلاقی برای آرامش

روستایی که در میانه کوه‌هایی پوشیده از درختان سرسبز و مه‌های غلیظ گاه و بی‌گاه احاطه شده است. تمام حوالی افراتخته منطقه‌‌ زیست‌محیطی شکار ممنوع است. گونه‌های جانورانی که در این منطقه زندگی می‌کنند، همگی حفاظت‌شده هستند و شکار در این ناحیه جرم محسوب می‌شود.

درختان سر به فلک کشیده‌‌ سرخدار در این منطقه به‌وفور به‌چشم می‌خورند و ۱۵۰ هکتار از جنگل‌هایی که صد و نود میلیون سال عمر دارند، در افراتخته وجود دارد. عمر برخی دیگر از درختان در این جنگل انبوه به بیش از هزار سال می‌رسد. در برخی نقاط به حدی شاخ و برگ درختان انبوه و درهم‌ پیچیده است که نور خورشید به زیر آنها نفوذ نمی‌کند.

این روستا برای عکاسی محلی بی‌نظیر است، از این‌رو توصیه می‌کنیم هنگام سفر به این منطقه دوربین عکاسی خود را فراموش نکنید.

اجاره ویلا در افراتخته

اگر دنبال بکرترین مقاصد سفر می‌گردید و ترجیح می‌دهید راهی شمال بشوید، چرا به فکر آشنا شدن با جاهای دیدنی شمال نیستد؟ این مقصدها احتمالا بهترین انتخاب برای شما هستند و طبعیت و فضای سبز زیادی هم دارند! آن‌ها را در گلستانی ها سایت معتبر اجاره ویلا و کلبه در شمال ببینید.

سوباتان سرزمین شگفتی ها

اگر از هیاهو و کش مکش‌های زندگی خسته شدید و میخواهید جایی سفر کنید که طبیعتش بکر و رویایی، هوایش پاک و از دل زمین آب بجوشد و دوباره به زمین برگردد پس حتما سری به ییلاقات سوباتان تالش بزنید.
سوباتان در ارتفاعی بین ۱۹۰۰ تا ۲۵۰۰ متر از سطح دریا قرار دارد و فصل بهار و تابستان مامنی برای دوری از هیاهوی زندگی است.

وجود آبشار، دریاچه، پارک جنگلی، آب و هوای پاک، طبیعت بکر، قلعه تاریخی، گورستان تاریخی، گیاهان دارویی، چمن زار‌ها و خانه‌های چوبی همگی همچون نگینی در سوباتان تالش جلوه گری می‌کند.

به غیر از طبیعت بی‌نظیر و کوه‌های سر به فلک کشیده و بوی سبزی و آبادی، اولین منظره‌ای که نظر‌ها را به خود جلب می‌کند، خانه‌های چوبی است، خانه‌های چوبی سوباتان قسمت مهمی‌از بخش سنتی و قدیمی‌سوباتان است.

برای اسکان در سوباتان می‌توانید روی کلبه‌های چوبی سوباتان حساب کنید. این کلبه‌های چوبی که به طور پراکنده در دشت‌های خرم سوباتان ساخته شده‌اند به نوعی یکی از نمادها و زیبای‌های اصلی سوباتان تبدیل شده‌اند و اکثرا برای اقامت گردشگران محیا می‌باشند و آماده میزبانی از مسافران هستند.

اجاره کلبه در سوباتان

روستای آلاشت مازندران

شهر آلاشت، یکی از جاهای دیدنی شهرستان سوادکوه در استان مازندران است که به‌دلیل فاصله کم با تهران، طبیعت بکر و زیبا، آب و هوای مطبوع و دلپذیر و وجود جاذبه‌های طبیعی و تاریخی، کوچه‌های باریک و سنگ‌فرش و خانه‌های خشتی با سقف شیروانی‌ چوبی، در سال‌های اخیر مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

آلاشت، بهشت تاریخی مازندران و منطقه‌ای رویایی و خیال انگیز با چشم‌اندازی از کوه‌های مه گرفته و باغ‌های میوه است که بر فراز ارتفاعات به شما امکان قدم زدن روی اقیانوسی از ابرها را می‌دهد؛ پدیده‌ای اعجاب‌انگیز که امکان ندارد تجربه آن را فراموش کنید.

جاهای دیدنی آلاشت

مجموعه رصدخانه و آسمان نمای آلاشت در ورودی آلاشت در محله‌ای به نام کاربار قرار دارد. بعد از آخرین خیابان بلند آلاشت که به مسجد امام‌ حسین (ع) ختم می‌شود، باید از پلکانی طولانی خود را به رصدخانه برسانید؛ رصدخانه‌ای کوچک که سه طرف آن پرتگاه و یک طرف آن کوه است.

بهترین زمان سفر به آلاشت کدام فصل است؟

بیشتر گردشگران به‌دلیل آب و هوای خنک و مطبوع اواسط بهار تا اواخر تابستان را برای سفر به آلاشت انتخاب می‌کنند.

روستای آلاشت کجاست

روستای لاویج

یکی از روستاهای ییلاقی استان مازندران، روستای لاویج می باشد که در میان بهترین روستاهای شمال ایران شناخته می شود. این روستا در شهرستان نور و منطقه چمستان جای گرفته و اطراف آن را جنگل های بسیار سرسبز و انبوهی فرا گرفته اند. بیشتری دلیل شهرت و محبوبیت روستای لاویج در میان گردشگران، وجود چشمه های آبگرم در طبیعت آن می باشند که برای درمان بسیاری از بیماری های پوستی و مفصلی مناسب هستند. اگر اهل آب تنی باشید، می توانید به سراغ چشمه های آبگرم لاویج بروید و در حوضچه های آبگرم آن از آب تنی لذت ببرید.

جاهای دیدنی روستای لاویج

روستای لاویج می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد که در میان طبیعت بکر و سرسبز آن گشت و گذاری داشته باشید. همچنین از دیگر تفریحات روستای لاویج ماهیگیری می باشد که می توانید برای استفاده از این تفریح به رودخانه های اطراف روستا بروید. خرید سوغات یکی از بخش های جدایی ناپذیر از سفرها می باشد.اگر در میان زیباترین روستاهای شمال ایران، روستای لاویج را انتخاب کردید، می توانید از محصولاتی همچون محصولات لبنی، عسل و صنایع دستی تهیه کنید.

روستای ییلاقی لاویج

روستای جواهرده رامسر

شهر رامسر که خود لقب عروس شهرهای ایران را داراست در جوار یکی از بهترین روستاهای مازندران به نام روستای جواهرده قرار دارد، مسیر دسترسی به این روستا که خود از جاذبه های گردشگری دهکده می باشد جاده ایست که از لا به لای درختان و رودخانه های رشته کوه البرز عبور می کند و به دالان بهشت مشهور است. فاصله جواهرده از رامسر 29 کیلومتر می باشد و از لحظ جغرافیایی در بخش جنوب غربی این شهرستان قرار دارد، این روستا در ارتفاع دوهزار متری از سطح آب دریای خزر قرار گرفته است و با دارا بودن بهترین شرایط اب و هوایی همیشه مسافران را از سراسر کشور به خود جذب می کند.

جهان نما کجاست؟

روستای جنت رودبار

روستای جنت رودبار رامسر در واقع مرکز دهستان جنت رودبار در فاصله شصت کیلومتری از شهر رامسر قرار دارد، در سالهای قبل تر اینجا نام گرجیان داشت و در بین پادشاهان قجری از محبوب ترین مناطق ییلاقی در تابستان بود که سرانجام در سال 1358 شمسی به دهستان تغییر کاربری پیدا کرد و به زیرمجموعه شهرستان رامسر اضافه شد، خاک حاصلخیر این روستا در بخش دامداری، کشاورزی و باغ داری تولیدات خوبی هر ساله ارائه می کند که مهم ترین آنها گردو، فندق، سیب و گل گاوزبان می باشد و به راحتی در این منطقه قابل تهیه هستند.

شاید از خود بپرسید تفریحات روستای جنت رودبار رامسر چیاست ؟ خوب شما اول از همه باید تعیین کنید که قصد دارید خودتان شخصا در حوالی روستا کمپ بزنید و یا نه از اقامتگاه ها و خانه های روستایی اجاره ای استفاده کنید، گرچه الزامی در این رابطه نیست! شما می توانید برنامه سفر خود را به عنوان یک پیک نیک خارق العاده در فصل تابستان در دل طبیعت این دهستان برپا کنید.

روستای جنت رودبار

روستای ییلاقی اربه کله

رزرو ویلا در اربه کله از مهم ترین دلایل جذب گردشگر اینجاست، ارتفاع این منطقه از سطح آب های آزاد به 505 متر می رسد ، به طوریکه در بالاترین نقطه آن دریای کاسپین و جنگل البرز براحتی رویت می شود، بهترین زمان سفر به اربه کله بین ماه های اسفند تا شهریور می باشد که البته برای اقامت چندان مقرون به صرفه نخواهد بود، تعدادی کافه رستوران، گونه های نادر از درختان خرمالوی قدیمی، برخی چشمه سارها و مناطق برپایی پیک نیک، سیزده بدر و جنگل نوردی از جاذبه های روستای گردشگری اربه کله رامسر می باشند.

اجاره کلبه در اربکله رامسر

روستای اولسبلنگاه ماسال

اولسبلنگاه نام روستایی ییلاقی و یکی از جاهای دیدنی ماسال است که در میان ارتفاعات کو‌ه‌های تالش جای گرفته است. این ییلاق در ارتفاع ۱,۴۸۹ متری از سطح دریا قرار دارد و از زیبایی سحرانگیزی برخوردار است. ییلاق اولسبلنگاه مناظر بی‌بدیل و چشم‌اندازی تماشایی دارد.

ییلاق اولسبلنگاه تحت نظارت منابع طبیعی قرار دارد و امکان ساخت‌وساز در این منطقه با مصالحی به‌جز چوب ممنوع است. این کار به حفظ طبیعت این منطقه کمک فروانی می‌کند. علاوه براین، اولسبلنگاه مجهز به شبکه‌ برق‌رسانی نیست و برق مورد نیاز این روستا از موتور برق و پنل‌های خورشیدی است. همچنین اولسبلنگاه آب لوله‌کشی ندارد و آب آن از چشمه‌های گوارا و جاری منطقه تأمین می‌شود.

دیدنی‌های اولسبلنگاه

سراسر ییلاق اولسبلنگاه مملو از سرسبزی و طراوت است که با کلبه‌های چوبی، گله‌های اسب‌های وحشی و اهلی و گاوهای اهالی روستا به مانند تابلوی نقاشی خیره‌کننده می‌ماند. زیبایی اولسبلنگاه وقتی دوچندان است که غرق در ابرهای مخملی سپید و نرم می‌شود. هنگامه اقیانوس ابری اولسبلنگاه بهار و تابستان، یعنی از اواسط اردیبهشت ماه تا پایان تابستان است. بهترین زمان دیدن این منظره رویایی ماه‌های اردیبشهت و خرداد است.

اجاره کلبه در اولسبلنگاه ماسال

بهترین زمان سفر به اولسبلنگاه

اولسبلنگاه در هر هنگامه و فصلی زیبایی سحرانگیز خود را دارد. بهترین زمان سفر به این ییلاق رویایی بهار و تابستان است. پیشنهاد می‌دهیم از اواسط اردیبهشت‌ماه و بعد از پایان گرفتن بارش‌های بهاری به این منطقه سفر کنید.

در پاییز طبیعت ییلاقی این منطقه چهره‌ای رنگارنگ و زیبا به خود می‌گیرد و بسیار تماشایی و دیدنی است. اولسبلنگاه در فصل زمستان و پاییز هوای بسیار سردی است و چنانچه در این زمان قصد سفر داشتید لباس گرم و تجهیزات لازم را به‌همراه داشته باشید.




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی