پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری استان گلستان: آدرس مکان محور (GNAF) تا پایان سال در گلستان اجرا می شود

محمد حمیدی در خصوص هوشمندشدن شهرها و استاندارد آن ها در گفتگو با مهر اظهار کرد: با توجه به پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش جمعیت و محدودیت منابع و پیچیدگی روابط زندگی، بشر امروز نیازمند استاندارد در تمامی زمینه هاست.

وی افزود: امروزه استاندارد از سطح کالا و خدمات بالاتر رفته و در حوزه زندگی شهری و شهرهای هوشمند مطرح است.

حمیدی تأکید کرد: ما از امکانات زندگی شهری عقب هستیم و شهرهای ما بافت سنتی دارند، پیش بینی شده در سال ۲۰۳۰ بیش از ۶۰ درصد جمعیت شهرنشین هستند، بنابراین شهرها را باید هوشمند کرد و در این بین استاندارد حرف اول را می زند.

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان خاطرنشان کرد: هوشمندسازی شهرها به شبکه معابر و ساکنین شهر برمی گردد، برای هوشمندسازی باید اطلاعات جمع آوری، پردازش و تحلیل شود تا نتیجه اش به شهروندان بازگردد.

وی افزود: باید وضعیت هندسی معابر در هوشمندسازی مورد توجه قرار گیرد، امروزه در دنیا با ال ای دی های سطح شهر تمام اطلاعات خیابان برای مراکز تصمیم گیری مخابره می شود.

سامانه یکپارچه سازی املاک کشور (سیماک) تا پایان سال در گلستان  انجام می شود

مدیر کل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان این که ترافیک شهری که یکی از معضلات ما است و با هوشمندسازی شهرها از بین می رود اظهار کرد: ترافیک را می توان مدیریت کرد، افزایش ترافیک خود عامل بسیاری از مشکلات زیست محیطی است.

حمیدی ادامه داد: با مطالعات انجام شده حدود ۳۰ درصد ترافیک برای پیدا کردن جای پارک است.

وی با بیان این که شهر هوشمند بدون شهروندان هوشمند میسر نیست، اذعان کرد: پروژه GNAF که همان آدرس مکان محور است علاوه بر کشور در استان ما نیز کلید خورده و ابتدایی ترین سطح آن دیجیتال کردن آدرس و محله بندی کردن شهرهاست.

حمیدی با بیان این که کد دادن به آدرس املاک در سطح گلستان صورت خواهد گرفت، ادامه داد: براساس آن آدرس ها دیجیتالی می شوند و امیدواریم امسال این کار به سایر شهرهای استان نیز برسد.

وی با اشاره به این که باید روابط اداری ما نیز استاندارد شود، خاطرنشان کرد: در گلستان سامانه یکپارچه املاک کشور (سیماک) کمتر از یک سال به سرانجام خواهد رسید و با آن تمام دستگاه های اجرایی مرتبط با املاک به صورت الکترونیکی به هم وصل می شوند و در فاز اول ۱۴ دستگاه اجرایی که نقش دارند با هم لینک می شوند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی