پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

کوه تاورنراب : دیدنی های گرگان بسیار زیاد است و یکی از جاهای دیدنی خارق العاده گرگان کوه تاورنراب است. برای دیدن شما باید سری به روستای زیارت که در چند قدمی گرگان است بزنید. این کوه در جنوب شهر گرگان و در بالای سر روستایی به نام « زیارت » قرار دارد. فاصله این روستا از شهر در حدود ۱۰ کیلومتر است. دامنه شمالی این کوه که مشرف بر شهر گرگان است پوشیده از جنگل است. جاده گرگان شاهرود که رشته کوه البرز را قطع می کند، از خط الرأس این کوه عبور می کند.

کوه تاورنراب

روستای زیارت کجاست؟

روستای زیارت یکی از معدود روستاهای دیدنی و بسیار زیبای استان گلستان است و دارای ویژگی های بسیار زیادی می باشد.

جاهای دیدنی روستای زیارت

روستای زیارت یکی از بهترین روستاهای شمال کشور است که به دلیل قرار گرفتن در میان ارتفاعات البرز دارای آب و هوای خارق العاده ای می باشد. در تابستان هوای بسیار مطلوب و خنکی دارد که بیشتر مردم شهر گرگان نیز برای استفاده از این موهبت در این روستا ویلا دارند.

با توجه به بافت قدیمی روستا و کاوش های باستان شناسی که انجام شده است قدمت روستا نیز مورد توجه همگان قرار گرفته است خانه های سنتی و بومی مردم که بسیار دیدنی و زیبا می باشد.

کوه تاورنراب

البته نباید از آبشار زیارت غافل ماند که خودش یک تفریح بسیار دیدنی می باشد و علاوه بر تمامی این موارد این روستا دارای لبنیات بسیار خوشمزه است که شاید مزه آن را در کمتر جایی از ایران چشیده باشید و تمام دلیل آن وجود دام های سنتی و گاوهای اصیل روستایی می باشد.

چشمه آبگرم زیارت نیز جایی است که شما حتما باید به آن سری بزنید و از نعمت استفاده از آبگرم طبیعی خود را محروم نکنید.

در میان روستا یک مکان مذهبی نیز با نام امامزاده عبدالله می باشد که اکثر مراسم های سنتی و دینی در آن برگزار می شود و دارای محوطه ای زیبا برای نشستن و تماشا کردن طبیعت زیبا دارد.

 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی