پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: در بحث ترانزیت گندم و آرد و تولید گوشت مرغ با توجه به ظرفیت استان گلستان می‌توان با همکاری استان قزل‌اوردا قزاقستان صادرات این محصولات را از گلستان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، مختار مهاجر صبح امروز در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گلستان و قزل‌اوردا قزاقستان، کشاورزی را یکی از محورهای توسعه استان دانست و اظهار داشت: در بخش غلات رتبه دوم کشور را داریم و برای تولید آرد کارخانه‌های زیادی با ظرفیت یک میلیون تن در این استان وجود دارد. در بحث ترانزیت گندم و آرد با توجه به ظرفیت استان گلستان می‌توانیم همکاری کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه بحث کشت برنج در قزاقستان را از گذشته دنبال کردیم، گفت: 3 میلیون تن برنج در استان گلستان نیاز داریم و 1.5 میلیون تن آن را از خارج از کشور وارد می‌کنیم که می‌توان با همکاری استان قزل‌اوردا این میزان برنج را تامین کنیم. سیاست وزارت جهاد کشاورزی خودکفایی دانه‌های روغنی است و امید داریم بتوانیم صادرات آن را به استان قزل‌اوردا قزاقستان داشته باشیم.

وی به تولید ذرت در استان گلستان اشاره کرد و گفت: با توجه به اراضی خوب قزاقستان و اراضی که از نظر آب غنی است توسعه ذرت می‌تواند هدف‌گذاری شود.

مهاجر افزود: در سفر قبلی به کشور قزاقستان متوجه شدیم که صادرات گوشت مرغ می‌تواند به این کشور مورد توجه قرار گیرد و ما در این استان ظرفیت خوبی برای تولید مرغ داریم. با استانداردهای بین‌المللی می‌توانیم به کشور قزاقستان گوشت مرغ بدهیم و دام زنده وارد کنیم.

وی به مکانیزاسیون در بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌های ما می توانند کمک خوبی برای افزایش تولیدات کشاورزی باشد. نیاز به محصولات سیفی در کشورهای حوزه سی.آی.اس روز به روز افزایش می‌یابد و کشت سفارشی محصولات سیفی می‌تواند محور تجارت بین دو کشور باشد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی