پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان - استاندار قزل اوردا قزاقستان گفت: استان گلستان دروازه ارتباط میان قزاقستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

به گزارش خبرنگار مهر، کریمبک کوشربایف صبح یکشنبه در همایش مشترک همکاری‌های اقتصادی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری استان‌های گلستان ایران و قزل اوردا قزاقستان، اظهار کرد: تمام امکانات برای توسعه همکاری بین قزل اوردا و گلستان مهیا شده و ایران در شرایط سخت تحریم در حال خودکفایی است.

وی افزود: گلستان به‌عنوان دروازه‌ای برای ارتباط با کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است و می‌خواهیم از این فرصت استفاده کنیم.

کوشربایف تصریح کرد: گلستان مانند قزل اوردا دارای شهرک‌های صنعتی زیادی است که امکان همکاری‌های مشترک بین دو استان را فراهم ‌می‌کند.

وی ادامه داد: اقتصاد استان قزل اوردا قزاقستان در حال چندوجهی شدن است و در حال سخت کارخانه‌های جدیدی هستیم.

استاندار قزل اوردا قزاقستان خاطرنشان کرد: ایران سالیانه سه میلیون تن برنج وارد می‌کند و ما می‌توانیم نیاز استان گلستان را در واردات برنج تأمین کنیم.

کوشربایف بابیان اینکه قزل اوردا و گلستان می‌توانند در زمینه‌های مختلف همکاری‌های خوبی داشته باشند، گفت: با تأسیس مرکز تجاری در استان قزل اوردا می‌توانیم مکانی برای جمع آوری میوه جات و صیفی جات وارد شده از ایران اختصاص دهیم.

وی تصریح کرد: مشکلات روادید ایرانی‌ها برای سفر به قزاقستان می‌تواند حل شود و ما این موضوع را با سران کشور در میان می‌گذاریم.

کوشربایف ادامه داد: پیشنهاد من این است که همایش مرزی قزاقستان و ایران در قزل اوردا و گلستان برگزار شود تا شاهد رونق اقتصادی این دو استان باشیم.

وی یادآور شد: ماه آینده همایش مرری بین قزاقستان و روسیه با حضور روسای جمهور دو کشور برگزار می‌شود و می‌توانیم چنین برنامه‌ای در قزل اوردا و گلستان داشته باشیم.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی