پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گردشگری سلامت شاخه ای از گردشگری می باشد که درآن افراد برای سلامت و درمان سفر می کنند و معمولا سفر از کشورهای توسعه یافته به سمت کشورهای در حال توسعه می باشد تا بتوانند با هزینه های کمتر از امکانات پزشکي، خدمات درماني يا منابع طبيعي که خواص درماني دارند استفاده کنند. در این میان افرادی که برای درمان سفر می کنند می توانند در طول درمان از جاذبه های گردشگری کشور مقصد نیز دیدن کنند.اين خدمات مي تواند يک جراحي زيبايي باشد، يک جراحي پيشرفته مانند تعويض زانو يا حتي استفاده از چشمه هاي آب گرم! ايران خاستگاه بهترين متخصصين سلامت در جهان بوده و بعنوان يک مقصد پيشتاز براي درمان‌هاي مقرون به صرفه‌ي پزشکي و زيبايي در سطح منطقه و جهان به شمار مي‌رود.

ما در شبکه گردشگري گلستان براي شما چه کارهاي انجام مي‌دهيم؟

ما مهم ترین و بهترین نقطه اتصال شما به انواع متفاوت درمان‌هاي پزشکي هستيم. همچنین می توانید برای بیماران بین المللی خدمت یکپارچه را آسان تر کنیم و برای هزینه ها و پول شما ارزش قائل هستیم. ما به شما کمک می کنیم که بهترین هتل ها , ویلاها و کلبه های جنگلی را در طول درمان برای اقامت داشته باشید.

خدمات ما از قبل برنامه ريزي شده است. ما سعي مي کنيم انتظارات شما را بفهميم و بهترين خدمات را براي سفر پزشکي خود به ايران ارائه دهيم. ما وضعيت پزشکي شما را به طور جامع بررسي مي کنيم و ترکيبي از بيمارستان ها ، کلينيک ها و جراحان برتر را به شما پيشنهاد مي کنيم.• بهترين تجهيزات پزشکي در بيمارستان هاي معتبر با آخرين فن آوري ها

گردشگری سلامت

گردشگری سلامت چیست؟

به گردشگری سلامت، توریسم درمانی هم می گویند. از نظر سازمان جهانی گردشگری (WTO) ، گردشگری سلامت یعنی: استفاده از خدماتی که باعث افزایش سلامتی و افزایش روحیه فرد (با استفاده از آب‌ های معدنی ، آب و هوا یا پزشکی) می ‌شود و در جایی غیر از محل سکونت فرد – که بیشتر از ۲۴ ساعت است – طول می کشد. شعار جهانی توریسم سلامت، امکانات و خدمات در حد کشور‌های جهان اول یا پیشرفته و قیمت‌ها و هزینه‌ها در حد کشور‌های در حال توسعه و جهان سوم است.

گردشگری سلامت

چرا گردشگري پزشکي به ايران؟

ترکيبي منحصر به فرد از تجربه ، امکانات و منابع طبيعي کليد موفقيت سيستم مراقبت هاي بهداشتي ايران است. گذشته از اينها ، ايران از طيف منحصر به فردي از کادر پزشکي و پزشکان ذيصلاح نيز برخوردار است. متخصصان پزشکي و متخصصان فرعي در کشور متخصصان ماهر و کاملي هستند و توسط پيراپزشک و متخصص پزشکي پيشرفته پشتيباني مي شوند.

خدمات پرستاري در ايران نيز داراي صلاحيت بالايي است. علاوه بر اين ، مراقبت هاي بهداشتي در ايران به طور مداوم با تحقيقات گسترده پزشکي پشتيباني مي شود. ايران با ترکيبي بي نظير از آب و هواي سالم و دلپذير ، مناظر شگفت انگيز ، آثار تاريخي با شکوه تاريخي و فرهنگي و همچنين فناوري برش ، تجهيزات پزشکي پيشرفته و سيستم قدرتمند بازار داروسازي ايران برخوردار است.

گردشگری سلامت

جهانگردي ايمن چیست؟

روش هاي بسياري براي تعريف گردشگري پزشکي وجود دارد که به عنوان مسافرت پزشکي ، گردشگري جراحي ، گردشگري سلامت ، مسافرت بهداشتي ، مراقبت هاي بهداشتي در خارج از کشور ، خارج از کشور پزشکي ، جراحي خارج از کشور ، برون سپاري پزشکي و پزشکي خارج از کشور نيز شناخته مي شود. گردشگران از همه جا براي پيوند عضو ، جراحي پلاستيک ، جراحي چشم و لقاح مصنوعي به ايران سفر مي کنند.

گردشگری سلامت فرصتي براي تحرک فيزيکي

شما با این سفر یک تیر و چند نشان را خواهید زد. بدین ترتیب که هم برای درمان خود اقدام نموده اید , هم سفر کردید و با جاهای دیدنی زیادی آشنا شده اید و در نهایت هزینه های درمانی خود را کاهش داده اید. در این سفر شما می توانید تمریناتی برای تمدد اعصاب و آرامش داشته باشید.

می توانید تمام تمیرینات و فعالیت های بدنی خود را در دل طبیعت با آب و هوای قوف العاده دلپذیر انجام دهید و این بخش شاید بهترین لحظات سفر را برای شما رقم بزند.

گردشگری سلامت

می توانید از ورزش هایی استفاده کنید که آدرنالین شما را افزایش دهد و هیجان و نشاط را دوباره در وجود شما زنده کند مانند قایق سواری روي آب هاي خروشان (رفتينگ)، زيپ لاين، غواصي، موج سواري و غيره لذت ببريد.

بعد از ماجراجويي هاي با ترشح آدرنالين، مرحله بعد آرامش عميقي ست که ايجاد مي شود. به هتل يا محل اقامتتان برويد و در آرامش کامل استراحت کنيد. سالمندان ميتوانند براي تحرک فيزيکي از دوچرخه سواري لذت ببرند.

گردشگری سلامت فرصتی برای تغذیه سالم

در سفرهای سلامتی شما می توانید با سبک های آشپزی سالم آشنا شوید و طعم غذاهای خوشمزه و سالم را بچشید مانند خوردن انواع غذاهایآب پز که بسیار سالم و پرانرژی هستند. در این سفرها شما می توانید یک تغذیه سالم و رژیم غذایی سلامتی برای بدن داشته باشید و تماما از غذاهای ارگانیک و تازه مزارع استفاده کنید.

گردشگری سلامت

گردشگري سلامت در ايران چه اهدافی دارد؟

  •  ناباروري
  • دندان پزشکي
  • جراحي قلب، چشم و جراحي پلاستيک
  • بيماري‌هاي مرتبط با سرطان
  • گردشگري در آب‌هاي شفا بخش

انواع گردشگری سلامت

گردشگری طبیعت درمانی

سفر درمانی به مراکز دارای منابع و خدمات درمانی طبیعی تحت نظارت پزشک را گردشگری طبیعت درمانی می‌گویند. این منابع و خدمات طبیعی شامل چشمه‌های آب گرم، دریاچه نمک، آفتاب درخشان، لجن طبی، ماساژ طبی، حمام گیاهی و همچنین محیط زیست زیبا، پاک و آرام به منظور بهبود بیماران پوستی، تنفسی، روماتولوژی، عضلانی و یا گذراندن دوران نقاهت بعد از درمان و عمل‌های جراحی صورت می‌گیرد

گردشگری پزشکی

درو اقع گردشگری پزشکی رایج‌ترین و حساس‌ترین زیر شاخه گردشگری سلامت است. این سفر عموما برای درمان بیماری یا انجام عمل جراحی و یا چک آپ سلامت گردشگر در کلینیک‌ها و بیمارستان‌های کشوری با امکانات پزشکی بالا و هزینه‌های درمانی مناسب انجام می‌گیرد. گردشگری پزشکی یا گردشگری درمانی حساس‌ترین نوع گردشگری در بین تمام انواع گردشگری‌ها است زیرا به طور مستقیم با جان و سلامت گردشگر مرتبط است.

گرچه بسیاری از کشور‌های توریستی دنیا امروزه برای کسب درآمد، خدمات گردشگری درمانی ارائه می‌دهند، اما مطمئنا توانمندی یک کشور در علم پزشکی و خدمات درمانی برخلاف گردشگری تفریحی و ورزشی و … چیزی نیست که صرفا با ساخت و ساز و صرف پول بدست آید.

گردشگری سلامت

گردشگری تندرستی

در این نوع سفر، گردشگر به دنبال آرامش است و برای رهایی از تنش‌های زندگی روزمره و تجدید قوا، بدون مداخله و نظارت پزشکی راهی سفر می‌شود. معمولا این گردشگران بیماری جسمی مشخصی ندارند و بیشتر در پی بهره‌مندی از طبیعت شفابخش و دوری از شلوغی‌ها، تنش‌ها و آلودگی‌های زندگی شهری هستند.

یکی از جاذبه‌ها و امتیازات ایران برای گردشگری درمانی در حوزه‌ی آب درمانی است، به طوری که در حال حاضر بیش از ۱۰۰۰ چشمه آب معدنی شناسایی شده است. از دیگر جاذبه‌های گردشگری تندرستی در ایران، وجود هتل‌ها و کلبه های جنگلی، کویری، ویلاهای استخردار و یا کوهستانی و اقامتگاه های بومگردی است که افراد می‌توانند در آرامش کامل در محیط زیست پاک تندرستی خود را بهبود بخشند.
 

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی