پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

خانه های بوم گردی در گلستان :ساختن خانه هایی که با فرهنگ مردم ایران و اصالت ما تناسب داشته باشد چقدر زیباست. خانه ای که حریم داشته باشد , ساده , بی پیرایه و همه چی از جنس محبت باشد. خانه ای که مصالحش خشت خام یا آجر بود، ظاهرش روح و جان انسان را آرامش می‌داد، فضایش دل‌نشین و روح‌نواز بود؛ دیوارهایش بلند، درهایش چوبی، پشت‌ بامش کاهگل و از همه مهم‌تر گردشگران و مسافران از اقامت کردن در چنین اماکنی راحت و آسوده بودند.

داشتن خانه ای که هر گوشه و کنارآن تو را به گذشته می برد و حس زندگی کردن در تو را به جریان می اندازد چقدر شیرین است و لذت بخش است. خانه ای که هر گوشه و کتنار آن با فکر و سلیقه و ایده های جذاب چیده شده است. اصلا در خانه های ایرانی می توان تبدیل به آدمی خاص شد.

تصور کنید در خانه های سنتی زندگی می کنید، خانه ای با حوض های فیروزه ای در وسط حیاط، درختان و گلدان هایی که حیاط را تبدیل به بهشتی کوچک کرده است، پیچک هایی که از پنجره بالا رفته اند و اتاق هایی که مزین به فرش های ایرانی بی نظیر هستند، حتی از تصور کردنش هم انسان به وجد می آید بله درست است اقامتگاه های بوم گردی گلستان اینگونه حس زندگی و لذت بردن از طبیعت را در شما به جریان می اندازد.

می خواهیم با هم سفری داشته باشیم به خانه های که در آن می توان جاری بودن زندگی را به وضوح لمس کرد، خانه ای خوب که به ما یاد آور می شود هنوز هم درهمهمه این شهر شلوغ می توان جایی داشت پر از مهر و صفا، لبریز از آرامش. پر ازحس خوب بودن. زیبایی های این حیاط و خانه ها تمامی ندارد، هر گوشه اش چیزی برای ذوق زده شدن و جیغی خفیف از سر شادی کشیدن وجود دارد.

وارد هریک از خانه های بوم گردی گلستان شوید، متوجه می‌شوید حس زندگی همچنان در هر گوشه و کنار خانه وجود دارد. زندگی هنوز و همچنان در این خانه‌ها جریان دارد اگر با چشم دل بنگرید و با گوش جان به دنبال صداها بگردید.

خانه های بوم گردی در گلستان

اقامتگاه بوم گردی رامیان

اقامتگاه بوم گردی خانه ابریشم

اقامتگاهی رنگارنگ که بازی رنگ ها نگاه شما را به خود جذب می کند. دیوارهای رنگی رنگی که شما را به یاد نقاشی های کودکانه و رنگی رنگی روی دیوار و دفتر نقاشی می اندازد. در این اقامتگاه حوض فیروز ای در وسط حیاط وجود دارد که با گردش ماهی های قرمز درون آن زیبایی آن را دو چندان کرده است.

خانه های بوم گردی در گلستان

خانه های بوم گردی در گلستان

رقص گلدان های زیبا به دور حوض که شما را به یاد خانه های سنتی گرگان که در وسطآن حوض و گلدان بود می اندازد. از این همه زیبایی که بگذریم در گوشه ای دیگر از این حیاط زیبا شما یک موزه زیبایی از لوازم سنتی و قدیمی می بینید که شما را به گذشته های دور می برد و یاد خاطره چرخ دستی که مادر پارچه های گل گلی را در زیر آن قرار می داد و برای شما پیراهن گل گلی می دوخت می اندازد و چقدر مروز این خاطرات زیبا شیرین است.

خانه های بوم گردی در گلستان

بوی عطر نان تنوری که تمامن فضا را پر کرده است شما را ناخدا آگاه به سمت خود می کشد . در گوشه ای دیگر از حیاط شما تاب چوبی میبینید که می توانید با دیدن آن روزهای شاد کودکی را زنده نگه دارید.

به محض ورود به داخل اقامتگاه بوم گردی خانه ابریشم شما مبهوت تمام زیبایی ها و حیاط زیبای آن می شوید و تمام خستگی مسیر را فراموش خواهید کرد. درواقع خانه ابریشم یک خانه رویایی بسیار زیبایی است که گویا شما در خواب هستید.

بالاخره به ساختمان می رسی، درب چوبی قدیمی را باز می کنی قبل از تو نور خورشید خودش را به داخل می کشاند، عجله دارد تا راه را برای تو روشن کند، به کف ساختمان می رسد و بر ت نفرش زیبایی که پهن شده می نشیند، تو که شاهد این این بازی زیبای نور و رنگ هستی، نفست در سینه حبش می شود از این همه زیبایی و اصالت که در این خانه وجود دارد.

خانه های بوم گردی در گلستان

خانه های بوم گردی در گلستان

به اطرافت نگاه که می کنی لوازم سنتی می بینی که همه جا هستند. طاقپوش های سنتی , آویزهای منگوله دار , تابلوهای پارچه ای که نقش و نگار گلدوزی شده دارد. و از همه زیباتر لوازم خواب سنتی است که می توانی در موقع خواب ازآن استفاده کنید چه لذت بخش است.

با جابجا شدن وکمی استراحت زمان خوردن صبحانه فرا می رسد. جایی که میز صبحانه با همه جا متفاوت است . سینی صبحانه ای که با ظروف سفالی و سنتی تزئین شده است و عطر چایی که بهار نارنج دارد شما را به خیال می کشاند. بوی نان محلی , طعم لبینات محلی که بسیار خوشمزه است و بوی غذاهای محلی که تمام فضا را پر کرده است. اینجا یک بهشت کوچک ست از دست ندهید.

خانه های بوم گردی در گلستان

خانه های بوم گردی در گلستان

بوم گردی مینودشت

اقامتگاه بوم گردی ساسنگ

همه چیز از بدو ورود به روستا آغاز می شود. روستای ساسنگ جایی که جز خاطرات زیبا نیمتوانی درآن رقم بزنی. اقامتگاه ساسنگ درست در دل این روستای خاطره انگیز است. اقامتگاه ساسنگ در ارتفاعات مینودشت برای تجربه زندگی در روستایی ییلاقی و همنشینی با مردمانی دوست داشتنی.

اقامتگاه ساسنگ مانند یک دهکده کوچک و آرام در دل جنگل های هیرکانی است و آبشارهای دائمی و پرآبی در اطراف خود دارد که با یک پیاده روی نیم ساعته در مسیر جنگلی میتوان به آنها رسید. چشمه سارهای فراوانی که از دل سنگ های بزرگ می جوشد و آبشارهای بلند و پر آبی که چشم هر بیننده ای را می نوازد.

خانه های بوم گردی در گلستان

خانه های بوم گردی در گلستان

در لحظه ورود به این اقامتگاه اولین چیزی که چشم شما را به خود خیره می کند بنای خانه است که کاملا سنتی و کاهگلی به همراه نرده ها و پنجرههای قدیمی آبی رنگ است .وارد اتاق ها که می شوید مبهوت زیبایی و دکوراسیون سنتی آن می شوید. در این اقامتگاه شما می توانید از لحاف های سنگین قدیمی و زیراندازهای دست دوز و بالش های سنتی بای خوابیدن استفاده کنید. 

خانه های بوم گردی در گلستان

خانه های بوم گردی در گلستان

این اقامتگاه گویی قطعه ای از بهشت است که در ساسنگ گذاشته است. عطر گلهای آیزان از بالکن که فضا را پر کرده است شما را به رویا می برد. مناظر اطراف و سرویس های پذیرایی سنتی که شما را چند روزی به میهمانی روستا و به دور از هیاهوی شهری می برد. خیلی لذت بخش است.

خانه های بوم گردی در گلستان

درست است که دل کندن از چنین خانه هایی سخت است، اما هر آمدنی رفتنی هم دارد، ولی این خانه هاحتی موقع رفتن هم تصویری زیبا برایت به جا می گذارند. تصویری زیبا و  پر از حس خوب. حسی آنقدر زیبا که دلت می خواهد دوباره و دوباره مهمان این خانه ها باشی.

 

 

 

برچسب ها

بوم گردی در رامیان اقامتگاه خانه ابریشم رامیان اقامتگاه های بوم گردی در گلستان بوم گردی در مینودشت بوم گردی خانه ابریشم رامیان اقامتگاه بوم گردی ساسنگ اقامتگاه بوم گردی خانه ابریشم اقامتگاه ساسنگ بوم گردی در گلستان لیست اقامتگاه های بوم گردی در گلستان اقامتگاه بوم گردی در گلستان اقامتگاه ساسنگ مینودشت اقامتگاه بوم گردی رامیان اقامتگاه بوم گردی در علی آباد کتول بوم گردی گلستان خانه های بوم گردی در گلستان



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی