پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

پارک جنگلی کشپل یا تفرجگاه جنگلی کشپل چمستان در شهرستان نور مازندران در شهر چمستان در مسیر ییلاقی روستای لاویج و در حد فاصله دوونیم کیلومتری از چمستان با موقعیت جغرافیایی از شمال به جاده نورـ چمستان و از جنوب به کوه لاویج و آب گرم لاویج و شرق به جنگل های چمستان و از غرب به لاویج رود و شهرک صنعتی چمستان واقع شده ‌است.

جنگل‌ های لاویج از تنوع زیاد گونه ‌های گیاهی و درختان گوناگون برخوردار است و در هر ناحیه آن چشمه‌ سارانی از دل زمین می ‌جوشد. این منطقه در هر فصلی از سال از میوه‌ های وحشی و جنگلی خاصی برخوردار است. بهار با شکوفه‌ های سفید، تابستان یکسره سبز و پاییز هزار رنگ آن جلوه های طبیعی آن به شمار می ‌رود.

پارک جنگی کشپل

پوشش گیاهی پارک جنگلی کشپل

پارک جنگلی کشپل از نظر پوشش گیاهی دارای شش گونه جنگلی توسکا، لرک و توسکا، توسکا و بلوط، افرا، بلوط، ممرز، انجیلی و ممرز و انجیل است.

این پارک جنگلی که به واسطه وجود چشمه های فراوانش در بین گردشگران و محلی ها مشهور است در بدو ورود به چمستان، در جاده لاویج واقع شده است. چشمه و درختان به هم گره خورده جنگل در این منطقه، تابلویی زیبا و منحصربفرد از طبیعت را در پیش چشم بینندگان ترسیم کرده است.

برای گذراندن یک روز خوب در این جنگل از لباسهای راحت و مناسب برای کوهنوردی استفاده کنید. همینطور پیشنهاد میشود اگر کودک خردسال به همراه دارید آب معدنی با خود ببرید.

پارک جنگی کشپل

کشپل یعنی چه؟

کشپل احتمالا از دو جزء کش(kash) به معنای بغل و کنار و پهلو و پل(pel) به معنای هوای دم کرده و گرم , گرفته شده و به معنای جایی است که بعد از عبور از بغل و کنار آن , هوا بخصوص در فصل تابستان به شدت گرم می شود.

جاذبه های نزدیک پارک جنگلی کشپل

جنوب این پارک جنگلی و امتداد جاده ای که از چمستان به سوی این پارک می رود، به روستا و آبگرم لاویج منتهی می شود.

امکانات و تجهیزات موجود در پارک جنگلی کشپل

آلاچیق، رستوران، قهوه خانه سنتی، فروشگاه مواد غذایی، چشمه‌های آب معدنی، راه پلکانی برای پیاده روی به عرصه‌ی بالادست، تاسیسات روشنایی، آلاچیق، سکو برای استقرار چادر، نمازخانه، سرویس بهداشتی، تلفن عمومی، محیط بازی کودکان و..

پارک جنگی کشپل

سوغات جنگل کشپل

به دلیل وجود گل‌ها و گیاهان فراوان و خوشبو زنبور‌های فراوانی این محل را برای گرده افشانی انتخاب کرده اند و همین امر موجب تولید عسل معروف لاویج در این منطقه شده است شما می‌توانید با سوغات بردن این عسل خوش طعم تا مدت‌ها شیرینی سفر را در ذهنتان ماندگار کنید.

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی