پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

عید کجا بریم؟ : اسفند همیشه پر سر و صداتر از عید است؛ شلوغی و ترافیکش یک طرف و هجوم حاجی فیروزهایش هم طرف دیگر. اما مهم‌ترین دل‌مشغولی اسفند برنامه ریزی برای عید است؛ وسط خانه تکانی، خرید آجیل و کیف و لباس نوی نوروز حتما از خودتان پرسیده‌اید که «عید کجا بروم؟». بهترین فصل سال برای سفر، بهار است که خوشبختانه با تعطیلات نوروز بهانه برای بستن کوله بار و کشف ناشناخته‌ها تکمیل می‌شود.

 پس بهتر است شما هم فرصت را از دست ندهید و با یک انرژی صد در صد به استقبال نو شدن بروید. اگر بهانه‌های شلوغی، گرانی و بی حوصلگی را برای خودتان شمرده‌اید و فکر سفر را از سرتان بیرون کرده‌اید بهتر است نگاهی به صفحات داخلی بیندازید؛ ما همه تلاشمان را برای وسوسه کردن شما به کار بسته‌ایم تا امسال را متفاوت شروع کنید، چون اعتقاد داریم «سالی که نکوست از بهارش پیداست».

اگر به دنبال هیجان هستید و دوست دارید آدرنالین خونتان بالا بزند و یا اگر به دنبال آرامش مطلق هستید و دلتان می‌خواهد روی شن‌های طلایی رنگ دراز بکشید و به آبی بی کران خیره شوید همراه ما باشید تا شما را به مقصدتان برسانیم. در ضمن فراموش نکنید که نوروز جشن نو شدن طبیعت است پس چرا ما نو شدنمان را جشن نگیریم؟

عید کجا بریم سفر داخلی

استان گیلان

عید بیاید و شمال نرویم؟ این حرف خیلی‌هاست و برای این عده ما پیشنهاداتی که داریک که نگو. یک سفر هیجان انگیز به شمال و دیدنی های بی نظیرش. فصل بهار در شمال بسیار دیدنی است.

روستای سوباتان

در فاصله ای نه چندان دور از تالش روستایی زیبا و چشم نواز که گویا تا به حال دست هیچ بشری به آن نخورده به نام سوباتان قرار دارد مسیر این روستا بسیار زیبا و چشم نواز است که دل هر رهگذر و بیننده ای را می رباید؛ شروع مقصد از تالش می باشد ،سوباتان در شمال غربی تالش قرار دارد.
سوباتان سرزمین نعمت های الهی است سرزمینی که در آن آب ،کوه ، اسب های وحشی و روستاهای قدیمی چشم نوازی می کند.

سوباتان بهشتی در دل گیلان با دشتها و مراتع وسیع دره های بی حد و مرز که دارای آسمانی با ابرهای آبی و کوههای سربه فلک کشیده که گویی تمامی زیباییهای جهان همه در یک جا جمع گشته تا هر بیننده ای را دچار شگفتی و حیرت سازد.

سوباتان سرزمین سکوت ،سرزمین شگفتی، بدون امکانات پیشرفته ی امروزی.تا جاییکه در این سرزمین خبری از دکل موبایل و برق و گاز نیست بیایید تا با خواندن این مطلب زیبای بخش گردشگری نمناک تصویر رویایی سوباتان را در ذهن خود مجسم کنیم.

روستای امیركلایه

روستایی از توابع بخش مرکزی شهرستان لاهیجان در استان گیلان ایران است. امیرکلایه، تالابی بین‌المللی در استان زیبا و دیدنی گیلان محسوب می‌شود. این تالاب وسعتی اندازه ۱۲۳۰ هکتار دارد و عمق آن به‌طور تقریبی به ۸۵ متر می‌رسد.

ویژگی منحصربه‌فردی که سبب شده این تالاب در سطح جهان مشهور شود، آب شیرین آن در مقایسه با دیگر تالاب‌های گیلان است. همچنین تالاب در فاصله یک کیلومتری دریا قرار دارد. تالاب امیرکلایه زیستگاهی مناسب برای انواع مختلفی از گیاهان و جانوران به‌شمار می‌آید.

دشت شقایق های وحشی

دشت شقایق‌های وحشی در دامنه‌های كوهستانی تالش در شمال گیلان قرار دارد. این دشت كه از چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد منطقه تالش محسوب می‌شود، در خرداد به گل می‌نشیند.

جاده اسالم به خلخال

طبیعت بکر و دست نخورده، زیبائی های وحشی جنگلی، زندگی سنتی افراد بومی، تولید عسل های ناب، وجود آبشار و دریاچه، دشت وسیع گل و گیاهان کمیاب و… از جمله ویژگی هایی است که گردشگران می توانند در یک جاده 70 کیلومتری یک جا همه این مواهب و دیدنی ها را مشاهده کرد.

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

بندر انزلی

بندر انزلی از شهرهای زیبای ایران است، شهری که با خانه‎هایی با بام‎های رنگارنگ شیروانی، میدان‏‌های جذاب، معماری به سبک مدرن، آب و هوای دوست داشتنی، دریایی زیبا و اسکله‎ای که در آن سر و صدای کشتی‏‌ها با ابعاد کوچک و بزرگ که با آواز مرغ‌های دریایی تلفیق شده و صدایی فوق العاده و منحصر به فرد را از خود ساتع می کند.

در میان همه جاذبه های این شهر  بلوار ساحلی و اسکله بندر انزلی یک جاذبه بی نظیر محسوب می گردد. این اسکله از پرکارترین بنادر کشور از نظیر میزان باری که تخلیه و بارگیری می شود، به حساب می آید و در واقع از این حیث سومین بندر کشور است.

جاهای دیدنی بندرانزلی

  • تالاب انزلی
  • موج شکن
  • پل های انزلی
  • بلوار ساحلی
  • بلوار انزلی
  • کاخ انزلی
  • حافظیه انزلی
  • کشتی میرزاکوچک خان جنگلی 

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

عید مسافرت کجا بریم ایران

و اما یکی از استان های دیدنی که کمتر شناخته شده است و اگر یکبار برنامه سفر به این استان را داشته باشی بهترین مقصد برای سفرهای بعدیتون میشه. پیشنهاد بعدی ما استان همیشه سرسبز گلستان است. استانی که در درون خود کوه , جنگل , دریا و آبشارها را جای داده است و دیدنی های بی شمارش شما را مبهوت خود می کند.

روستای بی نظیر زیارت

این روستا درچند قدمی شهر گرگان قرار دارد و به واسطه آب و هوای بی نظیرش یکی از بهترین مقاصد گردشگری در گلستان به شمار می آید.روستای زیارت دارای بافت تاریخی بسیار دیدنی می باشد و همچنین شما می توانید از چشمه آب گرم , آبشار دوقلوی و دیدنی زیارت و امامزاده روستا دیدن نمایید.

در روستای زیارت شما بوی نان تنوری را در کوچه پس کوچه های استشمام می کنید و زنان را در کنار تنور گلی می بینید که در حال پخت نان تنوری هستند و همچنین می توانید بهترین لبنیات مانند پنیر , ماست چکیده , کره , سرشیر , شیر و دوغ محلی را که طعم متفاوتی دارد را امتحان کنید. اگر به گرگان سفر کردید و زیارت را ندید بدانید که ضرر کرده اید.

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

پارک جنگلی ناهارخوران

تا به حال شده با خودتان به این فکر کنید که آیا می شود در وسط شهر با جنگل بسیار زیبا مواجه شوید؟ بله پارک جنگلی ناهارخوران بدین گونه است . دو سه تا خیابان از شهر دور شوید و یکدفعه همه آن دود و دم جایش را به سرسبزی و هوای تروتازه جنگل بدهد؟ ناهارخوران گرگان اینطور جنگلی‌ست و یکی از دلایل محبوبیت بی‌شمارش هم همین است.

این جنگل‌ها جزو جنگل‌ های هیرکانی‌ست که ۴۰ میلیون سال قدمت دارد.  پنجشنبه و جمعه‌ها، گرگانی‌ها و مسافران این شهر در حاشیه بلوار ورودی این جنگل قدم می‌زنند، در حالی که مه‌ای هم توی جنگل را پوشانده.

این فقط حاشیه بلوار ناهارخوران با رستوران‌ها و قهوه‌خانه‌ها و جگرکی‌هایش نیست که معروف است. داخل جنگل که بشویم می‌توانیم زیر آلاچیق‌ها زیراندازمان را پهن کنیم و غرق صدای پرنده‌ها بشویم.

ناهارخوران در گرگان، رودخانه پرآبی هم دارد که آبش از رودخانه زیارت می‌آید. جز این، سفید چشمه، تپه باباطاهر که از بالایش می‌توان به کل شهر احاطه داشت، منطقه پارادایز که شهربازی و رستوران و هتل دارد، از دیدنی‌های این جنگل است.

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

علی آباد کتول ییلاق بهشت گلستان

مسیر دسترسی به شهر گرگان و علی آباد به صورت اسفالته و اتوبانی بوده و در فاصله زمانی حدود ۲۵ دقیقه از گرگان به این شهر خواهید رسید . در مسیر این شهر ییلاقاتی هم چون دهنه زرین گل به چشم میخورد که مملو از روستاهای ییلاقی و کوهستانی بر فراز جنگل های سرسبز میباشد.از جمله روستاهای زیبا میتوان به زرین گل و چینو و خاک پیرزن و افراتخته و سیاه رودبار اشاره کرد.

از دیگر مناطقی که می توان از سفر کردن به آن لذت برد شهر کوچک فاضل آباد می باشد که خالی از لطف نیست تمام مسیر را تا به اینجا آمده اید و به ییلاقات این شهر سری نزنید.. این دهنه نیز در مجاورت رودخانه اغاز میشود و از روستاهای جنگلی شروع شده و در پایان به روستاهای کاملا کوهستانی بر فراز جنگل میرسد.

از جمله روستاهای زیبای این منطقه نیز میتوان به گنو و ریگ چشمه و روستای نرسو و چجا و سیاه مرزکوه و مایان و خولین دره و بالاچلی و تاویر اشاره کرد که هر یک دارای ارتفاعی متفاوت از بقیه بوده و پوشش جنگلی و کوهستانی در انها متفاوت است.

در این روستاهای ییلاقی انواع خانه های روستایی و ویلاهای جدید و همچنین کلبه های بومگردی در علی آباد کتول وجود دارد. علاوه بر این شما برای اجاره سوئیت درعلی آباد کتول  می توانید بر حسب بودجه و سلیقه خود ویلاها را انتخاب نمایید. گلستانی ها آرزوی بهترین سفر را برای شما مسافرین گرامی دارد.

مناطق گردشگری و دیدنی شهر علی آباد کتول

  • آبشار تمام خزه ای کبود وال

  • دریاچه سد زرین گل (دریاچه کبودوال)
  • موزه مردم شناسی علی آباد کتول

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

خالد نبی کجاست؟

خالد نبی از جاهای دیدنی گلستان است که با شهرستان گنبد کاووس، 90 کیلومتر و با شهرستان کلاله، 55 کیلومتر فاصله دارد. نزدیک‌ترین روستا به این جای دیدنی، روستای گچی سو است که در فاصله‌ی 6 کیلومتری آن قرار دارد. این جای دیدنی روی قله کوه گوگجه داغ قرار دارد که ارتفاع آن حدود 700 متر است. مجموعه خالد نبی شامل چند جای دیدنی است: زیارتگاه خالد نبی، زیارتگاه چوپان آتا، زیارتگاه عالم بابا و قبرستان خالد نبی.

فروردین و اردیبهشت بهترین تاریخ رفتن به خالد نبی است. دوماه اول بهار که خبری از گرمای هوا نیست و دشت‌ها حسابی سرسبز شده‌اند، بهترین وقت رفتن به خالد نبی است.

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

روستای پاقلعه رامیان

در استان گلستان روستایی قرار دارد که از نظر قدمت و طبیعت در نوع خود بسیار شگفت انگیز است. ارتفاع این روستا از سطح دریا ۱۲۰۰ متر بوده و تحت تأثیر اقلیم کوهستانی، زمستان‌های سرد و تابستان‌های معتدلی دارد. حضور در روستای پاقلعه و تماشای طبیعت بکر که همراه با استشمام بوی باران بر دیوارهای گلی همراه است و همچنین شنیدن صدای آب و پرندگان برای هر گردشگری می تواند روح بخش باشد.

اجاره یک کلبه جنگلی در دل طبیعت بی نظیر رامیان بسیار هیجان انگیز است. شما می توانید کلبه جنگلی نیسا را که دارای بهترین امکانات و دسترسی آسان و در یکی از روستاهای ییلاقی بی نظیر رامیان یعنی پاقلعه است را برای اقامت رزرونمایید. این کلبه جنگلی دارای یک شیروانی با چشم انداز بی نظیری است که دل هر بیننده ای را از خود بی خود می کند و شما را به تماشای طبیعت بکر و خارق العاده دعوت می کند.

عید کجا بریم؟

عید کجا بریم؟

مینودشت

یکی از شهرهای استان گلستان که با داشتن یک طبیعت بکر و فوق العاده بی نظیر به خود می بالد شهرستان مینودشت است.این شهرستان دارای آبشارهای زیادی می باشد که حتما باید سری به آنها بزیند.

البته این شهرستان در پستی و بلندی تاریخی نام های زیادی را به خود گرفته است که اولین نام شهر تاریخی مینودشت کبودجامه بوده سپس به حاجیلر , سنگر حاجیلر و همچنین دشت مینو و در نهایت مینودشت تغییر یافته است. سفر به شهر مینودشت و لذت گشت‌و‌گذار در طبیعت بکرش را از دست ندهید.

عید کجا بریم؟

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی