پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

بومگردی درگلستان : تا قبل از اینکه اقامتگاه بومگردی در گلستان پا در میان بگذارند سفرهای مردمی به صورت دیگری بود و اکثرا مردم برای اقامت از هتل ها و سوئیت اهای اجاره ای استفاده می کردند. ولی هزینه ها به صورتی بود که هر کسی توان رفتن و رزرو این سوئیت ها را نداشت. اما با روی کار آمدن اقامتگاه های بومگردی وضعیت کاملا متفاوت شده است سفرها کمی ارزان تر شده است و هم اینکه مسافرین هر مقصد می توانند با گویش و شیوه زندگی مردمان آن منطقه آشنا شوند و از تمامی غذاهای محلی آنها استفاده نمایند و همچنی می توانند سوغات و صنایه دستی این منطقه را خریداری نماییند.

تعریف اقامتگاه بومگردی

اقامتگاه های بومگردی به آن دسته از اقامتگاه هایی گفته می شود که در محیط روستایی و طبیعی و بر اساس بافت تاریخی و سیمای روستای مورد نظر باشد و همچنین حداکثر تعامل با جامعه محلی و توجه به اقلیم، زمینه حضور گردشگران را با کیفیتی قابل قبول و تعریف شده فراهم می نمایند.

بومگردی در زیارت

اقامتگاه بومگردی خانه دوست

این اقامتگاه بومگردی واقع در روستای زیبای زیارت میباشد. ساختمان اقامتگاه در طبقه همکف می باشد که دارای 3 اتاق مجزا می باشدکه هر کدام از این اتاق ها ظرفیت 4 الی 5 نفر را دارد. این اقامتگاه بدلیل حفظ سنت روستایی و همچنین فرهنگ مردمان گذشته که در این روستا زندگی می کرده اند اتاق ها دارای تختخواب و یخچال و همچنین تلویزیون اختصاصی نمی باشند و از این وسایل به صوت مشترک می توانید استفاده نمایید.

البته یکی از اتاق ها دارای حمام مجزا نیز می باشد. اما برای اسایش و رفاه شما مهمانان عزیز توالت ایرانی و فرنگی عمومی در داخل اقامتگاه در نظر گرفته شده است.صبحانه در این اقامتگاه همراه با اقامت می باشد و در صورتی که تجربه ی میل کردن غذاهای محلی گرگان را دوست داشته باشید می توانید قبل از ورود به اقامتگاه و با هماهنگی راهنمای خود غذای محلی سفارش دهید.

اما توجه داشته باشید آشپزخانه و امکانات آشپزی در این اقامتگاه در اختیار مهمان قرار نمی گیرد. در طبقه زیرین این اقامتگاه یک کافه رستوران فضای باز نیز وجود دارد که مهمانان میتوانند لذت نوشیدن انواع نوشیدنی های گرم و غذاهای سنتی محلی را در آنجا نیز تجربه کنند.

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

اقامتگاه بومگردی بهرام خاصه

این واحد در روستای زیارت است. مساحت خانه 220 متر است که 4 اتاق خواب دارد. امکانات ویلا به این صورت است که دارای دو تا یخچال , تلویزیون , لوازم خواب تا 15 نفر و اوازم پخت و پز تا 10 نفر می باشد. این واحد علاوه بر بخاری گازی دارای کرسی سنتی می باشد. دارای 80 متر حیاط می باشد و یک تاب سنتی نیز در حیاط وجود دارد.

اتاق های این اقامتگاه کف خواب هستند و سرویس بهداشتی و حمام در حیاط قرار دارد.اردیبهشت ماه بهترین فصل بازدید از این اقامتگاه است.در این فصل گل کاری های زیبا دراین منطقه انجام می شود .همچنین می توانید در این اقامتگاه لذت شب نشینی کنار آتش و سیب زمینی آتیشی را تجربه کنید
 اقامتگاه بوم گردی زیارت دارای منوی خاص از غذاهای محلی و رسمی است که می توانید با رزرو صبحانه و نهار و شام ازغذاهای محلی این روستا بهره مند شوید.

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

بومگردی در علی آباد کتول

اقامتگاه بومگردی پونه آرام

بومگردی  پونه آرام واقع در روستای سیاه رودبار می باشد. این روستا در فاصله 20 کیلومتری شهرستان علی آباد کتول واقع شده است. سیاه رودبار بزرگترین ذخیره گاه سرخدار می باشد و دارای طبیعت بی نظیری می باشد.

جاذبه های گردشگری به این اقامتگاه بومگردی سد کبودوال می باشد که در حدود 20 دقیقه فاصله دارد و شما می توانید از آنجا در حدود 15 دقیقه حرکت کنید و به پارکینگ آبشار کبودوال برسید و از بزرگترین آبشا خزه ای دیدن نمایید. علاوه بر این دیدنی ها شما میتوانید شیرآباد , جنگل زرین گل , جنگل سرخدار , آبشارهای چپه دره و نروز سیاه رودبار و همچنین جنگل ابر دیدن نمایید.

بومگردی در گلستان

اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه

اقامتگاه بومگردی ریگ چشمه در بخش کمالانِ شهرستان علی آباد کتول و در منطقه نمونه گردشگری محمدآباد کتول واقع شده که یه اقامتگاه امن، استاندارد و با امکانات مناسب است که چشم انداز رو به کوه اون همه رو مجذوب خودش کرده. برای رسیدن به این اقامتگاه باید تا گرگان و سپس به شهر فاضل آباد که در 35 کیلومتری گرگان واقع شده رانندگی کنید.

مسیر دسترسی آسان و آسفالته است که در هر فصلی تردد رو راحت کرده. از فاضل آباد که به سمت ریگ چشمه حرکت کنید از روستای رحمت آباد و روستای محمدآبادکتول عبور می کنید.اگر در فصل بهار و تابستان سفر کنید زمین های برنج با عطر مست کننده برنج رو در اطرافتون دارید اما اگر در فصل پائیز سفر می کنید جنگل های هفت رنگ هیرکانی چشم اندازهای فوق العاده ای ایجاد می کنه.

چهارساختمان دوطبقه با 8 واحد 40 متری مجزا و نسبتا مجهز که در زمینی به مساحت پنج هزار متر در میان جنگل های انبوه هیرکانی قرار گرفته است .
 واحدهای شماره 1 تا 4 واحدهایی هستند که در طبقات همکف قرار گرفته اند و سرویس بهداشتی فرنگی دارند، پس اگر فرد مسن همراه خود در سفر دارید این واحدها را برای اقامت خود رزرو کنید .

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

اقامتگاه بومگردی دادا و دده

اقامتگاه بومگردی دادا و دده در روستای چلی سفلی، شهر علی آباد کتول استان گلستان واقع شده است.شما با اقامت در این روستا تجربه ی یک زندگی بومی را د رکنار طبیعت بکر و بی نظیر روستای چلی برای خود رقم می زنید.

این اقامتگاه دارای کلبه های اقامتی متفاوتی می باشد که هر کدام ازاین کلبه ها با نام های کلبه عشقه کوه , کلبه کایلو , کلبه جوزک و کلبه کپوکی نامگذاری شده است. این کلبه ها دارای متراژ و امکانات متفاوتی هستند.

بومگردی در گلستان

اقامتگاه بومگردی شوکا

اقامتگاه بوم گردی شوکا علی آباد کتول در سال 1397 به بهره برداری رسید. این اقامتگاه دارای 3 باب سوئیت می باشد، که یک باب از سوئیت ها در طبقه پایین و 2 باب سوئیت دیگر در طبقه بالا قرار گرفته اند. اقامتگاه شوکا در روستای افراتخته واقع شده است و فاصله آن تا مرکز شهر علی آباد کتول، حدود 35 کیلومتر می باشد.

گردشگران می توانند ضمن آشنایی با زندگی بومیان استان گلستان، از اقامت در طبیعت و مناظر چشم نواز روستای افراتخته لذت ببرند. همچنین از جاذبه های گردشگری این منطقه می توان به آبشار کبود وال و دریاچه سد زرین گل اشاره کرد، که با پیمودن حداکثر مسافت 37 کیلومتر از اقامتگاه بوم گردی شوکا می توان به این مناطق دسترسی داشت.

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

بومگردی در مینودشت

اقامتگاه بومگردی ساسنگ

اقامتگاهی در ارتفاعات مینودشت برای تجربه زندگی در روستایی ییلاقی و همنشینی با مردمانی دوست داشتنی. اقامتگاه بوم گردی ساسنگ در ییلاقات شهر مینودشت در استان گلستان واقع گردیده است.این اقامتگاه در واقع خانه روستایی با قدمت بیش از 40 سال می باشد. روستای ساسنگ یک دهکده کوچک و آرام در دل جنگل های هیرکانی است و آبشارهای دائمی و پرآبی دارد که با یک پیاده روی نیم ساعته در مسیر جنگلی میتوان به آنها رسید. چشمه سارهای فراوانی که از دل سنگهای بزرگ می جوشد و آبشارهای بلند و پر آبی که چشم هر بیننده ای را می نوازد، از جذابیت های اصلی این روستای کوچک است. ساسنگ یعنی " به سان سنگ" و روستا نامش را از همین سنگهای بزرگی گرفته که بنا به گفته پیشینیان از آنها در ساخت کلبه های روستایی استفاده می شده است .

بومگردی در گلستان

اقامتگاه بومگردی عمو قدرت

این اقامتگاه بی نظیر واقع در شهرستان مینودشت روستای قلعه چه می باشد.فاصله این مجموعه از شهر مینودشت 9 کیلومتر و از گرگان در حدود 95 کیلومتر می باشد. اقامت در اقامتگاه بومگردی عموقدرت  به 3 صورت سوئیت , اتاق و کلبه چوبی می باشد. سوئیت های مجموعه به صورت 2 , 4 , 6 , 8 و 12 نفره می باشد. سوئیت ها به صورت فول امکانات و اختصاصی می باشد و سرویس بهداشتی و حمام دارد . در این مجموعه اتاق هایی نیز برای رزرو وجود دارد که سرویس و حمام آنها به صورت مشترک می باشد. کلبه های چوبی اقامتگاه به دو صورت دو نفره و 4 نفره می باشد.تمامی این مجموعه گردشگری در طبقات همکف تا دوم طراحی شده است.

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

بومگردی در رامیان

اقامتگاه بومگردی خانه ابریشم

این اقامتگاه در بافت سنتی شهرستان رامیان واقع شده است که یکی از بومگردی بسیار زیبا استان گلستان می باشد. این اقامتگاه رنگی رنگی با حوض زیبای لاجوردی و رقص گلدان های رنگی در دورش شما را به وجد می آورد. اقامتگاه بومگردی خانه ابریشم دارای 6 اتاق خواب بسیار زیبا که همه آنها کاملا با یکدیگر متفاوت هستد. در تمامی اتاق ها لوازم سنتی از در و دیوار خانه آویزان است و شما را به روزهای خوب کودکی خود باز می گرداند. در این اقامتگاه یک اتاق بهار خواب نیز موجود است که درآن در فصل پاییز برای گرمایش از کرسی استفاده می شود که ظرفیت این اتاق 6 نفر می باشد.

بومگردی در گلستان

بومگردی بهشت پاقلعه

این سوئیت واقع در شهر رامیان روستای پاقلعه می باشد. بهشت پاقلعه دارای 4 سوئیت مجزا می باشد که هر واحد 100 متر مربع و دارای دو خواب می باشد. تمامی واحدها برای حفظ فضای روستایی کف خواب می باشد و هر سوئیت به صورت جداگانه 20 عدد پتو ؛ بالش و لوازم خواب دارد. در این مجتمع اقامتی قطعی آب نداریم بدلیل اینکه مخزن آب 5000 لیتری در آن تعبیه شده است.

این مجموعه با ۵ بلوک ۴ واحدی شامل ۲۰سوییت مستقل با فضای سبز و پارکینگ مناسب با تمامی امکانات رفاهی، با سبک معماری کاملا بومی ، رستوران روستایی با سروِ غذاهای محلیِ منطقه ، کارگاه و فروشگاه صنایع دستی و فروشگاه محصولات ارگانیک محلی قصد دارد بستر مناسبی را برای گردشگران عزیز فراهم نماید.

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

کلبه جنگلی نیسا

کلبه جنگلی نیسا در استان گلستان دهکده ییلاقی پاقلعه بر فراز تپه ای رو به دشت و جنگل قرار دارد. این اقامتگاه یک ساختمان دو طبقه چوبی بسیار زیبایی می باشد که هر ساله درفصل بهار و پاییز میزبان بسیار خوبی می باشد. ساختمان چوبی در طبقه پایین به صورت دوبلکس می باشد و در قسمت زیرشیروانی آن یک اتاق شیروانی دنج و بسیار آرام قرار داده شده است.این مجموعه جنگلی دارای یک تراس بسیار بزرگ روبه قلعه ماران و جنگل می باشد که معمولا برای خواب نیز از آن استفاده می شود.

بومگردی در گلستان

اقامتگاه بومگردی ابشار پشمکی

این واحد به صورت کاملا سنتی و در دل جنگل های رامیان درنزدیکی آبشار پشمکی می باشد. فاصله این اقامتگاه تا گرگان 80کیلومتر می باشدکه شما با هر وسیله نقلیه ای می توانید به آنجا سفر کنید.انتن دهی این منطقه مناسب برای تماس گرفتن است ولی اینترنتی در اینجا خیلی ضعیف است. این واحد بومگردی دارای یک اتاق و آشپزخانه و حموم و سرویس بهداشتی می باشد و بهترین گزینه برا یکسانی است که می خواهند از زندگی شهری فرار کنند و در یک محیط دنج در دل طبیعت به گردش بپردازند.

بومگردی در گلستان

بومگردی در گلستان

بومگردی ترکمن صحرا

اقامتگاه بومگردی ترکمن یورت

اقامتگاه بومگردی ترکمن یورت واقع در روستای تمر قره قوزی در نزدیکی کلاله و در ۱۳ کیلومتری شهر کلاله استان گلستان می باشد. این خانه بومگردی در دل طبیعت بکر و در 35 کیلومتری خالد نبی احداث شده است. یک خانه روستایی با فرهنگ مردم مهربان ترکمن می باشد که پذیرای شما در این منطقه می باشند. شما می توانید با سفر به این روستای گردشگری یک خاطره به یادماندنی برای خود رقم بزنید.

بومگردی در گلستان

 




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی