پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

1

حمام قاضی گرگان : گرگان شهر بسیار دیدنی و شگفت انگیزی می باشد که به هر گوشه ای اط آن نگاه کنی جایی را پیدا خواهی کرد که بتوانی از دیدن آن لذت ببری. شهر زیبای گرگان دارای آثار تاریخی بسیار دیدنی می باشد که شما می توانید با سفر به این شهر زیبا از تمام دیدنی های لذت ببرید. نگران اقامت در این شهر زیبا نباشید. ما به شما کمک می کنیم یک عمارت زیبا و سنتی در دل این باف زیبا رزرو کنید تا بتوانید از تمام زیبایی های این شهر لذت ببرید. شما می توانید با اجاره ویلا در گرگان از تمام بناهای تاریخی گرگان دیدن نمایید.برای رزرو ویلا تماس بگیرید.

09114481870

تایخچه حمام قاضی گرگان

حمام قاضی متعلق به عصر صفویه که در بازار نعلبندان گرگان قرار دارد حمام قاضی گرگان هم اکنون ساختمان مخروبه و بدون کاربری است که بخش‌هایی از آن برای انباری استفاده میشود. ۳ در ورودی آن پشت بساط مغازه‌ داران اطراف مخفی مانده و توجهی به آن نمی شود. این بنا در زمینی به مساحت حدود ۵۰۰ و ۱۰ متر مربع ساخته شده است. فضاهای مختلف حمام از قبیل خشک خانه , گرم خانه , حوض خانه و آتش خانه (تون) می باشد.این حمام دارای طاق های متعدد به همراه قوس های جناحی و پوشش گنبدی شکل دارد.

حمام قاضی گرگان کجاست؟

حمام قاضی از بناهای با ارزش قدیمی استان گلستان در سال ۱۳۸۴ به ثبت آثار ملی کشور رسیده است این حمام در جوار مسجد جامع عهد سلجوقی گرگان , بازار نعلبندان و امامزاده نور در بافت تاریخی گرگان قرار دارد. درباره‌ی نام این حمام در میان اهالی شهر نقل می کند که در گذشته قاضی شهر از این حمام استفاده می کرده است و همین دلیل نام حمام را نیز حمام قاضی گذاشته اند.

اما هم اکنون با توجهی این حمام تبدیل به یک زباله دانی شده است که در حال تخریب می باشد.

تصاویر حمام قاضی گرگان




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

قاضی می‌گوید:
  • 1401/4/30 - 12:59

سلام وقتتون بخیر من از نوادگان قاضی دربنو هستم شجره نامه مطالعه کردم و شما اشتباه کردید این حمام برای خاندان قاضی است نه اینکه قاضی شهر از ان استفاده میکرده لطفا اصلاح کنید?

پاسخ

گروه بندی