پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

روستای چرات سوادکوه : روستای چرات یکی از روستاهای شهرستان  سوادکوه استان مازندران می باشد . این روستا در نزدیکی  شهر آلاشت که از جاذبه های مهم گردشگری شهرستان سواد کوه است واقع شده است. چرات کجاست ؟ روستای چرات آب و هوایی ییلاقی دارد و فاصله آن از آلاشت حدود بیست و دو کیلو متر می باشد. از جنوب خط راس آن مرز استان تهران(فیروزکوه) و مازندران را تعیین می‌کند از غرب و شمال غربی به کوه های بندپی بابل هم مرز است با چراگاه‌های سرسبز.

برای اجاره ویلا در سوادکوه با شماره 09114481870 تماس بگیرید

روستای چرات و مراتع اطراف آن که از رشته کوه البرز مرکزی محسوب می‌شود به لحاظ اینکه در ارتفاع بیش از ۲۷۰۰ متر واقع شده‌است به جزء در دره‌های آن که قابل کشاورزی است سایر جاهای آن فقط برای چراگاه دام کاربرد دارد. در جنوب شرقی این روستا کوهی به نام سوات قرار دارد که برخی اعتقاد دارند نام سوادکوه از این کوه گرفته شده است.محلی ها به قله این کوه شاه نشین می گویند.

چجوری بریم چرات سوادکوه؟

منطقه ییلاقی چرات که آبشار نیز در آن واقع شده در حدود ۲۲ کیلومتری آلاشت واقع شده است. از روستای آلاشت باید به سمت روستای کارمزد حرکت کنید، سپس از آنجا وارد جاده‌ چرات شده بعد از حدود نیم ساعت به چرات می‌ رسید.‍‍

روستای چرات

بهترین فصل سفر به چرات

چون چرات فاقد جاده آسفالته است بهتر است در فصل بهار و تابستان به این منطقه سفر کنید.

جاهای دیدنی چرات سوادکوه

آبشار چرات

آبشار چرات به نام های دیگر مثل نارم، پل سفید و آلاشت نیز شناخته میشوداین آبشار حدود ده متر ارتفاع دارد که از صخره ای زیبا و بلند به پایین می ریزد. در پشت آبشار دره ای صخره ای با دیواره هایی ستبر واقع شده که مکانی بکر و دست نخورده است. این دره مبنای صعود کوهنوردان و صخره نوردان به کوه های این منطقه و بخصوص کوه پرچنان به شمار می آید. این آبشار زیبا و چشم نواز توجه گردشگران بسیاری را به خود جلب کرده است.

روستای چرات

حمام قدیمی چرات

از دیگر قسمت های دیدنی این روستا، حمامی قدیمی است که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد. از مناطق دیدنی چرات می‌توان از چشمه‌های فراوان، حمامی که بیش از ۲۰۰ سال قدمت دارد و آبشاری به نام گرچلینگ و تنگه نارم و قله شاه نشین و غارهای باستانی و مناظر و طبیعت زیبا نام برد.

روستای چرات

در چرات غذا چی بخوریم؟

در این حوالی رستوران موجود نیست و باید اغذیه خود را همراه ببرید.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی