پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

غار آویشو طولانی ترین غار ماسال: غار آبیشو یا آویشوی یکی از جاهای دیدنی استان گیلان است که در شهرستان ماسال و در منطقه‌ای کوهستانی در میان جنگل‌های «شاندرمن» قرار دارد.  اما شاید با سفر به اعماق غارها و کنجکاوی و تلاش برای پی بردن به اسرار نهفته در دل آن‌ها، پرده از زیبایی‌های خفته در این مکان‌ها بردارد و نظر و دیدتان را نسبت به آن‌ها تغییر دهد. غار آبیشو یکی از غارهای زیبا است که در سفر به ماسال حتما باید دید. اگر می خواهید یک اقامت خوب در سفرتان به ماسال داشته باشید و قصد مسافرت یک روزه ندارید، سعی کنید قبل از سفر برای اجاره ویلا در ماسال از سایت گلستانی ها که یکی از معتبرترین سایت های اجاره ویلا در شمال است اقدام کنین.

 

شماره تماس اجاره ویلا در ماسال  09114481870

غار آویشو کجاست؟

غار آویشو از جاذبه‌های طبیعی و جاهای دیدنی ماسال است که در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شاندرمن و در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد. در ماسال بیش از ۱۷ غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگ‌ترین آن‌ها آویشو نام دارد که در ارتفاع ۱۳۰۰ متری از سطح دریا و بین مناطق «تائی بنه»، «انده چو» و «خماسون» در بستر درهای کم آب جای گرفته است.

مسیر غار آویشو ماسال

در ماسال 17 غار بزرگ و کوچک وجود دارد که بزرگ ترین آن ها آبیشو می باشد. این غار در نزدیکی روستاهای چاله سرا و انده چر واقع شده که برای رسیدن به آن باید ابتدا به شاندرمن بروید و بعد از سمت روستای سیاه مرد به سمت روستای چاله سرا رفته و راه غار را از کنار بقعه شاه امیر ادامه دهید.

آدرس غار آویشو در شاندرمن : گیلان، 50 کیلومتری رشت، شهرستان ماسال، 40 کیلومتری جنوب غربی شاندرمن

پیشنهاد می‌دهیم در سفر به شهر ماسال از سایر جاذبه های گردشگری ماسال بازدید کنید.

مسیر غار آویشو

برای رفتن به غار آویشو چه وسایلی باید همراه داشته باشیم؟

در غار آویشو ماسال  باید کفش‌های مخصوص پیاده روی و کوهنوردی بپوشید. توجه داشته باشید که ممکن است حداقل تا مچ پای شما در آب باشد، پس کفش مناسب همراهتان بیاورید. بهتر است به فکر خیس شدن لباستان و چکیدن آب‌های آهکی از سقف باشید. پس ترجیحا لباس‌هایی بپوشید که نگران کثیف شدن ‌آنها نیستید. برای طی کردن طول مسیر حتما آب و تنقلات پرانرژی مثل خرما یا شکلات همراه خود داشته باشید.

گشت و گذار در مناطق بکر خیلی خوش میگذره پس بهتره قبل از راهی سفر شدن سری به جاهای دیدنی شمال بزنید تا یک تصیم عالی برای شمالگردی داشته باشید.

بهترین فصل سفر به غار آویشو چه زمانی است؟

شاندرمن یک منطقه ییلاقی محسوب می‌شود و در ارتفاعات قرار دارد.غار آویشو شاندرمن گیلان در یک فرو رفتگی قرار گرفته، اما ارتفاع آن از سطح دریا به 1300 متر می‌رسد. پاییز این منطقه بسیار پر باران اما زیبا است. از طرف دیگر زمستان‌ها هم آنقدر سرد است که کمتر کسی می‌تواند این کاهش دما را تحمل کند. پس بهترین فصل را برای بازدید از غار آویشو ماسال ، باید بهار و تابستان دانست.

عکس غار آویشو

عکس های غار آویشو

نقشه غار آویشو

نقشه غارآویشو

جاذبه‌های اطراف غار آویشو ماسال

منطقه غار آویشو شاندرمن را باید یک تکه طلای ناب در دل تالش دانست. این منطقه از نظر طبیعی بسیار زیبا و دیدنی است و جاذبه‌های زیادی را در دل خود جای داده. به همین دلیل حین بازدید خود از غار آویشو ماسال ، می‌توانید فرصت را غنیمت شمرده و از جاذبه‌های دیگری نیز دیدن فرمایید. در این میان اصلا نباید فرصت بازدید از جنگل طلا سکو، چسلی و آری دول را از دست دهید.

البته در فصل تابستان می‌توانید از مناطق ییلاقی خشکه دریا، رشته پشته و شالما نیز دیدن کنید. جالب است بدانید که در همین محدوده، مناطق باستانی زیادی نیز وجود دارند. در این میان باید از مناطق باستانی سنگ بست، درخانه و درخون نام برد. البته در میانه راه، بقعه سبز قبا نیز وجود دارد که یک مکان برای استراحت بسیاری از کوهنوردان محسوب می‌شود.

یکی از بهترین کلبه های ماسال که حتما باید برای اقامت به دنبالش باشید اجاره کلبه چوبی بام سبز ماسال است جایی که شما محو تماشای طبیعت بکر و دیدنی می شود.

مشخصات غار آویشو:

    ارتفاع دهانه اصلی از سطح دریا: ۱,۴۶۰ متر
    تعداد دهانه غار: ۱ دهانه
    ارتفاع دهانه‌ غار: حدود ۱۹ متر
    عرض دهانه‌ غار: حدود ۱۴ متر
    طول غار: ۷۴۰ متر
    عمق غار: ۱۵۰ متر
    جانداران داخل غار: دو گونه متفاوت از خفاش، حلزون، پشه، آبدزدک

غار آویشو کجاست؟

در مسیری که به‌سمت غار آویشو می‌روید، جنگل‌های سرسبز، با مناظر چشم‌نواز و چشمه‌های دیدنی وجود دارد که از رانندگی خسته نمی‌شوید. این غار در نزدیکی روستاهای «چاله سرا» و «انده چر» قرار دارد و برای رسیدن به آن باید خودتان را به شاندرمن برسانید و سپس به‌سمت روستای سیاه مرد و از آنجا به روستای چاله سرا بروید و بعد از کنار بقعه‌ «درویش شاه امیر»، راه غار را در پیش بگیرید. مسیر دیگر آن است که از شاندرمن به روستای بنه سرا و سپس روستای چاله سرا حرکت کنید سپس از بقعه‌ شاه امیر به سوی غار بروید.

پرسش‌های متداول درباره غار آویشو ماسال

غار آویشو کجاست؟

غار آویشو در استان گیلان، در ۴۰ کیلومتری جنوب غربی شاندرمن و در منطقه‌ای به همین نام قرار دارد.

در بازدید از غار آبیشو چه وسایل و تجهیزاتی با خود ببریم؟

در بازدید از غار آبیشو باید به وسایل کامل غارنوردی مجهز باشید، ابزاری نظیر چکمه، لباس یکسره ضدآب، ست ابزار صعود و فرود SRT، کارابین پیچ و تسمه جهت ایجاد کارگاه طبیعی و طناب جهت چاه‌های اصلی.

چگونه به غار آویشو برویم؟

برای رسیدن به غار آویشو باید خودتان را به شاندرمن برسانید و سپس به‌سمت روستای سیاه مرد و از آنجا به روستای چاله سرا بروید و بعد از کنار بقعه‌ «درویش شاه امیر»، راه غار را در پیش بگیرید. مسیر دیگر آن است که از شاندرمن به روستای بنه سرا و سپس روستای چاله سرا حرکت کنید سپس از بقعه‌ شاه امیر به سوی غار بروید.

آبیشو به چه معنا است؟

آبیشو در زبان تالشی به‌معنای محل فرورفتن آب است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی