پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

5 تا از بهترین جاهای دیدنی گلوگاه که کمتر معرفی شده است و ما قصد داریم در این مقاله معروف ترین جاهای دیدنی گلوگاه را به شما معرفی کنیم . که این جاهای دیدنی ممکن است برای شما جذاب باشد . امروز قرار است رخت سفر برداریم و به گلوگاه برویم. شما هم همراه ما می‌شوید؟

شماره تماس اجاره ویلا در گلوگاه :09114481870

توسکا چشمه کجاست؟

یکی از جاذبه‌های گردشگری گلوگاه که طبیعت آن بسیار خواستنی است، توسکا چشمه نام دارد. که در قسمت جنوبی شهر و حد فاصل دامغان و دریای آرام گلوگاه قرار گرفته است. توسکا چشمه جنگلی با درخت‌های توسکا است و دلیل نام‌گذاری‌اش وجود همین درخت‌ها است .

چشمه‌ای با آب خنک در ییلاقی سبز که به لطف کوهستانی بودن و حضور یخچال‌های طبیعی در گرم‌ترین روزهای سال هم خنک و دلپذیر است و همین خنکی ناب توسکا چشمه یکی از دلایلی است که گلوگاه را در هوای گرم تابستان پر رونق کرده است.طبیعت زیبا، چشم‌اندازهای توسکا چشمه و امکانات رفاهی باعث جذب گردشگران بی‌شماری به این جنگل چشم‌نواز شده‌است .

سیری در روستای نیالا گلوگاه 
در توابع بخش مرکزی شهرستان گلوگاه، در دل دهستان توسکا چشمه ، روستا نیالا اهمیت تاریخی و باستانی دارد. قدمت گورستان نیالا به سده‌ی ۱۰ و ۱۱ ه.ق برمی‌گردد و حال‌وهوای غریبی به روستا داده است. این روستای کوهستانی آب‌وهوای مطلوبی دارد و در چندین کیلومتری رودخانه نکا قرار گرفته و به همین دلیل آب این منطقه از این رودخانه تأمین می‌شود.شغل اهالی روستا نیالا کشاورزی، گله داری و کرباس بافی است .

 دریای آرام گلوگاه 

در نزدیک‌های گلوگاه، با فاصله‌ی تقریبی ۵ کیلومتر از آن، ساحل دریای آرام به‌عنوان یک جاذبه‌ی تفریحی خودنمایی می‌کند. اسم دریای آرام از حضور آب‌های بدون امواج دریای خزر در شهرستان گلوگاه الهام گرفته شده است .

در این ساحل سکوت فوق‌العاده گیرایی حاکم است که هر گردشگری را به وجد می‌آورد. نشستن در این ساحل زیبا و تماشای طلوع و غروب خورشید در آب‌های آرام دریای خزر و نگاه کردن به امواج آرام و آب‌های شفاف و زلال همراه با گوش دادن به صدای پرندگان که با صدای آب هم‌نوا شده‌اند، آن‌هم زیر آسمان آبی و آرام لذت وصف نشدنی دارد .

روستای تیرتاش یکی از جاهای دیدنی مازندران

روستای تیرتاش بر روی تپه بلندی قرار گرفته و مشرف بر جلگه و خلیج گرگان بوده و از سمت جنوب دارای جنگل‌های انبوه و فراوانی میباشد ، همچنین این روستا از شمال به دریای خزر و از جنوب به جنگل های سرسبز رشته کوه های البرز منتهی می شود. 

طبیعت زیبا و سرسبز روستا با قنات ها ، چشمه های بسیار پرآب، امام زاده هاشم تیرتاش، باغ چشمه عمارت، دریاچه ی عباس آباد، آبشار سنگ نو، دریای آرام گلوگاه، پارک جنگلی باغو، آبشار سمبی، قبرستان تاریخی سفید چاه، ششتی قنات، کلسمونی قنات، یخ چشمه و قلقلی چشمه تنها بخشی از جاذبه های طبیعی و تاریخی روستای تیر تاش هستند .

این روستا دارای آب و هوای بسیار مطلوب می باشد و وجود آب های روان و جنگلهای پر از آب آن را زیباتر کرده است . کار اصلی مردم این روستا کشاورزی، دامپروری و کشت توتون می‌باشد .

قبرستان سفید چاه گلوگاه 
قبرستان سفید چاه معروف به قبرستان سپید یکی دیگر از جاذبه‌های دیدنی گلوگاه است که در روستای سفید چاه واقع شده است. این گورستان اولین قبرستان مسلمانان و دارای تاریخی ۱۲۰۰ ساله است و قدمت آن به دوره تیموریان بازمی‌گردد.

گورستان سفید چاه مملو از قبرهای کهن است که طبق رسوم گذشته روی آن‌ها نقش‌ها و طرح‌هایی را بر اساس شغل مردگان حکاکی می‌کردند؛ اما با مرگ آخرین بازمانده حکاکان و سنگتراشان این سنت دیرینه نیز روبه فراموشی سپرده شد وهم‌اکنون درگذشتگان جدید با سنگ قبرهای امروزی به خاک سپرده می‌شوند.

اجاره ویلا در گلوگاه

شما می‌توانید برای رزرو ویلا و سوئیت در گلوگاه در صفحه اصلی سایت گلستانی ها، نام این شهر را جستجو کنید و اقامتگاه‌های منطقه را ببینید و با اجاره سوئیت به دیدنی‌های گلوگاه دسترسی داشته باشید .

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی