پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت با بیان اینکه ۹۰ درصد مرگ و میر ما مرتبط به بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: نخستین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی است که نسبت به آمار سال ۱۳۹۰ کاهش پیدا کرده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احمد کوشا پیش از ظهر امروز در کارگاه کشوری اجرای سند کاهش بیماری‌های غیر واگیر در برنامه سلامت شغلی اظهار داشت: با اجرای این سند اتفاق بزرگی در قالب پیشگیری از بیماری‌های غیر واگیر شغلی اتفاق افتاده‌است.

وی با بیان اینکه 90 درصد مرگ و میر ما مرتبط به بیماری‌های غیرواگیر است، گفت: نخستین علت مرگ و میر بیماری‌های قلبی است که نسبت به آمار سال 1390 کاهش پیدا کرده است.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: مجموعه مرگ و میر بر اثر بیماری‌های غیرواگیر و عوارض حاملگی و زایمان 98.3 درصد را تشکیل می‌دهد.

کوشا افزود: دومین عامل مرگ و میر در کشور ما سرطان‌ها با 15.4 درصد و حوادث با 10.26 در ردیف بعدی قرار دارد و بیماری تنفسی 6.99، دیابت 5.4 و دیگر موارد 15.62 درصد مرگ و میر را در کشور تشکیل می‌دهند.

مدیرکل دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: هدفی که سازمان بهداشت جهانی تعریف کرده این است که مرگ و میر زودرس را کاهش دهیم.

کوشا با بیان اینکه امروز در مسیری قرار داریم که می‌توانیم اقدام خوبی در راستای اجرای سند بیماری‌های غیر واگیر برای کارمندان داشته باشیم، افزود: سندی تهیه شده که تا مصرف الکل، دخانیات، نداشتن فعالیت‌های فیزیکی و رژیم غذایی ناسالم را تا سال 2025 کنترل شود.

انتهای پیام/

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی