پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان گفت: یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان با شرکت ۵۰۰ ناشر و حدود ۵۳ هزار عنوان کتاب برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، حجت‌الاسلام علی‌اصغر فضیلت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با موضوع برگزاری یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان اظهار داشت: 500 ناشر با حدود 53 هزار عنوان کتاب در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد که از این تعداد 14 ناشر استانی هستند.

وی افزود: این نمایشگاه در مساحتی بالغ بر 6 هزار مترمربع در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان به مدت 5 روز از 25 تا 30 مهر برپا می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان درباره تفکیک عناوین این کتاب‌ها اظهار داشت: در حوزه عمومی 114 ناشر، دانشگاهی 26 ناشر، حوزه حقوقی 5 ناشر، کودک و نوجوان 25 ناشر، زبان 3 ناشر، کمک آموزشی 19 ناشر، پزشکی 13 ناشر، کشاورزی 3 ناشر، هنر 2 ناشر، یکسری ناشرهای دیگر هم هستند که به صورت نمایندگی در بقیه غرفه‌ها فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه برای این دوره از نمایشگاه 550 میلیون تن بن پیش‌بینی شده، افزود: سال گذشته میزان بن کتاب نمایشگاه 500 میلیون تومان و میزان فروش نیز نزدیک به یک میلیارد تومان بود. امسال هم بخشی از بن‌های کتاب به صورت اینترنتی پیش فروش شده است.

به گفته فضیلت میزان تخفیف کتاب در یازدهمین نمایشگاه سراسری کتاب استان گلستان 30 درصد است.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه 270 میلیون تومان برای دولت هزینه دارد، گفت: این هزینه ها شامل تخفیف بن، اجاره مکان، هزینه پذیرایی غرفه‌داران و عوامل اجرایی، هزینه حمل و نقل کتاب از تهران به استان و بالعکس، بیمه نمایشگاه، برنامه‌های جنبی و تبلیغات در سطح استان است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان گلستان با اشاره به برگزاری 35 عنوان برنامه جانبی در حاشیه این نمایشگاه اظهار کرد: رونمایی کتاب، جشن امضاء با حضور نویسندگان برجسته، کارگاه‌های آموزشی، معرفی کتاب، نقد و بررسی کتاب، کارگاه های آموزشی و نشست‌های تخصصی با موضوع مدیریت اقتصاد نشر، نقش مطالعه در زندگی پایدار، بررسی ادبیات داستانی، کودک خلاق، اجرای برنامه‌های ویژه کودکان و نوجوانان، کارگاه های قصه گویی ویژه کودکان، تعزیه کودک و نوجوان از جمله برنامه های جنبی این نمایشگاه خواهد بود. هم چنین در صورت فراهم شدن زمینه‌ها، اجرای نمایش میدانی نیز در محوطه این نمایشگاه پیش‌بینی شد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی