پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- محور توسکستان به شاهرود مسیری است روستایی که از آن برای تردد بین استانی استفاده می‌شود ولی توجه نکردن به وضعیت بهبود این جاده موجب افزایش آمار تصادف و جانباختگان این مسیر شده است.

گروه استان‌ها: محور توسکستان به شاهرود در ۱۸ کیلومتری شهرستان گرگان یکی از جاده‌های زیبا و پرپیچ‌وخم با طبیعی خیره‌کننده است. این محور که به دلیل جاذبه‌های طبیعی مورد استقبال مسافران به‌ویژه در فصل‌های بهار و تابستان بوده یکی از پرترددترین محورهای استان گلستان و همچنین یکی از پرحادثه‌ترین محورها طی فصول مختلف سال است.

گرچه این جاده روستایی است و تنها ارتباط  استان را با چهار روستای چهارباغ، شاه کوه بالا و پایین و توسکستان برقرار می‌کند، اما از آن بهره‌برداری بین استانی می‌شود.

خبرهای منتشرشده از حوادث مربوط به این جاده حاکی از افزایش واژگونی و تصادفات خودرویی منجر به فوت در این محور است. روز هشت شهریور سال جاری بود که خبر سقوط یک پراید در دره باقرآباد توسکستان روی خروجی رسانه‌ها قرار گرفت، در این حادثه چهار جوان جان خود را از دست دادند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمرگلستان در گفتگو  در رابطه با این حادثه گفت: حدود سه سال گذشته هم در فاصله ۱۵ متری از این حادثه، حادثه‌ای مشابه رخ داد و ۶ نفر جان خود را از دست دادند.

علیرضا صیاد افزود: متولیان امر باید برای نقاط این‌چنین آسیب خیز در استان فکری کنند تا تلفات جانی در این حوادث کاهش پیدا کند.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان با اشاره به آمار امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر گلستان در محور توسکستان اظهار کرد: طی ۶ ماهی که از سال ۹۶ گذشته ۲۶ مورد عملیات امداد و نجات جاده‌ای در این محور انجام‌شده و این در حالی است که در سال گذشته این آمار ۱۹ مورد بود.

علیرضا صیاد افزود: ما در سال ۹۵ به یک خانواده طی مدت ۶ ماه ابتدایی سال که در برف گرفتارشده بود امدادرسانی کردیم که این آمار در سال جاری به ۷۳ خانوار افزایش پیداکرده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی