پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

آبشار باران کوه : خودتان را آماده کنید و کفش های پیاده روی را بپوشید و کوله پشتی را بردارید و گوش های خود را تیز کنید برای شنیدن صدای نفس طیبعت و چشم هایتان را باز نگه دارید برای دیدن ان همه شاهکار خلقت . قرار است این بار به جایی از استان گلستان سفر کنیم که خارق العاده است جایی روح و جسم تان با هم آماده سفر می شوند. به ما اطمینان کنید این سفر از همان لحظات اولش هیجان انگیز است، آن هم از نوع آمیخته با آرامشش، پر از تناقض های زیبا و تمام جانتان را جلا می دهد. هر سفری آغاز یک ماجراجویی است اما این سفر آغاز زندگی کردن است. مقصدمان همان مسیر است اما در انتهای مسیر، باران کوه منتظرمان است.

جهت اجاره ویلا اطراف گرگان با شماره 09114481870 تماس بگیرید.

آبشار باران کوه

باران کوه کجاست؟

در ۱۸ کیلومتری جنوب‌غربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه، آبشاری به همین نام قرار گرفته است. منطقه اطراف این آبشار به دلیل وجود ریزش دائمی آب و صخره‌های سبز، از مکان‌های زیبای استان گلستان به شمار می‌رود. باران کوه در میان آبشارهای گلستان، از زیباترین‌ها بشمار می‌آید که به علت مسیر طولانی پیاده‌روی و دسترسی سخت‌تر، همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

شاید خوندن این مطلب برای شما مفید باشد

گلستان بهشتی با رقص زیبای آبشارها

بهشت باران استان گلستان

گلستان که الحق و الانصاف تمام قد برازنده این نام است در همسایگی مازندران و دریای خزر و استان سمنان قرار دارد و مرزی تقریبا طولانی با کشور برادر و دوست یعنی ترکمنستان دارد. استانی با هفت شهر و شش قومیت مختلف ترک، ترکمن، مازندرانی، سیستانی، قزاق، بلوچ و فارس و نهایتا همه ایرانی که برادرانه و در صلح وصفا در پهنه تاریخی گلستان روزگار می گذرانند.

آبشار باران کوه

مسیرمان به سمت شهرگرگان است، مرکز گلستان و البته یکی از تاریخی ترین شهرهای ایران با قدمتی طولانی. از گرگان می گذریم آن هم به طور موقت و حرکتمان را به سمت جنگل شصت کلا در شش کیلومتری جنوب غربی گرگان ادامه می دهیم. در میان آبشارهای استان گلستان، آبشار باران کوه یکی از زیبا ترین مکان های استان گلستان است که به علت مسیر طولانی پیاده روی و دسترسی سخت تر همچنان بکر و دست نخورده باقی مانده است.

وجه تسمیه باران کوه

ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره های پوشیده از خزه وجه تسمیه آبشار باران کوه است، این درحالی است که صخره های سبز در این منطقه شبیه چترهای زیبایی هستند که از یک طرف به کوه چسبیده و از سوی دیگر آویزان هستند، آبی که منشا این همه زیبایی در باران کوه است از دل غارها و چشمه ها تامین می شود، غارهای باران کوه کوچک، باریک و دراز بوده و تعداد آن زیاد است.

مسیر آبشار باران کوه تا اولین رودخانه را می شود با اتومبیل طی کرد، هر چند جاده خاکی و ناهموار است اما بهتر است این مسیر را با ماشین طی کنیم، چرا که بعد از رودخانه چیزی در حدود دو و نیم الی سه ساعت پیاده روی دارد. همین پیاده روی طولانی و دور بودن مسیر باعث می شود خیلی ها نتوانند از آبشار باران کوه دیدن کنند.

آبشار باران کوه

باران کوه در زمستان

این جنگل در هر فصل سال زیبایی های خاص خودش را دارد. در زمستان به دلیل این که آب جاری از آبشار «باران کوه» یخ می بندد و تشکیل قندیل می دهد، زیبایی مضاعفی ایجاد می کند و این موقعیت را برای کوهنوردان و گردشگران فراهم می کند تا از طبیعت زمستانی این منطقه بهره مند گردند.

آبشار باران کوه

آیا شما هم جزو معدود افرادی هستید که این آبشار بی‌نظیر را از نزدیک دیده‌اند؟ ما را با درج نظر و یا نوشتن سفرنامه‌، از تجربیاتتان باخبر کنید.

 

جهت مشاهده تمامی سوییت های موجود ، اینجا را کلیک نمایید.

 

 اجاره سوئیت در گرگان

 اجاره ویلا در زیارت گرگان

برچسب ها

باران کوه در زمستان وجه تسمیه باران کوه بهشت باران استان گلستان باران کوه کجاست؟ آبشار باران کوه



ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی