پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

 گرگان-فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در پی زلزله کرمانشاه سپاه نینوا استان شماره‌حسابی جهت کمک‌های مردمی اعلام کرده که در همین راستا مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار رحمت‌الله صادقی، پیش از ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: سپاه نینوا استان شماره‌حسابی جهت کمک‌های مردمی اعلامکرده که در همین راستا مبلغ ۲۷۰ میلیون تومان جمع‌آوری شد.

وی ادامه داد: در ۲۱ آبان سال جاری زلزله‌ای باقدرت ۷.۳ ریشتر در کرمانشاه اتفاق افتاد که خسارت‌های زیادی را در پی داشت.

وی بابیان اینکه سپاه نینوا استان گلستان بازسازی ۹ روستا سرپل ذهاب را بر عهده گرفت، افزود: مردم استان گلستان همراه با دیگر مردم کشور توانستند در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان نقش مهمی را ایفا کنند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: هلال‌احمر گلستان در همان روزهای اول کالاهایی را برای مردم منطقه تهیه کرد و در حوزه امداد و نجات خدمات خوبی ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه بحث امداد زلزله‌زدگان با حضور گروه‌های جهادی بسیج استان انجام شد، تصریح کرد: استقرار روستاییان آسیب‌دیده در چادر جزو کارهای اولیه بود که این کار با مدیریت دقیق انجام شد.

صادقی اظهار کرد: توزیع پتو، امکانات گرمایشی و تغذیه‌ای در همان روزهای اول اتفاق افتاد و نیاز اولیه مردم منطقه تأمین شد.

وی در خصوص آور برداری این منطقه، افزود: با حجم وسیع آسیب‌هایی که در منطقه ایجادشده بود، برخی از دام‌ها در زیر سقف‌ها باقی‌مانده بودند که برای شرایط زیست‌محیطی آن‌ها باید تصمیم‌گیری می‌شد.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: در همین راستا هماهنگی‌هایی با دام پزشکی و مجموعه دهیاران منطقه صورت گرفت و توانستیم شرایط مناسب بهداشتی را ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در پی این حادثه قرار بر این شد که قرارگاه خاتم هشت هزار و ۱۰۰ کانکس را تولید و تحویل مردم منطقه دهد که از این تعداد ۲۷۶ کانکس مربوط به گلستان بود که باید در این ۹ روستا مستقر می‌کرد.

صادقی اظهار کرد: تعداد ۳۹ کانکس توسط خیرین و مردم استان گلستان خریداری و مابقی توسط خود قرارگاه خاتم انجام شد.

وی در خصوص حوزه بهداشت و درمان، افزود: رسیدگی‌هایی توسط بهداری سپاه در منطقه انجام شد و گروه‌های کارشناس دام‌پزشکی به سرپل ذهاب اعزام شدند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: بر اساس مرکز آمار ۲۶۰ خانوار با هزار و ۳۰۸ جمعیت در زلزله دچار آسیب شدند. با سرشماری که توسط خودمان انجام‌شده این آمارها به ۳۲۲ خانوار با هزار ۴۹۸ جمعیت رسیده که در این حادثه ۲۵۱ خانه کاملاً تخریب‌شده است.

وی با اشاره به اینکه چهار نفر از این ۹ روستا کشته و ۶۴ نفر مجروح شدند، افزود: هزار و ۲۰۹ دام تلف و بیش از ۴۱ اسطبل تخریب شد.

صادقی بابیان اینکه این ۹ روستا ۲۰ شهید داشته، اظهار کرد: همه خدمات در حوزه خانواده شهدا در اولویت اول قرار داشت.

وی تصریح کرد: ۱۳۱ بسیجی در قالب ۹ گروه جهادی که هر گروه ۱۰ تا ۱۵ روز خدمت‌رسانی انجام دادند حضور فعال داشتند.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان گفت: با ۷۰ نفر از کادر سپاه توانستیم ۴۲ هزار نفر ساعت در سه هزار ۵۰۰ نفر روزبه مردم منطقه خدمات‌دهی کنیم.

وی افزود: مردم منطقه اعلام کردند که کار ساخت اسکان دائم توسط سپاه انجام شود این اعلام آمادگی انجام شد اما تاکنون تصمیم خاصی در این حوزه گرفته نشده است.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی