پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان -رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره افزایش ابتلا به سرطان در گلستان گفت: گلستان در بخش بیماران سرطانی با کمبود تهیزات و امکانات مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا فاضل، در پیش از ظهر چهارشنبه در آیین بیست و ششمین اجلاس سراسری مدیران تجهیزات و ملزومات پزشکی کشور با اشاره به اینکه ارائه خدمات سلامت بدون تجهیزات غیرممکن است، اظهار کرد: اکنون ذائقه بیماران تغییر پیدا کرده و زمانی که به بیمارستان ها مراجعه می کنند بیشتر به تجهیزات آن مرکز توجه دارند.

وی از وجود جراحی توسط رباتیک خبر داد و افزود: در این جراحی انسان هیچ دخالتی ندارد و اتاق عمل آن از تجهیزات کامل برخوردار است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: امروزه متمرکز شدن تجهیزات باعث شده تا بیماران به تجهیزات پزشکی دسترسی بهتری داشته باشند.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اینکه بیماران نباید دغدغه ای جز بیماری خود داشته باشند، تصریح کرد: در نیمه نخست سال جاری توانستیم بر تجهیزات نظارت داشته باشیم.

فاضل اعتبار لازم برای تهیه تجهیزات گلستان را در سال جاری مبلغ ۲۰ میلیارد تومان دانست و اظهار کرد: تامین این اعتبار در توان استان نبود و نبست به تهیه تجهیزات ضروری اقدام شد بر همین اساس توانستیم با یک چهارم این اعتبار تجهیزات لازم را در استان تامین کنیم.

وی از راه اندازی مرکز «ترومای» در شرق استان خبر داد و تصریح کرد: این مرکز با یک و نیم میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت. افتتاح کلینیک ویژه در شهرهای بندر ترکمن و کلاله از دیگر پروژه های بود که در هفته دولت مورد بهره برداری قرار گرفت.

وی نداشتن دستگاه «هایتک» را یکی از مشکلات استان دانست و گفت: با توجه به اینکه استان گلستان بیشترین آمار سرطان را به خود اختصاص داده دستگاه شتاب‌ دهنده خطی در استان یک مورد است که این موضوع نیاز به توجه دارد.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی