پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- در نشست هم اندیشی سمن های محیط زیست گلستان موضوعاتی از جمله توجه به معیشت محیط بانان، باقی ماندن پلنگ ورکان در گلستان و ایجاد شورای راهبری پارک ملی گلستان مطرح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست هم اندیشی با سمن های محیط زیست گلستان شامگاه دوشنبه با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان در این نشست اظهار کرد: بهتر بود این جلسه قبل از جشن بزرگداشت روز پنجشنبه در پارک ملی گلستان برگزار می شد اما به دلیل مشغله من این اتفاق رخ نداد و حواشی در این زمینه به وجود آمد.

امیرعبدوس گفت: باید یک نفر از بین تشکل های محیط زیست گلستان عضو شورای راهبری پارک گلستان انتخاب شود.

وی افزود: پارک ملی گلستان در حوزه سیاسی سه استان قرار دارد و به همین دلیل زمانی که ابلاغ ریاست پارک ملی گلستان از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست باشد به نفع پارک است و از قدرت بالاتری برخوردار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: شورای راهبری پارک ملی گلستان با حضور نصف به علاوه یک نماینده از گلستان به ریاست استاندار گلستان تشکیل می شود.

عبدوس ادامه داد: کارگروه شورای راهبری برای تمام ذخیره گاه های زیست کره باید وجود داشته باشد و این کارگروه برای دریاچه ارومیه و تالاب انزلی هم تشکیل شده است.

محمدرضا پاداش، دبیر و مدیرعامل تشکل های محیط زیست گلستان هم در این جلسه با انتقاد به عدم دعوت رسمی از تشکل های محیط زیست گلستان در مراسم نکوداشت ۶۰ سال حفاظت از پارک ملی گلستان اظهار کرد:دعوت از این مراسم کاملا ابتدایی و در فضای مجازی انجام شد.

وی افزود: محیط زیست ارث پدری کسی نیست و امانتی در دست ما برای تحویل به آیندگان ماست ولی متاسفانه اطلاع رسانی ما برای برگزاری اینگونه مراسم مشکل دارد و جایگاه شبکه سمن ها دیده نمی شود.

پاداش ادامه داد: شنیده ها حاکی از این است که قرار است ورکان به روسیه فرستاده شود و چندی پیش هم صحبت انتقال ورکان به قزوین مطرح شده بود.

وی افزود: ورکان نماد زیست محیطی استان گلستان بوده و بهتراست در استان باقی بماند و اگر قرار است پژوهشی انجام شود امکانات به استان منتقل شود و در همین مکان انجام شود.

مسعود شکیبا یکی از فعالان محیط زیست گلستان هم در این جلسه اظهار کرد: ما تشکل های محیط زیست گلستان باید در رابطه با مباحث مرتبط با آشوراده و پارک ملی گلستان اعتراضات خود را عنوان کنیم چرا که اگر این کار را انجام ندهیم انگار وجود نداریم.

وی با اشاره به وضعیت معیشت محیط بانان اظهار کرد: در مرحله نخست باید معیشت محیط بانان تامین شود تا محیط زیست ما پابرجا بماند.

پیرمرادیان، لیدر و راهنمای گردشگری تورهای آلمانی هم در این جلسه اظهار کرد: من نگران محیط زیست هستم چراکه لایه اوزون سوراخ شده است، دمای کره زمین یک و نیم درجه افزایش پیدا کرده است، آب خلیج فارس کاهش پیدا کرده، تالاب گاوخونی خشک شده، حدود۷۲۰ هزار تن پلاستیک در دریاهای دنیا وجود دارد و اتفاقات بسیاری در حال رخ دادن است.

وی اظهار کرد: محیط زیست میلیون ها سال به فعالیت خود ادامه داد اما طی ۳۰۰ سال گذشته با انقلاب صنعتی که در اروپا رخ داد نابودی محیط زیست شروع شد.
پیرمرادیان ادامه داد: متاسفانه ایرانیان ۷۲ درصد بیش تر از سهم جهانی خود محیط زیست را کثیف و آلوده می کنند و به زودی دنیا یقه ایران را بابت این کار خواهد گرفت.

وی با اشاره به افزایش زباله درپارک جنگلی النگدره اظهار کرد: پیشنهاد می کنم در مناطق مختلف این پارک تابلوهای با شعار آشغال نریزید نصب شود تا فرهنگ سازی انجام شود.

پیرمرادیان ادامه داد: تشکل های محیط زیستی گلستان تلاش کنند با همکاری همدیگر و تحت نظارت ارگان دولتی با عزمی همگانی گلستان را از وجود زباله پاکسازی کنند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی