پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- رئیس کمیسیون توسعه، عمران، حمل و نقل شهری، معماری و شهرسازی شورای شهر گرگان گفت: نقش نظارتی میراث فرهنگی گلستان با مصوبه کمیسیون ماده پنج گرگان از بین نمی رود.

مهران کاظم نژاد در خصوص مصوبه اخیر کمیسیون ماده پنج شهرداری گرگان، در گفتگو با مهر اظهار کرد: در دل طرح جامع، یک طرح بافت تاریخی وجود دارد که مصوبه کمیسیون ماده پنج بوده و نماینده میراث فرهنگی هم به آن رأی داده است.

وی با بیان این که بافت قدیمی شهر تعریف جدا دارد، تأکید کرد: در این طرح  ۴۰۰ ملک ستاره دار وجود دارد، یعنی هرگونه ساخت و ساز باید با نظارت میراث فرهنگی باشد.

کاظم نژاد با بیان این که نقش نظارتی میراث فرهنگی با مصوبه کمیسیون پنج از بین نمی رود، اضافه کرد: تراکم، طبقات، سطح اشغال، ارتفاع و نما در این ۴۰۰ ملک باید با هماهنگی و استعلام از میراث فرهنگی صورت گیرد.

این عضو شورای اسلامی شهر گرگان خاطر نشان کرد: در سایر املاکی که ستاره دار نیست در طرح جامع بیان شده، در خصوص نماسازی با میراث فرهنگی هماهنگ شود، امّا میراث در این خصوص اظهار نظر بیشتری می کنند و این موضوع همیشه اختلاف نظر بین میراث فرهنگی و شهرداری است.

وی گفت: حفاظت معبر عمومی با شهرداری است، برخی از املاک خطرساز هستند و شهرداری باید برای رفع خطر ورود یابد.

کاظم نژاد بیان کرد: در این املاک میراث فرهنگی باید بازسازی انجام دهد، مردم بارها در این زمینه به ما شکایت کرده اند که ملک در حال تخریب است، شهرداری آن را به میراث اعلام می کند و آن ها نداشتن بودجه را عنوان می کنند.

وی افزود: مصوبه کمیسیون پنج می گوید که میراث در ملک هایی که ستاره دار نیست فقط نظر کلی دهد و شهرداری برای هرچیزی از آن ها استعلام نکند.

کاظم نژاد با بیان این که میراث فرهنگی این مسأله را بزرگ کرده، ادامه داد: این مصوبه باید در جلسه مطرح و به شهرداری برای اجرا ابلاغ شود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی