پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان -مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گلستان گفت: با توجه به آمار سرشماری سال ۹۵ حدود سه میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند که قریب به ۶۰ هزار نفر در گلستان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا چراغعلی، شامگاه یکشنبه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: وجود آسیب‌های اجتماعی در جامعه یکی از موضوعاتی است که طی سال‌های اخیر با رشد بسیار چشمگیری مواجه بوده است.

وی بحث زنان سرپرست خانوار را یکی از پدیده‌ها دانست و افزود: آماری که از سوی سرشماری کشور در سال ۹۵ اعلام شد حدود سه میلیون نفر زن سرپرست خانوار در کشور وجود دارند که قریب به ۶۰ هزار نفر در استان گلستان هستند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان گلستان گفت: برخی از زنان سرپرست بودن خود را در مواقع آمارگیری پنهان می‌کنند ممکن است این تعداد زن سرپرست خانوار در استان بیشتر باشد که می‌طلبد به این پدیده اجتماعی توجه بیشتری داشته باشیم.

زنان سرپرست خانوار باید در اولویت تمامی سازمان ها و دستگاه ها قرار گیرند

وی تصریح کرد: با توجه به سیاست‌های استانداری و مدیریت حوزه سیاسی و امنیتی توجه به زنان سرپرست خانوار در اولویت تمامی سازمان‌ها و دستگاه قرار گیرد تا در صورت برگزاری مناقصه و جذب نیرو  این قشر در اولویت قرار گیرند.

چراغعلی اظهار کرد: زنان سرپرست خانوار در حوزه اشتغال از درآمدهای کافی برخوردار نیستند و می‌طلبد تا همه دست‌به‌دست هم دهیم و توجه ویژه‌ای نسبت به آنان داشته باشیم.

وی افزود: در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار طرح‌های مختلفی برای سازمان‌ها پیش‌بینی شد و تسهیلاتی که باید توسط استان اختصاص می‌دادند کافی نبوده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری استان گلستان با اشاره به اینکه در سال ۷۵ در استان گلستان از هر ۱۹ ازدواج که ثبت شد یک مورد طلاق ثبت می‌شد، گفت: در سال ۸۵ از هر ۹ ازدواج یک مورد طلاق و در سال ۹۵ از هر ۳.۴ درصد ازدواج یک مورد طلاق داشتیم که این عدد نشان می‌دهد پدیده طلاق، زن سرپرست خانوار رو به افزایش است.

وی افزود:  با آمارهای که به‌دست‌آمده است حدود ۲۲ میلیون خانواری که در کشور وجود دارد ۸۸ درصد آن مرد و ۱۲ درصد بانوان سرپرست خانوار است که باید برای توانمند کردن آن‌ها برنامه‌ریزی‌های صحیحی را در دستور کار خود قرار دهیم.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی