پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی گلستان گفت: تاکنون قرارداد کشت کلزا برای 40 هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان منعقد شده است.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان، علی موسی خانی در جمع خبرنگاران با اعلام این مطلب افزود: با این استقبال خوب از سوی کشاورزان قطعا به برنامه ریزی کاشت 70 هزار کلزا در استان خواهیم رسید.

وی افزود: بر اساس پیش بینی های هواشناسی، بارندگی های دیگری را نیز در پیش خواهیم داشت لذا کشاورزان برای آماده سازی زمین زیاد عجله نکنند.

موسی خانی با بیان اینکه در سالهای اخیر با مشکل تغییر اقلیم در استان روبه رو هستیم، گفت: از کشاورزان می خواهیم برای آماده سازی بستر بذر از سیستم کم خاک ورزی استفاده کنند.

رئیس اداره پنبه و دانه‎های روغنی جهاد کشاورزی گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه نیمه دوم مهرماه بهترین زمان برای کشت این محصول است، لذا مصرف بذر 4 کیلوگرم در هر هکتار کفایت می کند. تنها زمانی که کشت به تاخیر بیافتد می توان میزان بذر را تا 6 کیلوگرم افزایش داد.

وی خاطرنشان کرد: امسال 500 نمونه آزمون خاک را به صورت 50 درصد یارانه به کشاورزان تخصیص دادیم که کشاورزان می توانند بر اساس این آزمون کودهای مورد نیاز خود را شناسایی و استفاده کنند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی