پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با ایجاد برنامه های غربالگری  و مداخله های بهنگام بهزیستی سالانه از تولد ۳۰ هزار کودک معلول جلوگیری می شود. 

به گزارش خبرنگار مهر، انوشیروان محسنی بندپی ظهر سه شنبه در همایش وحدت اقوام، معلولان و بهزیستی اظهار کرد: با توجه به وضعیت اسیب ها در کشور از جمله معلولیت ها سازمان بهزیستی هر ساله برای کاهش معلولیت ها هزینه های زیادی ر ا انجام میدهد که تا کنون نتایج بسیار خوبی در پی داشته است. 
وی افزود: سالانه بین ۳ تا ۵ میلیون کودک در کشور مورد غربالگری بینایی سنجی و شنوایی سنجی قرار می گیرند که اجرای این طرح  از ایجاد معولیت ها در سنین بالاتر به طور جدی جلوگیری می کند. 
محسنی بند پی گفت:  دولت امید سه راهبرد پیشگری، مداخله و کاهش معلولیت ها را در نظر گرفته است تا بر اساس آنها در سال های پیش رو شاهد معلولیت ها در این سطح نباشیم. 
وی با بیان اینکه مداخله در اوج افزایش دلارهای نفتی از خدمات بهزیستی به مددجویان کاسته نشد، گفت: افزایش مستمری ها و واریز ماهانه آن همراه با افزایش سالانه به حساب مستمری بگیران بهزیستی از اقدامات جدید این نهاد حمایتی در سال جاری بوده است. 
وی اضافه کرد: در رابطه بااشتغال معلولان نیز مجلس بودجه ای ۹۰۰ میلیارد تومانی در اختیار بهزیستی قرار دارد که از این محل ۱۶ میلیارد تومان آن به گلستان اختصاص پیدا کرد که تاکنون ۴ و نیم میلیارد آن استفاده شده و می طلبد تا با همکاری بانک های استان باقی مانده این مبلغ به معلولان متقاضیان اشتغال تخصیص یابد.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: در حال حاضر برخی لوایح حمایت از قانون معلولان از مناسب سازی شهری گرفته تا اشتغال و مسکن این افراد که در سال ۸۳ به تصویب رسیده بود، در حال پیگیری است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی