پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان - نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بیش از نیاز کشور است که باید بازنگری شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نورمحمد تربتی نژاد بعدازظهر چهارشنبه در آئین نکوداشت شصتمین سال تاسیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، اظهار کرد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی نخستین مرکز آموزش عالی منابع طبیعی در ایران بوده و نخستین دانشگاه تخصصی این حوزه در کشور است.

وی افزود: یکی از فعالیت‌ها و دستاوردهای دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی، افزایش و ارتقای دانش آموختگان است که کمک زیادی به این حوزه کرده‌اند.

تربتی نژاد تصریح کرد: با وجود سه برابر شدن جمعیت کشور تولید مواد غذایی ما افزایش پیدا کرده و از لحاظ تولیدات کشاورزی و دامی رشد قابل توجهی داشتیم.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی دستاوردهای بزرگی داشته که به مکانیزاسیون کشاورزی و روش‌های نوین آبیاری می‌توان اشاره کرد.

نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کارهای انجام نشده زیادی در آموزش عالی کشور وجود دارد، گفت: تعداد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در کشور بیش از حد نیاز ماست و باید از لحاظ کمی بازنگری داشته باشیم.

تربتی نژاد بیان کرد: حدود سه هزار دانشگاه و مراکز آموزش عالی در کشور داریم در حالی که چین دو هزار دانشگاه دارد و باید به این موضوع رسیدگی کنیم که چرا این تعداد دانشگاه در کشور وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه‌های ما رابطه بین اشتغال و تحصیل وجود ندارد و باید با حرفه‌ای کردن آموزش‌ها و مسائل کیفی، مشکل اشتغال را حل کنیم.

وی یادآور شد: در دانشگاه‌های تخصصی کشور باید روی علوم انسانی بیشتر کار شود که این موضوع مغفول مانده است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی