پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه باید عدالت را بین دانش‌آموزان ایجاد کنیم، گفت: ایجاد عدالت آموزشی در فرصت‌های یادگیری مهم‌ترین اولویت آموزش ابتدائی است.

 رضوان حکیم‌زاده پیش از ظهر امروز در آئین مراسم آغاز سال تحصیلی جدید در دانشگاه فرهنگیان استان گلستان اظهار داشت: انتخاب شغل معلمی انتخاب قلبی ما است و باید در این شغل مراقب قلب‌های خود باشیم.

وی به معنا و مفهوم معلمی شغل انبیاء است اشاره کرد و تصریح کرد: برداشتی که از دعوت انبیا در قرآن وجود دارد باید در شغل معلمی نهادینه شود. با وجود همه توصیه‌هایی که پیامبر اکرم(ص) دارد جزء ابلاغ پیام رسالت دیگری نداشت.

حکیم‌زاده رفعت و بخشایش باید در اساس کار معلمان قرار گیرد، افزود: اگر اساس کار معلمی به‌گونه‌ای باشد که به‌دنبال چشم‌پوشی از اشتباه‌ها باشد به رسالت معلمی عمل کردیم. در مسائلِ آموزش نباید بین دانش‌آموزان تبعیض واقع شویم.

معاون آموزش ابتدائی وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: از اول ابتدایی معلمان زیادی هر یک ما داشتیم و قطعا یکی از معلمان به عنوان بهترین معلم در ذهن ما باقی می‌ماند و  قطعا انتخاب شما به اندیشه‌های او بازمی‌گردد.

حکیم‌زاده افزود: اگر علاوه بر معلم و دانش‌آموزی به محیط مطلوب آموزشی یاد کنیم باید به 4 جزء فضای آموزشی، روانی ، تعاملی و علمی و آکادمیک توجه شود. پژوهش‌های متعدد نشان می‌دهد بازخوردهای معلمان ابتدایی در شکل‌گیری دانش‌آموزان نقش دارند.

معاون آموزش ابتدائی وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه تک‌تک کلمات یک معلم سبب می‌شود آینده یک دانش‌آموز ساخته شود، گفت: عوامل ارتباطی بسیار موثرتر بر عوامل آموزشی برای دانش‌آموزان است.

حکیم‌زاده با بیان اینکه باید عدالت را بین دانش‌آموزان ایجاد کنیم، گفت: اگر تنها به دانش‌آموز توانمندی که خانواده‌اش حمایت می‌کند، توجه کنیم و تشویق را از کودکی که به توجه ما نیاز دارد دریغ کنیم، به وظیفه خود درست عمل نکردیم. کودکان امروز ما دست و پایشان با موبایل و بازی‌های اینترنتی زنجیر شده و یا با کلاس‌های آموزشی درصدد این هستیم که آنها را به زندگی بزرگسالی پرتاب کنیم.

منبع : تسنیم

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی