پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

رقص نور در خانه :زیبایی در پرتو نور و روشنایی است که به وجود می آید وگرنه در تاریکی مفهومی ندارد.نکته ایی گه در مورد تاثیر نورپردازی بر بنای مسکونی باید بدانیم این است که نورپردازی علاوه بر جنبه زیباشناختی، دارای ابعاد عملکردی هم هست.

استفاده از روشنایی در محیط های  مسکونی در قدیم صرفا جنبه روشن کردن محیط را داشته ،اما هم اکنون جنبه های دیگری نیز به این بخش اضافه شده است که شامل: کمک به سرعت فروش واحد های مسکونی خاص، اقزایش شکوه ساختمان،ایجاد محیطی مطلوب برای سکونت در بنا،آراستن سطوح،ایجاد تضاد و افزودن هیجان.
مهم ترین جنبه نورپردازی درست و مطلوب در دو وجه روشنایی محیط و روشنایی دکوراتیو،ایجاد بستری مناسب برای بهبود روند سکونت و بهبود خصوصیات روان شناختی محیط است.

نور میتواند با برجسته ساختن بافت یا رنگ سطوح،کیفیت بهتری به آن ببخشد.نکته دیگر این است که با نورپردازی می توان فضایی را وسیع تر یا کوچک تر نمایش داد و برای ایجاد حس لوکس بودن نیز می توان از این مهم کمک گرفت.
نورپردازی اتاق نشیمن
این فضا از خانه بخشی است که اعضای خانواده بیشتر وقت خود را در آنجا سپری میکنند،در این بخش به تماشای تلویزیون می پردازند،با هم صحبت می کنند،بنابراین باید از نورپردازی استفاده شود که باعث ایجاد خیرگی نگردد که این موضوع در پی خود خستگی چشم را هم به دنبال دارد.

در این بخش نورپردازی غیر مستقیم بهترین نورپردازی است که نوری یکنواخت با سایه های یکدست می دهد. چراغ هایی که برای نورپردازی استفاده نی شود نباید در محلی باشد که انعکاسشان بر روی صفحه تلویزیون ایجاد مزاحمت کند.

نورپردازی اتاق های پذیرایی
افرادی که در سالن پذیرایی دور هم جمع می شوند باید نور از مقابل و از هر دو طرف نسبت به صورت و نیم تنه دریافت نمایند.فضای پذیرایی را میتوان بع دو صورت نورپردازی مستقیم و غیر مستقیم انجام داد.
اگر می خواهید فقط از روش غیر مستقیم استفاده کنید باید توجه داشته باشید که سطوح دیوارها و سقف دارای ضریب انعکاس بالایی باشند.که در این روش قرار دادن منابع نوری در مرکز سالن است.

در استفاده از لوستر باید دو نکته را در نظر گرفت:
اگر لامپ های آن در معرض دید قرار دارند از لامپ فلورسنت فسرده ( کم مصرف )استفاده شود،چون هم زیبایی لوستر و هم ابهتش را به خطر می اندازد و هم بدلیل ایجاد اشعه های مضر،لامپ های ال ای دی می تواند جایگزین خوبی برای آن باشد.
در نظر داشته باشید لوستر با دو پل روشن و خاموش شوند که میزان شدت نور قابل کنترل باشد.
دمای رنگ نور لامپ ها باید یکسان و بع رنگ کرم باشد.

نورپردازی سالن ناهارخوری
برای نورپردازی میزهای ناهارخوری معمولا از چراغ های آویز در بالای آنها که نور مستقیم به سمت میز می تابانند،استفاده می شود.برای خانه هایی که از ظروف طلاکوب و خاص استفاده می کنند شدت روشنایی صفحه میز باید بیشتر از فضای اطراف ان باشد تا  غذا هایی که سرو می شوند به راحتی دیده شود و هم کیفیت و ظرافت ظرف ها به چشم بیایند.

نکته ایی که به اشتباه در دکوراسیون داخلی ما انجام میشود تمرکز روشنایی فقط روی سطح افقی میز است. در این حالت صورت افراد دور میز در حالت نیم سایه قرار می گیرد که خطوط صورتشان را به شکل ناخوشایندی در می آورد،از این رو از چراغ هایی استفاده نمایید که علاوه بر روشن کردن سطح میز به اطرافشان نیز نور بدهند.

نورپردازی مجسمه های قدیمی
برای اجسام قیمتی دکوراتیو باید از نورپردازی سه بعدی استفاده کنیم تا نور با ایجاد سایه در بخش های تو رفته و بیرون آمده به جسم،بعد بیشتری دهد و بر ابهت آن بیفزاید،در واقع سایه با ایجاد تضاد،جزئیات و لبه های جسم را نمایان می کند.
نور هایی که از روبرو به این اجسام می تابند روی جسم،تولید سایه نمی کنند و باعث تخت به نظر رسیدن برجستگی آنها شوند.

نورهایی که با زاویه به شی می تابند برجستگی را واضح تر نشان می دهند و بر سه بعدی بودن جسم تاکید دارند،ولی سایه های بلند ایجاد می کنند که باعث تیره تر شدن شی می شود،بنابراین باید از نور دیگری استفاده کنیم که بر این سایه ها بتابد،وجود سایه های دومی که منبع نور جدید ایجاد می کنند باعث می شود درک بهتری از جسم داشته باشیم و سه بعدی تر بنظر میرسد.

گلستانی ها

خدمات گلستانی ها اجرای دکوراسیون داخلی کاغذ دیواری-پارکت-لمینت و کابینت سازی و ...

کادر طراحی داخلی ما افراد کارآزموده می باشند.

ما معتقد هستیم اولین ومهمترین عامل موفقیت، صداقت دربرخورد با مشتری همراه با ارائه خدمات شایسته است.

جهت انجام سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۱۴۴۸۱۸۷۰

۰۱۷۳۲۲۴۵۳۶۲

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی