پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

تعریف سوئیت هتل :درجه‌ی اول باید بدانیم که هتل‌های مختلف، تعریف جداگانه‌ای از سوئیت دارند و درواقع انواع متنوعی از اقامتگاه‌ها درمحدوده‌ی این تعریف قرار می‌گیرند. در حالت کلی به اتاقی با یک تختخواب کینگ سایز (متوسط ۱.۸ در ۲ متر) یا دو تختخواب کویین سایز (متوسط ۱.۶ در ۲ متر)، سوئیت گفته می‌شود که با توجه به اندازی بزرگ تخت‌ها، طبعا باید یک اتاق بسیار بزرگ یا چند اتاق کوچک متصل‌به‌هم باشد.
طرف دیگر اتاق استاندارد هتل، تعریفی مشخص و ثابت دارد و به معنای اقامتگاهی شامل تنها یک اتاق با وسعتی متناسب با تعداد و اندازه‌ی تخت‌ها و مجهز به تلویزیون، میزتحریر، صندلی مطالعه، میز آرایش، کمد لباس و حمام اختصاصی است.

در هتلداری مدرن، تعریف سوئیت، دچار تغییرات زیادی شده است و در حال حاضر طیف گسترده‌ای از اقامتگاه‌ها با ترکیب متفاوت اتاق‌ها، خدمات و امکانات به‌عنوان سوئیت تعریف می‌شوند که مرسوم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:
سوئیت با حمام اختصاصی (سوئیت فول)
این نوع سوئیت شامل حداقل دو اتاق کاملا مستقل است به‌طوری‌که با بستن درب اتاق‌ها به دو محدوده مجزا تبدیل می‌شود. این دو اتاق معمولا، خواب و نشیمن هستند ولی سوئیت‌های لوکس دارای دو اتاق‌خواب و گاهی آشپزخانه نیز هستند. تقریبا همیشه در اتاق نشیمن سوئیت فول، یک کاناپه با قابلیت تبدیل‌شدن به تختخواب وجود دارد.
سوئیت با فضای نشیمن وسیع
این نوع سوئیت که بیشتر جونیور سوئیت نامیده می‌شود، غالبا اتاقی بزرگ‌تر از حد معمول دارای فضای نشیمن وسیع با کاناپه‌های باز شونده برای پذیرای از مهمان‌های بیشتر است. بعضی‌اوقات فضای خواب فقط با پارتیشن‌های کوچک از فضای نشیمن جدا می‌شود البته این حالت بیشتر در صورتی است که سوئیت فقط از یک اتاق تشکیل شده باشد.
سوئیت هتل با آشپزخانه‌ی کامل
این نوع سوئیت دارای آشپزخانه مجهز به یخچال فریز بزرگ، اجاق‌گاز، فر، سینک و گاهی حتی ماشین ظرف‌شویی است. تقریبا در همه‌ی موارد، انواع ظروف، پلوپز و لوازم کمکی آشپزی نیز در این سوئیت‌ها وجود دارد. به خاطر داشته باشید که داشتن آشپزخانه کامل، به معنای فول بودن سوئیت نیست و فقط سوئیت‌هایی که اتاق‌خواب مستقل دارند، سوئیت فول محسوب می‌شوند.
بسیاری از هتل‌ها گزینه‌ای به نام استودیو در اختیار مسافران قرار می‌دهند که درواقع نوعی جونیور سوئیت به‌اضافه‌ی یک آشپزخانه‌ی کوچک در یک اتاق است.

نکات مهم در انتخاب بین اتاق و سوئیت
بهترین راه برای انتخاب درست نوع محل اقامت در هتل بر اساس نیاز، پاسخ دادن به یک سری سؤال کلی و در مرحله بعد، مطالعه دقیق بروشور یا اطلاعات ارائه‌شده در وب‌سایت هتل موردنظر به‌منظور حصول اطمینان از صحت نام‌گذاری اتاق‌ها و سوئیت‌ها است. سؤال‌های موردنظر به شرح زیر هستند:
چند نفر در اتاق یا سوئیت موردنظر اقامت خواهند کرد؟
اگر تعداد نفرات بیشتر از چهار است، سوئیت انتخاب بهتری خواهد بود. البته بیشتر هتل‌ها در مقابل گرفتن مبلغی بیشتر، تختخواب سفری تاشو در اختیار مسافران قرار می‌دهند ولی کوچک بودن فضای اتاق‌های استاندارد هیچ راه‌حلی ندارد و تعداد نفرات بیشتر شرایط را بسیار سخت می‌کند.
چه مدت از زمان مسافرت را در هتل می‌گذرانید؟
اگر قرار است مدت زیادی از سفر را در داخل هتل سپری کنید، گرفتن سوئیت انتخاب بهتری است. اتاق‌های استاندارد هتل فضایی کوچک و کسل‌کننده دارند و گذراندن زمان زیاد در آن‌ها، لذت سفر را از بین می‌برد.
برنامه‌ی خوردوخوراک در طول سفر به چه ترتیبی است؟
اگر قصد داری با تهیه‌ی غذا در طول سفر، هزینه‌ها را پایین نگه‌دارید، گرفتن یک سوئیت با آشپزخانه‌ی کامل، گزینه موردنظر شماست. ولی اگر قصد گرفتن غذای آماده از بیرون دارید، یک اتاق استاندار با یخچال کوچک و مایکروفر، نیاز شما را تأمین می‌کند.
چقدر هزینه برای محل اقامت در نظر گرفته‌اید؟
تقریبا همیشه کرایه‌ی سوئیت از اتاق استاندارد بیشتر است ولی این مسئله به معنای مقرون‌به‌صرفه نبودن سوئیت نیست. به‌عنوان‌مثال اگر گروهی مسافرت می‌کنید، غالبا گرفتن یک سوئیت جادار هزینه کمتری از دو اتاق جدا دارد.

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی