پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به اینکه امسال بیش از ۵۰۰ هزار هکتار کشت پائیزه در گلستان انجام می‌شود، گفت:۵۰ درصد مزارع کلزا و جو در استان گلستان کشت شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، محمدرضا عباسی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره برنامه کشت محصولات پائیزه استان گلستان اظهار داشت: در برنامه‌ریزی انجام شده تاکنون50 درصد کشت کلزا وجو در استان انجام شده است وتا پایان فصل کشت به برنامه‌ریزی‌ها خواهیم رسید.

وی تاکید کرد: امسال برنامه کشت 500 هزار هکتاری را داریم که بیشترین آن به کشت گندم اختصاص دارد که حدود 365هزار هکتار را به خود اختصاص می‌دهد و 70 هزار هکتار کشت کلزا وحدود 70هزار هکتار هم کشت جو خواهیم داشت.

عباسی خاطرنشان کرد: اراضی سبز شده در استان گلستان وضعیت خوبی دارند و نشان می‌دهد که کشاورزان گلستانی زمان کشت را رعایت کرده‌اند و با پیش‌بینی‌های انجام شده باید برای بارش هرچه سریع‌تر کشت را انجام دهند.

افزایش 20 درصدی تولید محصول با کشت به موقع

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به افزایش 20 درصدی محصول با رعایت فصل کشت افزود: رعایت این اصل می‌تواند به سبزی محصول بهتر کمک کند و شرایط مناسب را برای گیاه به وجود آورد.

وی تاکید کرد: در کنار استفاده از بذور بوجاری شده که سبب افزایش بیش از 20 درصدی محصول می‌شود استفاده از، کودهای فسفاته وازته هم تاثیر خوبی بر تولید محصول خواهد داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گلستان با اشاره به تغییر اقلیم و سرمای زود هنگام و خشکسالی از کشاورزان خواست برای مقابله با بیماری‌ها و علف‌های هرز و داشتن سطح سبز یکنواخت زمان کشت را رعایت کنند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی