پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- مدیرکل منابع طبیعی و آبخیرداری استان گلستان گفت: وزش باد مهار آتش در ۵ نقطه استان را به تعویق انداخته است.

ابوطالب قزلسفلو در گفتگو با خبرنگارمهر از آتش سوزی در عرصه های جنگلی گلستان خبر داد و اظهار کرد: ۱۶  نقطه از این آتش سوزی که در شهرهای آزاد شهر، رامیان و کلاله فعال بود، پس از تلاش نیروهای منابع طبیعی،  کمک‌های مردمی و نیروهای امدادی مهار شد، اما آتش سوزی همچنان در پنج نقطه دیگر فعال است.

وی افزود: بخش زیادی از اراضی آتش گرفته خاموش شده، اما صعب العبور بودن و وزش باد امکان سریع مهار آتش در دیگر نقاط را کند کرده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان با بیان اینکه در این عملیات امکان استفاده از بالگرد آب‌پاش وجود ندارد، گفت: وزش باد و نامساعد بودن جو هوا در بالا دست موجب شده تا بالگرد امکان حرکت در این نقاط را نداشته باشد و امروز فقط یک بالگرد برای مهارآتش در منطقه گالیگش، نیرو جابجا کرده است.

قزلسفلو ادامه داد: تا کنون هیچ برآوردی از مساحت و میزان خسارت این آتش سوزی، حتی به صورت تقریبی اعلام نشده است و مدیران دستگاه‌های مربوطه در حوزه منابع طبیعی و محیط زیست به همراه معاون عمرانی استانداری در منطقه حضور دارند و پیگیر موضوع هستند.

گفتنی است در مهار این آتش‌سوزی گسترده که از روز دوشنبه در مناطق جنگلی گلستان، آغاز شده بود، نیروهای امدادی، مردمی، دهیاران، ارتش، بسیج، آتش نشان‌ها و برخی مسئولان حضور دارند.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی