پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

  • آب بندی با استفاده از مواد لزج کننده (خمیر) در وسایل آب بندی لوله کشی آب و فاضلاب :

قبل از اینکه لوله های حدیده شده به یکیدیگر وصل شوند لازم است محل حدیده شده با ماده لزج کننده آغشته شود. ترکیبات گرافیت یا روغنهای غلیظی که برای آب بندی اتصالات لوله به کار می روند مواد اختصاصی بوده که دارای گرافیت نرم به حالت معلق یا مخلوط با روغن های لزج و سایر مواد می باشد.

سرب قرمز – سرب سفید یا هر دو آنها مانند ترکیبات گرافیتی مخلوط با روغن یا گریس می توانند به عنوان یک ترکیب لزج کننده محافظ و جزم کننده برای پیوندهای دنده ای مصرف شوند.

” نکته : مقدار مواد لزج کننده در لوله کشی ساختمان نباید به اندازه ای باشد که باعث مسدود شدن یا کاهش قطر داخلی لوله گردد. “

  • آب بندی لوله ها با استفاده از خمیر و کنف در لوله کشی آب و فاضلاب

در بیشتر موارد برای پیوندد آب بندی از الیاف کنف و خمیر استفاده می شود. روش کار به این ترتیب است که ابدا خمیر لوله کشی به مقدرا مناسب با طول و عمق قسمت حدیده شده روی آن مالیده می شودو سپس الیافت کنف متناسب با عمق و طول محل پیچش و با ضخامت یکنواخت انتخاب و در جهتی که پیچش وصاله بر روی دنده موجب سفت شدن و فرورفتن بیشتر کنف در شیار دنده ها گردد پیچانده و با ایجاد گره ساده و یکنواخت در انتهای قسمت دنده شده مجدداً یک لایه خمیر  بر روی آن مالیده می شود.

الیافت کنف هیچ گونه محافظتی از لوله و وصاله نکرده و فقط با پر کردن کامل فضای خالی بین دنده ها  آب بندی نسبتاً رضایتبخشی را فراهم می کند.

آب بندی با استفاده از نوار تفلون در لوله کشی آب و فاضلاب :

نوارهای تفلون عموماً به صورت قرقره ای و با یک درپوش محافظ تولید می شوند. از نوار های تلفن به علت گران بودن بیشتر در لوله کشی با قطرهای کم، لوله کشی روکار، اتصالات شیرآلات و لوله های کرومی استفاده می شود.

ویژگی های نوارهای تفلون برای لوله کشی آب و فاضلاب:

  • پرکردن یکنواخت فضای خالی بین دنده ها
  • پوشش سطح حدیده شده
  • حفاظت نسبی لوله
  • تمیزی روکار

نکته: نوار و کنف را همواره بایستی در جهت پیچ دنده مطالبق حرکت عقربه های ساعت پیچید.

وسایل آب بندی لوله کشی آب و فاضلاب | تامین وسایل آب بندی لوله کشی آب و فاضلاب | وسایل آب بندی لوله کشی آب و فاضلاب در گرگان

 

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی