پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با تاکید بر لزوم شناسایی کارآفرینان استانی گفت: علمکرد دولت در مهارت آموزشی دانشگاه ها ضعیف است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید مازندرانی ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته کارآفرینی در گرگان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در کشور فرهنگ کار و کارآفرینی بوده چراکه دولت درزمینهٔ مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها خوب عمل‌نکرده است.

وی افزود: باید به دنبال این باشیم که مشکلات موجود در زیرساخت‌ها را برطرف کنیم و از کارآفرینان حمایت بیمه‌ای داشته باشیم.

مازندرانی اظهار کرد: باید قبول کنیم فرهنگ کار و تلاش در کشور ما ضعیف بوده و این هنر رسانه‌هاست که ذهنیت جوانان را از مشاغل اداری به سمت کارآفرینی سوق دهد.

وی بابیان اینکه کارآفرینی تنها یک واژه نیست، گفت: کارآفرینی یعنی عمل و کسی که وارد عرصه عمل می‌شود سختی‌های کار را تحمل می‌کند و با مشکلات مبارزه می‌کند.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش کارآفرینی نشست‌های فشرده‌ای را با دستگاه‌های علمی، پژوهشی، صنعت و معدن و ... را داشته‌ایم و همایش‌های خوبی در این زمینه برگزار کرده‌ایم.

مازندرانی با اشاره به برنامه‌های هفته کارآفرینی در استان گلستان اظهار کرد: «مسابقات کتاب‌خوانی و علمی برای خانواده‌های اقشار کارگری»، «همایش چالش‌ها و فرصت‌های شغلی بانوان»، «تقدیر از کارآفرینان برتر»، «جلسه هم‌اندیشی با کارآفرینان برای احصاء مشکلات کارآفرینی»، «بازدید کارآفرینان از مراکز مهارتی و آموزشی فنی و حرفه‌ای»، «برپایی همایش کارآفرینی و چالش‌های پیش رو»، «نشست تخصصی کارآفرینان با استاندار گلستان در هفته آینده» و ... ازجمله برنامه‌های هفته کارآفرینی است.

فضای کسب و کار در گلستان کاهش داشته است

وی افزود: متأسفانه درزمینهٔ ایجاد فضای کسب‌وکار رتبه استان از ۱۲۰ به ۱۲۴ نزول پیداکرده و این رتبه خوش‌آیند نیست.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: کارگاه‌های مختلفی در راستای رفع موانع کارآفرینان برگزار می‌کنیم و تلاش می‌کنیم هرسال یک کارآفرین برتر ملی از استان معرفی کنیم.

مازندرانی بابیان اینکه ۱۹ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بین کارآفرینان توزیع‌شده است، افزود: بیشتر درخواست اشتغال در زمینه‌های خیاطی، تایپ، کامپیوتر بوده و ما در زمینه‌های خوبی مانند جاجیم‌بافی، صنایع‌دستی خانگی و ... داریم اما تاکنون فضایی برای اشتغال‌زایی در این موارد به وجود نیامده است.

وی اظهار کرد: طرح اشتغال روستایی از سوی معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی ابلاغ‌شده و ۱۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای روستاهای زیر ۱۰ هزار نفر با سود بین ۶ تا هشت درصد در نظر گرفته‌شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: نشست‌های زیادی با دهیاران برگزار کرده‌ایم تا طرح‌ها و ایده‌های تولیدی مناسب را جمع‌آوری کنند تا بعد از تأیید استان تسهیلات لازم در اختیار کارآفرینان و روستاییان قرار گیرد.

مازندرانی ادامه داد: در حال حاضر آمار بیکاری گلستان ۱۸ و نیم درصد است و این در حالی است که ما نسبت به وضعیت کشور که آمار متوسط آن ۲۰ درصد است وضعیت نسبتاً بهتری داریم اما باید تلاش کنیم این آمار را بهبود بخشیم.

وی گفت: طرح کارورزی درواقع نوعی اتصال بین دانشگاه و صنعت بوده و این طرح باعث می‌شود فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مدت ۶ ماه تخصص کافی در حوزه کار خود را پیدا کنند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: شناسایی افراد کارآفرین و حمایت‌های ویژه از این کارآفرینان در دستور کار ما قرار دارد و به همین منظور پنج شرکت مشاور کارآفرینی در سطح استان تأسیس کردیم تا پاسخگوی سؤالات کارآفرینان در زمینه‌های مختلف باشد.

وی افزود: باید شرکت‌های پشتیبان کارآفرینی را شناسایی کنیم و از این شرکت‌ها حمایت کنیم چراکه این شرکت‌ها از کارآفرینان حمایت می‌کنند و با تهیه و در اختیار قرار دادن منابع موردنیاز به کارآفرینان زمینه فروش محصولات را فراهم می‌کنند.

مازندرانی در رابطه با اشتغال اتباع دیگر کشورها گفت: ۱۴۰ شغل ازجمله چرم‌سازی، حفاری قنات، کار در کارخانه و ... برای این اتباع در نظر گرفته‌شده است.

وی اظهار کرد: طبق آخرین آمار نرخ بیکاری در استان گلستان در سال ۹۵، ۱۲.۶ درصد بوده و این رقم در پایان ۶ ماه نخست به ۱۱.۹ رسیده است.

مازندرانی گفت: ۱۹ هزار و ۴۰۰ شغل تا پایان سال باید ایجاد شود تا نرخ بیکاری استان هشت درصد کاهش پیدا کند و تاکنون حدود ۶ هزار شغل در سامانه رصد ثبت‌شده است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی