پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

 

لامپ SMD چیست؟ بهتر از این برای نورپردازی خونه پیدا نمیشه! :تکنولوژی هایی که به روشنایی و نورپردازی مرتبط اند با توجه به بحث های مدیریت مصرف انرژی و گرایشات مصرف ‌کنندگان با بالاترین سرعت در حال توسعه هستند. رواج دادن لامپ های کم مصرف به جای لامپ های رشته ای، ترویج لامپ های LED به جای لامپ های کم مصرف و اکنون پیدایش تکنولوژی SMD که در پی تمایل بسیار زیاد مصرف کنندگان برای داشتن محصولی کم حجم تر و بهتر بوجود آمده است ضروری به نظر می‌رسد، پس با آگاهی بیشتر درباره نورپردازی داخلی ساختمان، دیگر نگران قبض برق خود نباشید.

لامپ SMD چیست؟

عبارت مخفف SMD از SURFACE MOUNTED DEVICE که به معنای قطعات نصب شده روی سطح می باشد، گرفته شده است. در  تکنولوژی  SMD اجزای مختلف از پیش ساخته شده به مدار چاپی لحیم می شوند. طراحی آنها به گونه ای است که برد آن ها ضخامت بسیار کمی خواهد داشت. در صنعت این شیوه به طور گسترده ای جایگزین فناوری  THT به ویژه برای دستگاه‌هایی که نیاز به کوچک بودن یا مسطح  بودن داشتند، شد. علاوه بر این اجازه می دهد هر دو طرف PCB ها مورد استفاده قرار بگیرند.

پیدایش تکنولوژی SMD باعث شد چراغ های LED  که سال های پیش از آن به بازار عرضه می‌شد تغییرات تکاملی را تجربه کنند به طوری که جنبه های مختلف عملکرد آنها طی گذشت زمان بهبود پیدا کرد. امروزه اکثر قطعات LED مورد استفاده در موارد روشنایی و نورپردازی بر پایه همین تکنولوژی ساخته می شوند.

برای افرادی که دنبال فرا گرفتن اطلاعاتی پیرامون روشنایی و نورپردازی هستند شناخت لامپ های COB و لامپ های SMD لازم است، تصمیم گیری برای انتخاب هر کدام از این دو نوع LED به نوع کاربری که در نظر گرفته شده وابسته است. به طور معمول SMD ها برای مکان هایی که نیاز به پخش نور گسترده دارند تا ایجاد سایه به حداقل برسد به کار می‌رود و COB ها برای بخشهایی که نور متمرکز نیاز است به کار گرفته می شوند.

تفاوت SMD و COB:

در لامپ های SMD خبری از یک بورد واحد نیست بلکه چندین LED در کنار هم بر روی یک پنل نصب می‌شوند که این امر گرمای کمتری را تولید می‌کنند؛ بنابراین SMDها طول عمر و نور بیشتری دارند. بر خلاف SMD ها، COB از یک تراشه ای درست شده که اجتماع بزرگی از LEDها است و به طور مستقیم بر روی مدار نصب می شود. به دلیل این اجتماع LED ها گرمای بیشتری نسبت به SMD ها تولید می کنند که اگر از خنک کننده های مناسب در آنها استفاده نشود با گذشت زمان بر میزان نور و روشنایی آنها تاثیرگذار خواهد گذاشت.

SMD ها چه مزایایی دارند؟

۱. روشنایی و نورپردازی کاملاً یکنواخت و ملایم و بدون تیرگی (لبه های بزرگتر):

نورپردازی اس ام دی یکی از انتقادهای اولیه ای که به ال ای دی ها وارد بود (به دلیل اینکه بیش از اندازه متمرکز بود و خوب پخش نمی شد) را برطرف کرد. لامپ های اس ام دی دارای زاویه ۱۲۰ درجه می باشند که زاویه ای بیشتر از لامپ های هالوژن است، در نتیجه فضای بازتر و بهتری را پوشش می‌دهند.

۲. طول عمر طولانی تر:

برای خانه هایی که دارای چراغ های اس ام دی هستند هزینه های تعمیر و نگهداری به شدت کاهش می یابد زیرا صنعت، دیگر زمان ارزشمند خود را صرف تعمیرات نمی کند بلکه در صورت ایجاد عیب، کل بورد دستگاه را می توان با هزینه کمی تعویض کرد.

۳. کاهش و صرفه‌جویی در مصرف انرژی (افزایش بهره وری انرژی):

 یکی از بزرگترین پیشرفت‌ها این است که اس ام دی ها نور را با کیفیت بالا اما با مصرف انرژی پایین ارائه می دهند.

۴. کاهش گرمای تولید شده (حرارت بسیار کم)

SMD ها به دلیل زیبایی، صرفه جویی در مصرف و کیفیت بالای نوردهی مصارف زیادی دارند و امروزه در تولید بسیاری از ابزار آلات نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرند. مهتابی ها، چراغ های سقفی، پنل ها و ... به صورت های توکار و یا روکارمورد استفاده قرار می گیرند. SMD ها بسته به اندازه سقف و دیوار انواع مختلفی دارند که در تمامی مکان ها از قبیل فروشگاه ها، واحد های مسکونی، شرکت ها و ... استفاده می شوند.

گلستانی ها

تیم اجرایی گلستانی ها در زمینه برق کشی ساختمان, صنعتی و کارخانجات , نورپردازی و کلیه خدمات مرتبط به برق به کلیه همشهریان عزیز آماده خدمت رسانی می باشد.

ما معتقد هستیم اولین ومهمترین عامل موفقیت، صداقت دربرخورد با مشتری همراه با ارائه خدمات شایسته است.

جهت انجام سفارش با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید:

۰۹۱۱۴۴۸۱۸۷۰

۰۱۷۳۲۲۴۵۳۶۲

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی