پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس گفت: بیش از ۶۸ درصد از اراضی استان گلستان جلگه‌ای و پست است که در شمال گلستان واقع شده که ۵۰ درصد این اراضی کم بازده و شوره‌زار است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گنبدکاووس, قره‌جه طیار ظهر امروز در نشست صمیمی اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با فعالان اقتصادی استان گلستان در فرمانداری ویژه شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: از سال 84 تا 93 شاهد کاهش شدید سرانه ارزش افزوده اقتصادی بودیم و وضعیت صنعت استان گلستان به مراتب نسبت به کشور, بسیار بدتر بوده است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی افزود: طی 10 سال گذشته در استان گلستان کمتر از 10 درصد رشد داشتیم و اختلاف 35 برابری سرانه صنعت کشور نسبت به استان گلستان روز به روز افزایش می‌یابد.

طیار تصریح کرد: طی 40 سال گذشته استان گلستان, با امید واهی به حوزه کشاورزی بیشتر توجه کرده و از حوزه صنعت عقب مانده است و در حوزه کشاورزی هم موفق نبوده و با اینکه باید پس از گیلان و مازندران در رتبه سوم قرار داشته باشد, رتبه 14 در کشور را دارا هستیم.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استان گلستان در حال حاضر در بخش صنعت رتبه 24, ساختمان رتبه 20، خدمات رتبه 19، و در 4 بخش اقتصاد در 31 استان کشور رتبه 21 را دارا است و شمال گلستان نسبت به نرکز استان از عقب‌ماندگی بیشتری در این حوزه‌ها برخوردار است.

طیار گفت: ایجاد منطقه آزاد تجاری در اینچه‌برون, خواست به حق مردم, مسئولان و ائمه جمعه است و اگر این اتفاق بیفتد, جهشی بزرگ در استان برای از بین رفتن عقب ماندگی استان خواهد بود.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی