پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

فرمانده انتظامی گلستان گفت: جان‌باختگان حوادث جاده‌ای در استان ۱۲ درصد کاهش یافته است.

 گرگان، سردار علی اکبر جاویدان عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 12 درصدی جان‌باختگان حوادث ترافیکی در استان اظهار داشت: از مجموع فوت‌شدگان در این حوادث 50 درصد راکب و ترک‌نشین موتورسیکلت و 36 درصد عابران پیاده هستند.

وی با اشاره به کاهش فوت‌شدگان در تصادفات درون شهری افزود: در مجموع 4 درصد تعداد فوت‌شدگان حوادث جاده‌ای کاهش پیدا کرده و 86 درصد فوت‌شدگان نیز مربوط به موتورسواران و عابران پیاده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان درباره علت این تصادفات گفت: سرعت غیرمجاز و عدم توجه به جلو و عدم رعایت حق تقدم از علل حادثه‌های درون و برون‌شهری بوده است.

وی با بیان اینکه فوت‌شدگان تصادفات در جاده های برون شهری 27 درصد افزایش داشته است، افزود: 33 درصد فوت شدگان در حوزه برون شهری راکبان موتورسیکلت‌ها هستند. تخطی از سرعت مطمئنه و عدم رعایت حق تقدم از عوامل تصادفات بین جاده‌ای به شمار می‌رود.

جاویدان با اشاره به افزایش سرقت‌های خرد در استان اظهار داشت: سرقت‌های خشن، سرقت خودرو و موتورسیکلت در استان کاهش یافته اما در مقابل شاهد رشد سرقت‌های خرد مانند سرقت تجهیزات چاه‌های کشاورزی و سرقت وسایل در ساختمان‌های نیمه‌کاره هستیم با این حال در 6 ماهه امسال در حوزه پلیس آگاهی 77 درصد سرقت‌هایی اتفاق افتاده کشف شده است.

وی با اشاره به تشکیل 2 هزار و 400 پرونده در حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: دراین باره 2 هزار و 800 نفر دستگیر و بیش از 500 دستگاه خودرو توقیف شده‌ است.

به گفته وی، لوازم آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی غیرمجاز، داروهایی دامی، مکمل های ورزشی و تجهیزات گیرنده ماهواره از عمده‌ترین کالاهای قاچاق بوده که ارزش ریالی آنها 108 میلیارد و 946 میلیون ریال بوده است.

فرمانده انتظامی استان گلستان همچنین اظهار کرد: در این مدت 2 فقره پرونده اختلاس، 4 فقره پولشویی و 50 فقره زمین خواری کشف و تشکیل شده است.

وی با اشاره به تماس های مردمی با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 اظهار داشت: در طول 6 ماه ه امسال 367 هزار تماس با این مرکز گرفته شده که از این میزان بیش از 85 هزار تماس منجر به حضور پلیس در محل شده است.

جاویدان با بیان اینکه سال گذشته 4.5 تن انواع مواد مخدر در استان کشف شد، گفت: در 6 ماهه نخست امسال 4 تن موادمخدر در استان کشف شد که این میزان با مجموع موادمخدری که سال گذشته کشف شد، برابری می‌کند.

وی افزود: در این بازه زمانی میزان کشفیات مواد مخدر در استان 56 درصد رشد پیدا کرده و هم‌چنین در این مدت 26 باند تهیه و توزیع موادمخدر نیز منهدم شده است. علاوه براین 93 دستگاه خودرو، 50 میلیون تومان وجه نقد، 30 دستگاه موتورسیکلت و 7 قبضه اسلحه نیز از قاچاقچیان کشف و ضبط شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی