پشتیبانی 09114481870 انتخاب استان ارسال خبر و مقاله ثبت اقامتگاه ۰

بدون دیدگاه

گرگان- فرمانده انتظامی گلستان از کاهش ۱۸ درصدی تصادفات درون‌شهری طی هفت ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار علی‌اکبر جاویدان در جمع فرماندهان و مسئولان انتظامی استان وقوع تصادفات را یکی از مشکلات سلامت عمومی در جهان عنوان کرد و گفت: آثار سنگین اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تصادفات جوامع بشری را به‌شدت تهدید می‌کند.

وی افزود: حرکت به‌سوی مدرنیزه شدن و افزایش روزافزون ترافیک در شهرها و جاده‌ها در نیم‌قرن اخیر بر تعداد و شدت تصادفات ترافیکی افزوده است.

وی سه عامل انسان، وسیله نقلیه و جاده را به‌عنوان سه اصل کلیه حوادث رانندگی برشمرد و گفت: با توجه به اینکه عامل انسانی یکی از مهم‌ترین عوامل بروز تصادفات شناخته می‌شود، اصلاح رفتارهای پرخطر ترافیکی و مهارت‌های رانندگی افراد از طریق آموزش می‌تواند در پیشگیری از تصادفات بسیار مهم و تأثیرگذار باشد.

فرمانده انتظامی گلستان تصریح کرد: آمارهای پلیس راهنمایی و رانندگی نشان می‌دهد ۸۷ درصد کشته‌های درون‌شهری گلستان موتورسیکلت سواران و عابران پیاده می‌باشند.

این مقام ارشد انتظامی استان از کشته شدن ۴۷ نفر براثر وقوع تصادفات درون‌شهری طی هفت‌ماهه سال جاری خبر داد و گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی بیان کرد: طی این مدت با ۲۳ هزار و ۳۰۰ دستگاه موتورسیکلت متخلف برخورد قانونی شد و ۸ هزار و ۹۶۴ دستگاه موتورسیکلت نیز به دلیل ارتکاب اعمال خلاف قانون توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

فرمانده انتظامی گلستان نداشتن مهارت رانندگی، عدم وجود سیستم روشنایی مناسب و عدم استفاده از کلاه ایمنی را ازجمله عوامل بروز تصادفات موتورسیکلت سواران دانست و گفت: استفاده از کلاه ایمنی حدود ۴۰ درصد مرگ‌ومیر و ۷۰ درصد جراحات ناشی از تصادفات موتورسیکلت را کاهش می‌دهد.

وی با تأکید بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی به مردم در خصوص نحوه صحیح رانندگی و برخورد جدی و قاطع با رانندگان پرخطر و حادثه‌ساز خاطرنشان کرد: بر خورد ریشه‌ای و اساسی مقابله با معضلات و مسائل اجتماعی ازجمله وقوع تصادفات رانندگی مستلزم تعامل تنگاتنگ کلیه سازمان‌ها و نهادهای دخیل در حوزه ترافیک است.

برچسب ها




ارسال دیدگاه


جهت ثبت دیدگاه خود ابتدا باید وارد سایت شوید:
ورود / ثبت‌نام

ورود/ثبت نام

لطفا برای ورود یا ثبت نام،شماره تلفن همراه خودرا وارد کنید



دیدگاه ها

گروه بندی